< Tilbake til oversikten

Dere som går opp i vekt under mensen, når går man det ned igjen?

Sophie sa for siden:

Fikk mensen i dag og gikk opp 200gr. Har omtrent ikke hatt mens på 3år (bruker cerazette) og lurer da litt på dette.

1. Kan jeg regne med å gå opp enda mer under mensperioden eller er det første dagen som setter vektøkelsen?

2. Når kan man regne med å gå ned det man går opp pga mensen? Under mensperioden eller etter mensen er avsluttet?

Photobscura sa for siden:

Jeg går (eller gikk, faktisk, sluttet nå nettopp) på Cerazette, men jeg hadde normale blødninger hele tiden, da.

Vanligvis for meg så går jeg opp alt fra en halv til en kg, og det skjer som regel en eller to dager før, etter at menstruasjonen er i gang, går det vel to dager ca før vannet slipper.

Sophie sa for siden:

Ok, takk. Har ikke hatt mensen på så lenge og har vært flink med kostholdet. Forsto ikke helt hvorfor jeg hadde gått OPP i vekt og ikke ned. Slo meg til ro med at småjusteringer vil det være hele tiden, og så fikk jeg mensen to timer etterpå.

Siden jeg knapt har hatt mens på 3år og lest at vekten gjerne stiger under menstruasjon, ble jeg bare litt nysgjerrig på hvordan dette er :)

Da håper jeg kan se at vekten går gradvis nedover igjen om ett par dager :)

Photobscura sa for siden:

Jeg veier meg stort sett ikke under mensen i det hele tatt, bare for at jeg ikke gidder å bli skuffa. Men jeg har sjekka, og jeg blør vel normalt i fem dager pluss minus, og andre/tredje dagen er som regel vekta tilbake til normalt igjen. Men det er sikkert helt individuelt! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.