viet60 sa for siden:
Hei
Er det noen her som har erfaring i å bruke vanndrivende tabletter, sammtidig som man er i Ketose?
Bjarne
viet60 sa for siden:
Hei
Er det noen her som har erfaring i å bruke vanndrivende tabletter, sammtidig som man er i Ketose?
Bjarne
Yonah sa for siden:
Nei, men hvorfor skal du ta vanndrivende?
Og psst, det skrives Skaldeman;)
viet60 sa for siden:
Hei
Jeg tar vanndrivende fordi min lege har bedt meg om det...
Det ble tappet 8 liter av meg på sykehuset i fjor.
Bjarne
Yonah sa for siden:
Da så,) Jeg spør siden jeg har vært borti en del slankere som tar vanndrivende for å gå fortere ned i vekt;)
Men det kan jo være at lavkarbo virker vanndrivende også... Det gjør det på meg. Første gangen jeg la om til lavkarbo og ketogent kosthold, så gikk jeg ned 5kg første uka. Nå har jeg sjelden vann i kroppen og jeg pleide å være stinn i fingrene hver kveld.
Satser på at Torkil selv ser dette innlegget og kan svare deg. Kanskje du kan sende ham en epost?
Kitt sa for siden:
Jeg har behov for min lille pille vanndrivende 1-2 ganger i uken selv når jeg er i ketose!
Har ikke opplevd noen problemer med det, annet enn at jeg blir enda tørstere enn vanlig de dagene!:p
Nille sa for siden:
Ketogent kosthold i seg selv er vanndrivende, så det kan godt hende at du må ha en lavere dose enn normalt. Dete må du prøve deg frem med, gjerne i samråd med legen din: Det er ikke farlig å ta vanndrivende sammen med lavkarbo/ketogent kosthold. Jeg har tatt vanndrivende siden 1978 og har levd lavkarbo mer eller mindre siden 1982. Har ikke opplevd problemer.
[color=purple][/color]
MEN, både på ketogen diett (som sagt er vanndrivende i seg selv) og med vanndrivende piller, er det viktig at du tar et godt kosttilskudd da en del vitaminer og mineraler blir "skyllet ut" med vannet. Det er vikrig at du får målt nivå av spesielt kalium hos legen (jeg tar prøver hvert halvår) og at du om du trenger det tar kalium tilskudd. Om legen skriver ut vanndrivende til deg vil h*n nok også sjekke dettte og informere deg om hva og hvor mye du skal ta av evt. kaliumtilskudd.
Kanskje sa for siden:
Jeg prøver å finne informasjon om vanndrivende.
Det er vel slik at dersom man trykker med fingrene, og det blir en lys flekk som tar lang tid før er borte, så har man vann i kroppen? Fingermerkene på f.eks leggene mine sitter lenge.
For et par år siden fikk jeg Furosemid av legen min. men husker ikke helt om jeg tok dem.
Nå har jeg begynt å ta dem siden det var mange igjen. Men er usikker på hvor lenge jeg skal ta de, for jeg finner ikke noe på nettet. Og jeg husker rett og slett ikke hva legen sa den gangen.
Er dette noen jeg bare skal ta en uke eller to, og så ta pause? Har legger som vedkubber, og på fly så blir de enda større, da kan jeg ikke vippe i ankelen en gang
langaard sa for siden:
Vanndrivende piller kan forstyrre elektrolyttbalansen i kroppen, viktig og ta kalium/magnesiumtilskudd!!!
Kitt sa for siden:
Jeg tok en pille to ganger i uken! Holdt i massevis!
Men syns du skal høre med legen din. Er ikke uten grunn at disse pillene er på resept! Kan skape MYE krøll ikroppen, til og med hjertetrøbbel!:eek:
langaard sa for siden:
:ja: skummelt:eek: best og klare seg uten:):)
bligravid? sa for siden:
Jeg har aldri tatt vanndrivende. Men jeg har hatt plager med veldig hovne legger. Det må sies at det kom av operasjoner i leggen (og skade i den andre). Min lege anbefalte i første omgang støttestrømper og bruke de fast over en periode. Det hjalp for meg.
Bare et tips, som er mindre risikabelt enn gamle tabeletter tenker jeg. Ville nok også sett en lege, men har begrenset med god erfaring på deres viten..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.