< Tilbake til oversikten

Spiser jeg nok?

lille74 sa for siden:

JEg lurer litt på om dette blir nok....og om økt fett mengde vil hjelpe på vekt nedgang?

spiser stortsett

• egg (kokt - med smør el stekt eller omelett) til frokost.
  • eggesalat m kjøtt eller laks el. eller blomkål/brokoli grastten med kjøtt eller laks til lunch
  • middag kjøtt ( en eller annen verson) med salat eller grateng el pannekaker
  • kvelds gjerne stekt egg og bacon, eller rester etter middag.
    ( på gratengen er det som regel hvitløk smør el.l.)

drikker omtrent 1,5-2 liter vann iløpet av dagen. spiser litt ifa eller fribol drops på jobb innemellom.

Fungirl sa for siden:

Synes du spiser nok iallefall, selv spiser jeg kun to måltider, av og til tre.
Se i matbloggen min hvis du ønsker :)
Men vannet bør du øke på med, du drikker nok for lite. Selv drikker eg mimimum 3,5 l for dag.
Lykke til :heia:

lille74 sa for siden:

vel , det rare er at posjonene blir mindre. jeg blir fortere mett. spiser vel mindre nå enn før jeg bynte il jeg tro. har alltid spist 4-5 måltider.

SunnhetMedSirrup sa for siden:

du spiser vel nok så lenge du spiser deg mett, kan jeg tenke meg :)

da sier jo kroppen på en måte " STOP! "

Photobscura sa for siden:

Jeg synes du drikker litt lite vann, jeg. Du burde i alle fall ikke ligge under to liter på et ketogent kosthold ;)

lille74 sa for siden:

drikker mere vann nå.........får se om det hjelper

roadahead sa for siden:

Pass på at det ikke blir for mye egg, og du kan f.eks bruke majones til eggene. Men det beste tipset hvis du ikke liker den fete maten er å ta en til to skjeer olivenolje pr dag. Smaker bedre enn tran og fyller fettkravet.

Selv spiser jeg tre egg til frokost, salat med tunfisk til lunsj (men passer på karboene i grønnsakene). Kjøtt til middag. kylling med majones er glimrende f.eks. vet desverre ikke om noen esrtatning til blomkål og broccoli.. hvitost kan være greit tilbehør.. fetaost

Areola sa for siden:

For mye egg?

Kitt sa for siden:

Trodde jammen ikke det gikk an, jeg heller!:confused:

1 egg= ca 1 karbo, så det skal nok gå ann? ( med rundt 20karber for 20egg..)

Yonah sa for siden:

Et egg veier som regel 50-65g, så de inneholder ikke 1g karbo pr egg. Jeg regner 1 g på 2 egg, men det er litt i underkant, men et gram karbo til eller fra s*nes ikke jeg har noe å si.

Paris sa for siden:

Jeg også blir fortere mett nå...kan ofte bare spise to måltid + et lite mellom-måltid, og er ikke sulten... Bare en rar følelse i magen som jeg ikke klarer å definere. Lurte på om det var sult, men orka ikke mat, så bra å høre at dere også blir mye mettere fort. Jeg tenker kanskje at dette jeg kjenner i magen er "suget" etter den små-spisingen som jeg drev med før. Tar meg gjerne en ifa eller et glass vann istedefor mat.

luringen sa for siden:

bare husk variasjon;) Du blir lei egg sjø...

Photobscura sa for siden:

Det tror jeg vel er det eneste argumentet mot å spise for mye egg ;).
Egg er bra! Bra fett, og masse vitaminer og mineraler. Naturens egen vitaminpille :D

Et egg veier drøyt seksti gram, og karboinnholdet er rett i underkant av 0,8 gr pr hundre. Jeg pleide å regne et halvt gram pr egg.

mins jeg har lest at eggeprotein er det beste proteinet , noen som har hørt det samme?

( eller er jeg på bærtur nå? :p )

lille74 sa for siden:

Jeg stekte meg sånn ost og prøvde som knekkebrød erstatning, det var greit nok.
jeg prøver og få med salat ol i hvert måltid.
lei blomkål og brokkoli grateng????........jeg vet ikke om det er mulig - jeg elsker det rett og slett...........prøvde og til sette litt fløte og.........variere litt. har i litt sopp ol.......
men jeg er så gla for jeg har ikke vært dårlig i magen siden i slutten av juli!!!!!

lille74 sa for siden:

tror ikke for mye egg er problemet forresten...........jeg får lufte i mgaen etter 5-6 stykker.....og da må jeg forsåvitt være alene resten av dagen

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.