Synes du spiser nok iallefall, selv spiser jeg kun to måltider, av og til tre.
Se i matbloggen min hvis du ønsker :)
Men vannet bør du øke på med, du drikker nok for lite. Selv drikker eg mimimum 3,5 l for dag.
Lykke til :heia:
Pass på at det ikke blir for mye egg, og du kan f.eks bruke majones til eggene. Men det beste tipset hvis du ikke liker den fete maten er å ta en til to skjeer olivenolje pr dag. Smaker bedre enn tran og fyller fettkravet.
Selv spiser jeg tre egg til frokost, salat med tunfisk til lunsj (men passer på karboene i grønnsakene). Kjøtt til middag. kylling med majones er glimrende f.eks. vet desverre ikke om noen esrtatning til blomkål og broccoli.. hvitost kan være greit tilbehør.. fetaost
Et egg veier som regel 50-65g, så de inneholder ikke 1g karbo pr egg. Jeg regner 1 g på 2 egg, men det er litt i underkant, men et gram karbo til eller fra s*nes ikke jeg har noe å si.
Jeg også blir fortere mett nå...kan ofte bare spise to måltid + et lite mellom-måltid, og er ikke sulten... Bare en rar følelse i magen som jeg ikke klarer å definere. Lurte på om det var sult, men orka ikke mat, så bra å høre at dere også blir mye mettere fort. Jeg tenker kanskje at dette jeg kjenner i magen er "suget" etter den små-spisingen som jeg drev med før. Tar meg gjerne en ifa eller et glass vann istedefor mat.
Det tror jeg vel er det eneste argumentet mot å spise for mye egg ;).
Egg er bra! Bra fett, og masse vitaminer og mineraler. Naturens egen vitaminpille :D
Et egg veier drøyt seksti gram, og karboinnholdet er rett i underkant av 0,8 gr pr hundre. Jeg pleide å regne et halvt gram pr egg.
Jeg stekte meg sånn ost og prøvde som knekkebrød erstatning, det var greit nok.
jeg prøver og få med salat ol i hvert måltid.
lei blomkål og brokkoli grateng????........jeg vet ikke om det er mulig - jeg elsker det rett og slett...........prøvde og til sette litt fløte og.........variere litt. har i litt sopp ol.......
men jeg er så gla for jeg har ikke vært dårlig i magen siden i slutten av juli!!!!!
tror ikke for mye egg er problemet forresten...........jeg får lufte i mgaen etter 5-6 stykker.....og da må jeg forsåvitt være alene resten av dagen
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.