< Tilbake til oversikten

Middag til å fryse ned i porsjonsformer?

Yonah sa for siden:

Jeg har kjøpt en haug foliformer passende til en porsjon middag/lunsj mm og tenkte å lage en masse mat som lett kan varmes opp.

noen som har forslag? ostelasagn er selvsagt, men så har jeg en kilo kyllingfilèet, forslag? div grønnsaker har jeg og.

Anne sa for siden:

Denne er himmelsk og går fint å fryse...
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1758&highlight=Simsalabim
Bytt bare ut kyllingkjøttdeigen med små kyllingbiter:ja: Og ha gjerne i mer av grønnsakene. Nøtter kan du ha i når du spiser event. Går også fint uten.
retten kan du trikse og mikse med som du føler for ang andre/mer ingredienser.

Ivory sa for siden:

Himmelsk gryterett? Pizza? :)

Yonah sa for siden:

Takk, det hørtes godt ut!

Cornelia sa for siden:

Jeg synes at god blomkålstappe er fint å ha i frysern!
Som ferdig tilbehør.
Ostelasange er jo veldig godt da!
Og ferdige pizzabunner er fine å ha i frysern.

Yonah sa for siden:

Lavkarbopizza spiser jeg sjelden, det er ikke så godt at jeg gidder å lage det.

Blomkålmos bruker jeg ikke så me mere, lager heller jukseris. Men jeg spekulerer på om det går fint å frse revet blomkål uten at den mister sprøheten, jeg pleier vanligvis bare å frese den kjapt i panna så den ikke blir m*k.

Ostelasagne skal jeg lage i dag, må på butikken først etter fløte/CF.

I går laget jeg en gr*te lignende den Anne linket til, men brukte bare rosenkål som grønnsak. Fikk 6 porsjoner og det er jo middag som lett kan tas frem.

Carisma sa for siden:

Gratinert blomkål/brokkoli med enten skinke eller bacon. Det smaker bare bedre etter en dag eller to, evt etter gjenoptining :D

Yonah sa for siden:

oppskrift?

Yonah sa for siden:

Takk! Biter med k*lling er nok godt i, og billig;) Må spise litt billig mat for tiden;)

Carisma sa for siden:

Jeg bare halvkoker grønnsakene, lager hvit saus med litt av krafta oppi, steiker bacon eller bare kutter opp skinke. Innimellom bruker jeg en boks smøreost med hvitløk i sausen. Has i en ildfast form, og masse ost på toppen. Stekes i ovn til osten er smeltet, evt sprø. :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.