Helt ny på dette, men ser at mine måltider nok er litt små og Grete Roede preget ennå. Har ikke gått ned i vekt siste uke heller, selv om jeg har trente spinning en gang. Så jeg må vel heller spise mere fett da.
Dersom du lurer på noe med kostholdet ditt så er det lurt å legge ut hva du spiser. Ser at du har egenkomponert som filosofi og da er det strengt tatt du som er eksperten og da er det vanskelig å komme med råd og tips. Mitt råd er at dersom du ønsker en god progresjon på vektnedgangen så finn deg en filosofi du kan leve med lær den og følg den. Det er ikke det at jeg vil presse på deg en filosofi men det er så mange fallgruver for en nybegynner på lavkarbo og vi vil jo ikke at du skal snuble og miste motivasjonen.
Husk også at det ikke er normalt å rase jevnt ned i vekt, for de aller, aller fleste så går det i rykk og napp. Mange opplever å gå opp i vekt i forbindelse med mens og eggløsning. Har du spist mye salt så binder det vannet i kroppen. Noen går ikke ned i vekt om de spiser for lite kh, drikker for lite vann, spiser for lite fett, spiser noe du ikke burde. …men synes det er litt for tidlig å utrede om du har noen partystoppere dom for eksempel meieriprodukter, nøtter, brøderstatninger, søtningsmidler, tomater etc. Som du skjønner det er mange faktorer som kan spille inn og ikke minst er stress en av de verste partystopperne.
…husk også at muskler veier mer enn fett!
Så m*e klarer ikke jeg å spise, kjenner jeg blir en smule kvalm ved tanken på så masse ost:lol:
Men i begnnelsen spiste jeg me, hjelpe meg, jeg hadde noen dager hvor jeg åt og åt hele tiden. Men nå spiser jeg mindre enn før, jeg blir fortere mett og jeg spiser til jeg er mett altså og går aldri sulten. Men det tok meg noen måneder før jeg ikke orket så m*e mat.
"jeg spiser til jeg er mett altså og går aldri sulten"
jeg forbanner dager hvor jeg får det for travelt om morran og ender opp med og spise lite eller ikke noe. jeg er jo da knall sulten til lunch. det hender seg i blandt. men har stortsett en boks med CC og litt syltetøy i kjøleskapet på jobben. Har ikke hatt noe særlig ned gang siste uka. men det kan komme av litt for mye karber her en dag i forrige uke. ellers prøver jeg være flink. har ikke noe stort søt behov heller....
Takk for ett langt godt og motiverende svar. Jeg skrev egen komponert fordi jeg var litt usikker. Jeg har holdt meg borte fra det meste av karbo, men har nok litt party stoppere som dere kaller dem. Problemet mitt er vel hovedsakelig at jeg ikke helt kan telle karbohydrater riktig. Og dette må jeg sette meg inn, forstår at jeg kan trekke fra noen f.eks. Men vet ikke helt hvem.
Men første uke gikk jeg ned over fem kg, også har jeg tatt av ca en kg etter det. siste uka har jeg ikke gått ned noe. (tok av to kg før jeg startet her) Men har virkelig tro på dette.
Men hva mener dere med mye fett? lurer ofte på det begrepet.
jeg bare HATER dager hvor folk kommer for og timby meg frukt, og jeg takker nei, og får kjeft og smella som svar tilbake! mens de bare fortsjetter med at et er så sunt!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.