< Tilbake til oversikten

Er det dyrt med lavkarbomat?

Zincite sa for siden:

Et hjertesukk fra Dag Viljen Poleszynski i Mat&Helse.

Et interessant regnestykke synes jeg - hvor ikke bare kiloprisen er med, men de ser også på hvor mye mat/næring det egentlig er i forhold til vekt.
Det gir jo et riktigere bilde :)

Det er vel mange som har opplevd at vi ikke bruker så mye penger på maten alltid, jeg har tenkt det var pga mindre innkjøp av kaker og sjokolade mm - men ser at det ikke er den eneste faktoren.

Iset sa for siden:

Ja det er jo veldig individuelt. Noen går jo helt av skaftet og bestiller kunstig søtt og slikt for hundre/tusenvis av kroner over nettet, og da blir det jo helt klart dyrt, eller føles hvertfall dyrt når man tar disse bestillingene. Og jeg synes jo biff og lignende er dyrt her i landet, men man spiser jo ikke det hver da.g Jeg kjøper frosne billige kyllingfileter og kjøttdeig på tilbud, fyller opp fryseren med det. Og billige egg (18-pakninger) på feks. Kiwi.

Yonah sa for siden:

Det er ikke noe problem å spise billig på lavkarbo.

Jeg vet at vi sparer penger fordi jeg ikke spiser knask og usunt som før, og de andre i familien spiser også mindre knask.

Før spiste jeg lite vanlig mat fordi jeg manglet matlst og var jaget av blodsukkeret hele tiden, så sånn sett var jeg billig i drift, men det var godteri, is og annen usunn mat som var drt. Også la jeg på meg da, selv om jeg spiste langt mindre kalorier enn min kropp liksom trenger.

Svinekoteletter, bacon, egg og k*llingfilèet er billig og jeg kjøper det billigste som smaker godt.

adventhiel sa for siden:

Jeg og samboeren planlegger hver uke hva vi skal spise, og handler hver mandag. Vi bruker 700-1000 kroner og det er da frokost, lunsj, middag og kveldsmat for begge to. Det er ikke spesielt dyrt synes jeg. Vi pleier også å ta en helg av og til og kjøpe masse billig kjøtt i sverige, man sparer noen kroner der også:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.