Har holdt på siden 4 august. Vekta står helt stille. Rikker seg ikke.
MEN når det skal være sagt, så har jeg blitt smalere i midjen;)
Hva kommer dette av??
Etter en uke med egg og bacon til frokost, så spiser jeg ikke noe særlig før 9-10 tiden. Da spiser jeg salat med feta/olje, avocado, salami/kylling, egg, agurk, ost..
Middag spiser jeg som regel fisk eller kjøtt ( kylling,svin osv). Spiser asparges, brokkoli og blandet salat til.
kvelds har vært alt fra eggeomeletter til reker og avocado.
Jeg bruker masse smør når jeg steker.
Jeg er mett i magen hele tiden, så jeg spiser bare fordi jeg må :rolleyes:
Det kan være vanlig at vekta står stille innimellom. Det at du går ned i midjemål men ikke i vekt kan jo være vanlig dersom du trener? Muskler veier som kjent mer enn fett.... eller ser maten du spiser bra ut synes jeg...
Har litt av samme problem. Har holdt på i 2 uker nå, gikk ned 2,8 kg første uken, men bare 200 gram nå siste uke. Spiser ca det samme som første uke, og trener en hel del sykkel (4-5 timer i uken).
Forstår ikke at jeg ikke gikk ned denne uken. Det er vel ikke vanlig å havne på et slikt platå allerede etter 1 uke?
Kan det være at jeg spiser for lite fett? Har litt problemer med å få i meg nok av det tror jeg...
NB
Beklager at jeg "hijacker" denne tråden, men siden problemet mitt var identisk, så håper jeg det er ok..:)
Gikk ned 2 kg i uke 2. Gikk de opp igjen i uke 3, så ned igjen. Og der står jeg ennå.
Har også mistanke om for lite fett, så jeg må også gjøre litt der.
Men vi må bare være tålmodige så slipper det nok :)
Akkurat slik hadde jeg det også. Ned over to kilo første uke, og kun 0,2 ned uken etter. Jeg hadde i likhet med deg trent. Og hva skjedde så? Ned en kilo i uken de tre neste ukene, selv om jeg fortsatt trener styrke! Så ikke fortvil om hver uke ikke er like bra. Noen uker er bare ikke like bra vektmessig som andre. Og sånn er det vel når man ikke slanker seg også? Noen dager veier man mer enn andre, enten det være seg pga væskebindig i kroppen/ salt, mageinnhold.. Jeg er fan av¨å bruke målebånd fremfor vekt. Ned 6 cm rundt låvedøra er jeg sjeleglad for uansett hva vekten viser.
Det syntes jeg faktisk var betryggende å høre. Skal uansett prøve å få i meg mer fett, da jeg nok har vært litt for slapp der. Har ikke målt omkrets og slikt, men tror kanskje det kan være lurt ja. Ser jo at folk rapporterer om mindre omkrets, selv om vekten står stilt, så det kan jo være en fin måte å holde motivasjonen oppe på
Vekta står fortsatt stille. Har veiedag på tirsdager. Hvorfor går jeg ikke ned i vekt,men bare cm. Hva skjer da? Jeg trener ikke, bare turgåing på meg. ( har store bekkenproblemer, så derfor blir det lite trening)
Jeg målte meg rundt hoftene/magen i dag. 9 cm!!!! :eek::eek:
Jeg er jo selvfølgelig storfornøyd:D ( men ønsker å se 2 tall på vekta, istedenfor 3...)
Tallet på vekta er akkurat det - et tall !
[color=purple][/color]
Kroppen bruker ofte lang tid på å omstille seg. Så lenge det er bevelgelse enten på kg eller cm så skjer det da noe !
[color=purple][/color]
Vær tålmodig, det løsner nok snart :)
Siden jeg har fryktelig god kompetanse på å være i dårlig form:o melder jeg meg inn i debatten her. Det jeg ser er at hver gang jeg begynner å røre litt på meg ( gå litt strevsom tur, sykle, styrketrening e.l.) så stiger vekta. Det skyldes at ubrukte muskler samler vann, og øker bittelitt i størrelse. Om du nylig har begynt å gå mye tur kan det kanskje være noe lignende som skjer med deg. Du går egentlig ned i vekt, men det vises ikke på vekta. Hvor lang tid det tar før kroppen kommer over "sjokket" med trim er individuelt. Det finnes vekter som måler vekt/vann/fett mengde i kroppen, har du prøvd det?
Jeg skjønner godt at det er frustrerende å ikke se resultater på det vi ser på som den viktigste tingen i en vektnedgang - men om du ikke hadde veid deg, hadde du vært fornøyd da..?
Jeg blir veldig fokusert på tallene selv, det var en periode jeg fikk mye skryt av alle, og jeg klarte ikke ta det til meg, for tallet på vekta var så lavt..
Nå er den permittert på ubestemt tid, jeg vil heller føle at jeg går ned i vekt :ja:
Men sånn på den andre siden. Er du sikker på at vekta virker?
Bare nysgjerrig jeg: spiser dere sånn lavkarbobrød som man kan bake av proteinpulver/soyaprotein, som det står i menyforslagene i Ketolyseboka? Eller noen slags bær?
Jeg har aldri kunnet spise noen av delene for da går jeg ikke ned i vekt... :o
Alle kropper er jo forskjellige, men min kropp tåler det ihvertfall ikke.
Det tok meg dessverre laaaang tid før jeg fant ut av dette. :rolleyes:
Søk på "tanita-vekt". De koster en del forsåvidt, men det er jo gøy å se. Hadde jeg hatt råd hadde jeg kjøpt en selv :D.
Ellers finnes det treningssentere som har sånne vekter. Jeg tok en vektanalyse på Golden Gym i Akersgata. Det kostet 300 kr, og han som veide meg gikk nøye gjennom alle verdiene med meg.
Vi har ikke laget noe som helst bakverk, så det er det ikke.
Men som det sies over her, så tror jeg heller jeg må se på resultatet og ikke vekta. Skal ihvertfall prøve:rolleyes:
Ikke sant? :) Helt enig, minsten, det synes jeg du skal.
Bra jobba. Det er mange som mister massevis av centimeter uten at det synes på vekta, av en eller annen merkelig grunn. Glømmer aldri den gangen jeg sto stille på vekta i FEM UKER og var nær ved å gi opp, helt til jeg oppdaga at jeg hadde gått inn 2 cm rundt ANKLENE, faktisk...helt sprøtt! :D
Ja måling er alfa og omega. Lett å miste motet hvis en bare skal se på vektnåla ja.
Hva med når man ikke går ned i cm heller, da? Vet at jeg ikke skal være opptatt av slankepresset, men det er litt lite motiverende når jeg etter to uker i ketose med utslag hver dag faktisk har gått opp et kg! Og cm er akkurat de samme.. :/ Gikk ned de første ukene, men gikk så opp etter en uke med mensen. Etter det har det stått stille..
Skal ikke klage, skal ikke klage.
FYTTIKATTA :eek:
Tenkte jeg skulle snoke litt i kleskapet, bare for å se hva jeg kunne få på meg. Fikk på meg samtlige bukser i str 44. Tjohoiiii:heia::heia:
Så siden 4 august har jeg gått inn 9 cm over hoftene/magen.
Gått ned 2 str i bukse og 1 str i overdeler.
Skjønner fortsatt lite av denne vekta. Har gått på ketolysekuren siden 4 august. Har som sagt ikke gått nednoen ting. Men inn 12cm rundt hoftene/magen :eek::D
Jeg har brukt 3-4 år på å gå ned de kiloene tickeren viser... Men jeg har det så bra ellers på denne kosten at jeg glemmer at jeg går sakte ned :D Og jeg har MANGE kilo som skal av :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.