Tidligere bruker sa for siden:
Slettet!
Slettet!
Fedonisten sa for siden:
Syns det er litt vanskelig å svare på sånne spørsmål, jeg...... :) Blir litt lettere å gi en tilbakemelding hvis du heller forteller hvilke oster du pleier å spise, og så kan vi evt. ta det derfra?
ELLER
[color=navy][/color]
Jeg kan fortelle deg hvordan jeg gjør det når JEG kjøper oster? Men NB! Det betyr ikke at det er FASITEN om du skjønner...
[color=navy][/color]
Jeg leser stort sett på innholdsfortegnelsen på de ostene jeg vurderer å kjøpe jeg! Men når det gjelder "standard-oster" som Norvegia og Jarlsberg - så kjøper jeg det jeg liker. Dvs. at jeg kjøper begge de to - hvis det er det jeg har lyst på.
[color=navy][/color]
Det er jo så mange som mener så mye om fettinnholdet i ost - for for egen del løser jeg det på følgende måte:
[color=navy][/color]
Hvis jeg skal ha f.eks. en krydderost (smøreost), så ser jeg på utvalget av disse i butikken jeg er i og leser på etiketten hva den inneholder. Første-prioritet hos meg er protein-innhold. Dette er som oftest ganske likt i oster, og da ser jeg på mengden karbohydrater. Dette kan avvike VELDIG MYE, så her er jeg oppmerksom. ENESTE gangen jeg velger fett-redusert ost, er hvis det er samme mengde eller mer av proteiner og samme mengde eller mindre av karbohydrater. DA hender det at jeg velger fett-redusert ost, og sørger for å ta kaldpressede oljer til måltidet i stedenfor.
[color=navy][/color]
Dette var kanskje ikke det svaret du ønsket deg? Men det var det du fikk av meg i hvert fall.... :)
[color=navy][/color]
Spør igjen hvis du lurer - men gjerne litt mer spesifikt da.....;)
[color=navy][/color]
STOR klem fra Fedonisten
slettet
Fedonisten sa for siden:
....litt.... :D Tror helt sikkert det er ok - det kommer bare an på mengden, tenker jeg. JEG syns du bør ha andre proteinkilder f.eks. i salaten din, sånn at ikke osten er den eneste. Men har du skinke, reker, kylling, tunfisk eller no' i salaten, så er det jo bare godt med litt ost oppi. Når det gjelder krydderosten fra Tine, så er det faktisk MER proteiner og MINDRE karbohydrater og fett i LETTOSTEN - så den bruker jeg. Når det gjelder naturell ost, er jeg ikke sikker. Sjekk karbohydratinnholdet neste gang du handler hvis du vil være like petimeter som meg (*sukk* ja det blir litt vel mye lesing av og til....) eller bruk lettosten din med god samvittighet. Du kan sikkert gjøre det uansett, men jeg har vent meg til å sjekke jeg da..... BRA! Der ser du - vi får det til vi! SAMMEN :klem:Tidligere bruker sa for siden:
slettet!!
Fedonisten sa for siden:
FLOTT! Eller HELMAX! Fikk ikke det klart for meg i det forrige innlegget - men nå veit jeg det også! [color=darkred][/color] Kos deg med ostene dine du CrizzBee! [color=darkred][/color] :klem:Tidligere bruker sa for siden:
[quote=Fedonisten]FLOTT! Eller HELMAX! Fikk ikke det klart for meg i det forrige innlegget - men nå veit jeg det også!
Kos deg med ostene dine du Crizbee
[color=#8b0000][/color]
slettet
luringen sa for siden:
Huff! Hun spiser sinker!! Jeg er ganske treg av meg så...løper skrikende ut:D
Kanel sa for siden:
Jeg bruker fetaost-også som pålegg.
Det inneholder mye proteiner..og smaker godt!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.