< Tilbake til oversikten

Hvordan reagere på ketolyse

lille74 sa for siden:

Dette er egentlig et spørsmål til Torkil, men muligens av intresse for flere enn meg.
Jeg lurer litt på hvordan forskjellige reagere på ketolyse. hvorfor jeg feks ( som ikke har nitelt karbohydrater, bare sånn ca, har gått ned, mens andre som har nitelt går ned saktere enn meg ol)
Legen min måtte nå bøye seg i støvet, jeg har gått ned snart 9 kg på 1,5 månde. og er kanon fornøyd. jeg har hatt en del problemer med magen før, diare oppakst luft ol. Men det er alt borte. ( kremt, vel når jeg ikke eter for mye egg :o, men jeg lærer).
Og jeg har et stabilt blodsukker på 4,5 om morran før mat. ( ikke spist noe særlig sukker siden i slutten av juli) og det er iflg legen veldig bra - til at jeg har vært i ferd med og få diagnosen diabetes. ( men merkelig nok ikke type 2 som jeg trodde, men type 1 - ikke spør hvorfor, jeg krangla med legen om dette, men han sa at en blod prøve viste at jeg var i ferd med og utvikle type 1).
Men iallefall dette har funka og jeg er i god form og har faktisk fått høre av ei vennine og flere på jobb at jeg er blitt tynnere.......:rolleyes: og det er litt ok å høre.
Jeg skulle bare starta mye FØR....men har nå iallefall starta.....jippi

God søndag alle sammen.

Bixen sa for siden:

Generelt er det vel sånn at jo mer man veier dess fortere går man ned i vekt, og at menn går fortere ned enn damer. Men dette er selvsagt ingen absolutt regel. En bekjent av meg teller ikke karber, men kutter ned på inntaket; spiser f.eks. 1 potet til middagen i stedetfor 2 osv. Hun går da ned 0,5 kg i uka, selv om hun har en BMI som slank. Jeg niteller ikke, men holder meg sånn ca. innenfor 15-20 gram kbh. Jeg gikk ned 10 kg på 1,5 mnd. og var veldig fornøyd med det. Er forberedt på at det vil stoppe opp i perioder, eller gå saktere.
Er forskjell på folk, og ulike ting kan nok spille inn på vektnedgangen. Selv er jeg bare glad når vektnålen peker nedover, og ikke oppover! :)

Lykke til med videre nedgang! :heia:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.