lille74 sa for siden:
www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=570519
var jo litt spennende lesing
lille74 sa for siden:
www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=570519
var jo litt spennende lesing
Areola sa for siden:
Jeg synes (unnskyld meg), at det var tull og fjas fra ende til annen. :)
Men det nå min mening.
SunnhetMedSirrup sa for siden:
takk for at du la ut denne tråden ;) kjekt!!
Furine sa for siden:
Eg skulle akkurat til å legge ut tråden, men eg ser den allereie er på plass.
Eg tenkte det samme som Areola! ;)
SunnhetMedSirrup sa for siden:
samme hvor logisk eller hva det er, jeg liker lesestoff! :D derfor ahr jeg nettop bestilt " good calories, bad calories" : - D
Photobscura sa for siden:
Herregud, for noe opptygd tull.
Jeg måtte virkelig tvinge meg selv til å lese resten etter at åpningssetninga bød på denne:
Snakker om forenkling ...
lille74 sa for siden:
vel, den er jo enkel.........men jeg tenke litt mer.på hva som er bra ikke lenger ned.
Generelt om slanking så er det aklorier det går på, det er jo en kjens gjerning.
men hva som forbrenn fett mm. i enkel form i ei avis. ¨
Gracella sa for siden:
Sitat: Det er fullt mulig å gå opp i vekt ved å spise sunne ting, sier Bjerkan.
[color=#8b0000][/color]
Det er vel det de fleste her inne har opplevd... Og så var det den "lille" diskusjonen på hva som er sunt, da...:rolleyes:
Iset sa for siden:
Er det? Det er jo bare tull. Når man kan trene og spise 2000 kcal daglig uten å gå ned i vekt, mens man ved å ikke trene og spise 4000 kcal raser ned, betyr jo det at kalorier ikke er alt. Hvertfall at det ikke er så enkelt som det de vil ha det til.
Photobscura sa for siden:
Er det? Det er nettopp det som plager meg, at de framstiller noe som er så utrolig innvikla på en så dum og forenkla måte.
Om man skal måle nøyaktig kaloriforbruk så skal man joggu være god! Alle prosesser i kroppen krever enerig; varme, utånding, cellefornyelse, transport av blod, fordøyelse av mat etc etc. Man bruker energi om man så klør seg i hodet eller gjesper, sover, løper, alt. Det er faktisk ikke mulig i praksis for en vanlig person å måle sitt nøyaktige kaloriforbruk i løpet av en dag med mindre man har fryktelig avanserte måleinstrumenter. Det det går på er å følge kroppens signaler som sier fra når du er sulten og når du er mett!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.