...hva med mannen min?
Han er ikke slank han heller, har veldig "kulemage/ølvom", og er generelt tjukk i pverkroppen.
Men har han utbytte av denne kuren når han ikke er insulinresistent?
Jeg kjenner jeg er skeptisk til å gi han noe med masse fløte og sånn der....masse fett og fløte, og slikt som jeg i utgangspungtet ikke serverer.....
Hvis han følger kuren som deg, kan han trygt ha fløte og smør og fett.
men han bør ikke spise den maten, hvis han skal fortsette å spise brød
og annet mask ved siden av :nei:
Se om du får kjøpt boken, om ketolyse, og les i den, kan bestilles raskt på
nett: ketolyse.no, der får du også vitaminer ol. Du kan kjøpe startpakken,
som inneholder alt du trenger.
Ellers i bokhandel og bibliotek.
Anbefaler å lese trådene som er laget spesielt med tanke på de nye,
sjekk ut alle oppskriftene her, og les i journaler, så ser du hva andre spiser
osv.
Hei,
Lavkarbo kosthold er ikke bare for insulinresistente, det er et sunt kosthold for alle.
Ser at du har lagt forespørselen under ketolyse men filosofien din sier egenkomponert.
Egenkomponert: du er eksperten og du bestemmer hva du skal spise og hvor mange kh du kan spise. Vanskelig for oss andre å gi råd og tips.
Ketolyse: skaff deg boka, den kan lånes på biblioteket. www.ketolyse.no. Suppler med info fra forumet, forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110
Dersom mann din vil legge om kostholdet sitt han også så er jo ikke ”masse fett og fløte” noe problem. …men husk at fett og masse kh ikke er en god kombinasjon.
leste nettop en tråd her på forumet at en ikke kan "pumpe jern" når en har insulin rens, pga. produksjonen av mysolin (husker jeg riktig,tro?) som sender energi fra muskulaturen for og bli brukt som energi.
søk i trådene så finner du den, husker ikke akuratt..
Som andre her har skrevet, lavkarbokosthold er ikke bare for folk med spesielle tilstander, som insulinresistens.
Morten, samboeren min har skiftet over til lavkarbokosthold, enda han er en slank person, uten spesielle behov andre enn at han vil leve sunnere.
Han trener også mye, løper flere lange turer i uka, og løp halvmaraton i sommer.
Sjefen min og familien hans har også begynt med lavkarbo for å leve sunnere, og de har to barn i huset som er 2 og 4 år gamle.
Som sjefen sa: jeg føler meg ikke så mye trøtt lenger! Merker at jeg er mye piggere.
Hvor strenge de er med kosten vet jeg ikke, men de har i stor grad kuttet ut brød, ris, pasta og poteter.
Eh :o vet ikke heilt hvorfor det står der jeg..... finner ikke ut hva jeg gjorde for at det skulle stå "egenkomponert" der..... det bare sto der lissom..... Hvor forandrer jeg det?
Vel, da satser jeg på å kjøpe startpakken, så får vi se hva som skjer.----------
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.