< Tilbake til oversikten

Er fruktose bedre enn sukker når man blir oppblåst?

Dolly sa for siden:

Jeg har gått nå siden januar på min egen diett, lite karbo og lite kalorier og det har gått strålende.. Jeg legger på meg med en gang jeg skeier ut, både med alkohol eller karbo eller alt for mye kalorier..

Var 62,5 før sommeren og gikk opp til 66,5 var det på mandag når jeg kom hjem fra manchester.. Nå på under en uke etter var jeg 64 kg i dag.. så det går jo fort av når kroppen får riktig kosthold...

I dag tok jeg bittelitt snop av ungene og plutselig stod magen ut som jeg var 7 mnd på vei og jeg ble kvalm og uvel.. Rett på do og har bare lyst å kaste opp..

Noen som, vet hva som hjelper mot denne uvelheten?

I morgen skal jeg ha selskap og tenkte å lage yoghurtkake med lettfløte og fruktose, men kan jeg bli like vond og oppblåst av det?

Har masse arvelig diabetes i familien.. håper ikke jeg får det:(

Imp sa for siden:

Sånn var jeg i går og, etter en middag hos venner som inneholdt fin pasta og kake bakt av hvetemel og sukker. Blææ..

Men blir ikke slik at fruktose. Så i følge mine erfaringer kan du fint bruke fruktose.

energibunten sa for siden:

Det er bakteriene i magen som reagerer. Om de gjør det på fruktose vet jeg ikke.
Bakteriefloraen endrer seg ift hva man spiser over tid.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.