< Tilbake til oversikten

Besseggen?

malleleo sa for siden:

noen overvektige som har gått dit?

planen er at jeg skal gå dit 5 septembe med noen venninner. men jeg vet ikke om kroppen formen tillater det! veier jo per i dag 113,5 kg og har egentlig et ganske rolig liv da jeg er i mammaperm. har gått lange turer hver dag siden mandag, for jeg fikk vite det på søndag, og har så lyst til å bli med.

turene jeg går nå varierer med 1-3 timer, en er opp et lite fjell med masse pesing og korte pauser....

er så i tvil:confused:

Anne sa for siden:

Jeg gikk Besseggen for ti år siden. Har gått mye i Jotunheimen fra hytte til hytte.
Du skal være i normal god form for å gå den, for det er myyyyye oppover og myyye nedover. Det siste kan være en vel så stor belastning tenker jeg, for knærne dine.:ja: Du må også "klatre" litt i fjellveggen.
Turen tar mellom 6 og 8 timer...Hvorav minst 3 timer opp, 2 timer bortover i steinrøysa og 1 - 1 1/2 time nedover.

Jeg tror jeg vil anbefale deg å la den turen være. Pga knærne.

Det du kan gjøre er jo å bli med, så kan du gå stien langs vannet. Den er kjedelig i forhold, men da kan du jo være med på turen og ta båten frem eller tilbake med vennene dine. Mange går stien langs vannet og :ja: Den turen tar ca 4 timer i flatt terreng, mener jeg å huske. Har gått den og.

God tur!:klem:

.

mokki sa for siden:

Jeg gikk beseggen for noen år siden. Jeg var ikke i spesielt god form (heller mer mot dårlig form), og overvektig (men var nok noe mindre enn du er nå). Jeg klarte den turen kjempefint.

malleleo sa for siden:

takk for svar!
begynner å kjenne d i knærne, bare på vanlige turer.. har vært tung for lenge:(
god ide med stien rundt da.. får se.. synes d er ganske flaut egentlig... men vennene mine er jo i mye bedre form enn meg og veier 40-50 kg mindre så, sier seg selv hvem som blir hengende etter:o

Anne sa for siden:

Det er ikke flaut å ta hensyn til helsa si :klem:

Har du ondt i knærne nå, så syns jeg IKKE du skal gå Besseggen. Kjedelig å måtte bli hentet i tilfelle, for det er en tung tur for utrente, med all den opp og ikke minst nedstigningen. Mange går også langs vannet, av forskjellige grunner...været feks.eller fordi de ikke ønsker/klarer over Eggen.

Jeg syns det er flott at du har bestemt deg for å endre kosthold med tanke på bedre helse. Gjør det du syns er best for kroppen din i år...og kanskje neste gang er du i superform til å bli med på flere turer.

Lykke til:klem:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.