< Tilbake til oversikten

Treg mage og dårlig smak i munnen

mokki sa for siden:

Jeg har spist lavkarbo (men misstenker at jeg er muligens er i ketose selv om det ikke har vært et mål) i vel to uker nå. Og jeg har siste uken fått så dårlig smak i munnen. Føler jeg har en grusom ånde... Og er så hard i magen.
Er dette normale reaksjoner på lavkarbokosthold?

SunnhetMedSirrup sa for siden:

dårlig ånde er normalt. og det er bra, det tyder på at du er i ketose :)

hard mage, tyder muligens på at du drikker for lite? gjør du ?

eller prøv brokkoli til et måltid, det indeholder mye fiber, som er bra for fordøyelsen. men jeg tror hoved prøblemet er væske.

;)

Photobscura sa for siden:

Om du er i ketose kan du gjerne få denne såkalte "acetonånden". Vet ikke om det er gjengs, men for meg så gikk den over. Det vil den også gjøre om du øker på karbene sånn at du kommer ut av ketose, om det er det som er ønskelig.

Det er ikke unormalt å være litt forstoppet. Det vil gå seg til, men i mellomtiden er de to beste tipsene jeg selv har praktiskert vært å spise blåbær (funker begge veier, forresten) og bløtlagte linfrø.

mokki sa for siden:

tror jeg skylder på vannet jeg da.. Jeg er en elendig drikker.....
Takk for raskt svar. Jeg hadde i utganspunktet ikke tenkt å komme i ketose, men nå som jeg muligens er der, og stortrives med maten jeg spiser så fortsetter jeg bare på denne stien...

Ja, det er lurt å drikke en del vann når man er i ketose. Mange prosesser som trenger vann for å holde maskineriet i gang. Jeg drikker aldri mindre enn to liter, og det etter behov. Men som regel ligger jeg nok opp mot tre liter, kanskje mer. Har også en del å si hvor fysisk aktiv jeg er den dagen.

Forresten, det som hjalp best mot ånden for meg var å tygge på ferske persilleblader. Jeg har også hørt at SB12 skal funke bra :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.