Har du oppdaget positive endringer etter at du begynte på lavkarbo, som ikke var blant det du håpet å endre da du startet?
Jeg har alltid hatt tørr hud, helt siden jeg var baby og hadde atopisk eksem. Ikke minst på albuene - kjip, tykk, tørr hud. Har alltid brukt mye fuktighetskremer (av god kvalitet, men det har bare tatt toppen av det, aldri fjernet tørrheten skikkelig). I dag oppdaget jeg at huden på albuene var helt annerledes, glatt og myk! Utrolig. En liten filleting, kanskje, men da er det kanskje mye annet som er rettet opp også?
hum måtte kjenne etter å mine albuer ,, ja vist den tørre huden er nesten borte
energien er vel enda ikke helt på topp..men humøret stiger med hver kilo som blir borte
Jeg har ikke levd lavkarbo over år - av ulike grunner, -men de gangene jeg har holdt meg LK over 4-6 uker eller mere, får jeg mensen.
(Den får jeg kun ved p-piller ellers. Jeg har pcos.)
Det som jeg merker aller best, som jeg ikke tenkte hadde noe med slanking å gjøre er søvnen. Jeg sover mye mye bedre, og trenger mindre søvn for å bli uthvilt.
Jøss, jeg måtte kjenne etter selv når jeg leste dette, og jaggu har jeg myk hud på albuene... Før jeg skjerpa kostholdet hadde jeg alltid sandpapir der...
Jeg tenkte bare på VEKTTAP da jeg startet med Atkins, men oppdaget fort at jeg ble mindre trøtt, sliten og slapp.
Den vanlige sløvheten etter måltidene uteble, jeg måtte ikke slenge meg på sofaen for å la "maten synke".
Så mister jeg mindre hår....
Før kunne sluket i dusjen være full av lange mørke hårstrå, men nå er det nesten ingenting!
Neglene er mye sterkere.
Før var de myke og gjennomsiktige, nå er de ganske harde og hvite og sterke!
Og jeg er den eneste her i huset som har ork til å rydde vekk etter julemiddagen rett etter måltidet ;)
Mindre fising og mindre snorking er to av de tingene jeg merker best selv. Og mer energi! Er i bedre humør også! Mindre mørk hårvekst i ansiktet ("bart"), og selvfølgelig minus 25 kilo!
Jeg får mykere hud, men etter noen uker stabiliserer den seg igjen og jeg får tilbake nuppene på armene.
Magen er bedre.
Jeg har lenge hatt et mørkt hår under haka, som jeg pleier å nappe bort. Nå har det vært borte en stund, så det ser kanskje ut som det har forsvunnet!
Sover mindre
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.