< Tilbake til oversikten

Burde jeg?

Jannicke sa for siden:

Aner ikke hvem jeg bør spørre jeg da, men jeg slenger det ut her.

*168 cm høy
*116 kg
*ENORM rundt magen
*Glukosebelastning forige uke: bs 5,3 og 2 timer etter var det 9,7. Legen sa jeg har insulinresistens (eller er insulinresistent, er det det samme?)

• Har nettopp begynt på 500mg x 2 med Metformin.
  • La på meg 10 kg på Grete Roede kurs....
    *Har (muligens, ikke 100% påvist, siden mannen har dååårlige svømmere så ble det hoveddelen av utredning/behandling av barnløshet) PCOS.
    *Har prøvd ALT uten å lykkes gå ned i vekt. Tilogmed med rimelig normal kost, i normale mengder, og med masse masse trim går jeg fint lite ned. OG så opp 2 kg ved bare å tenke på en sjokolade.
    *Reductil 15mg, noka, cambridge, cla, slankete, bailine, Grete Roede, masse trim, i perioder stavgang-rask stavgang 12 km daglig, med lite resultat med tanke på innsatsen som legges for dagen.
    *Har fått innvilget GBP, og regner med operasjon om ca 2-3 år.
    *Skal til med prøverørsforsøk/søskenforsøk nå i januar, og burde i grunn veie under 100, dvs jeg bør ned 17 kg innen 15 januar.

Kan denne Ketolysekuren være noe for meg?

Setter stor pris på tilbakemeldinger :)

arkine sa for siden:

tror så absolutt ketolysekuren vil være noe for deg

Gerd sa for siden:

Ja, jeg tror ketolysekuren vil være noe for deg :)

inel sa for siden:

Jeg heier:heia:

Lava sa for siden:

JA!!!! :heia:

Rosekinn sa for siden:

jeg er ikke i ketose, men har kuttet ut en god del karbohydrater og har gått ned to kg på veldig kort tid.. og jeg spiser masse god mat :) hiv deg med!! verdt et forsøk!

Tidl. medlem sa for siden:

Jeg er i samme situasjon som deg! Med insulinresistens, BMI på ca 40, PCOS, dårlige resultater på alt av slankekurer osv! Kjente meg utrolig godt igjen i det du skriver. Jeg har spist lavkarbo kosthold i 6 uker nå, gått ned 8 kilo allerede. De første 2 ukene raste jeg ned i vekt, 3. uka ingen vektnedgang (det er visst vanlig), og deretter jevnlig nedgang de siste ukene. Jeg hadde 3 dager avbrekk fra lavkarbo i forbindelse med bryllupet mitt, og da gikk jeg raskt opp 2,5 kilo. Dette forsvant igjen i løpet av ei uke.

Jeg har hatt veldig mange fordeler med lavkarbo kosthold! Har fått regelmessig menstruasjon, blodsukkeret mitt er superflott, fettet rundt magen minker, søtsuget forsvant første dagen, jeg går aldri sulten, og spiser masse god mat! Jeg tror at dette kan være verdt et forsøk for deg også!

Lykke til!

Krøllerellerei sa for siden:

Ja, det er jeg helt sikker på! Vi heier på deg!

Bixen sa for siden:

Absolutt! :heia: Dette klarer du fint!

Yonah sa for siden:

Kan ikke skjønne hvorfor du IKKE skal kutter ut karber, dessverre kommer du til å få diabetes 2 om du IKKE kutter karbene.
Og lavkarbo er vel nok den beste behandlingen mot barnløshest pga PCOS.

Og det er flere av oss som går OPP i vekt av lavkalori, så den kaloriteorien kan de bare ha i fred for meg, jeg trives godt med å spise 2500kcl i døgnet og gå en halv kilo i uka godt og vel. Og jeg trener ikke m*e pga ME, så jeg går nok saktere ned enn jeg kunne.

Dette får du til og dette skal du klare! Kanskje du blir gravid uten prøverøre selv? Vet om mange som har opplevd det!

Carisma sa for siden:

Ville du vært like usikker om noen ba deg begynne på Grete Roede?
Lavkarbo er en ny tankegang, men den er ikke mer skummel. Jeg vil si mindre!
Fedon sin kostholdsfilosofi f.eks er jo i utgangspunktet laget for sånne som oss, med for mye rundt magen, PCO, insulinresistens og alle de andre kjipe tingene som følger med. Også fant folk ut at den fungerte så bra at andre begynte å følge rådene også :D
Ketolyse er bare en videreføring av samme tankegang, med endel "strengere regler". Så ja, jeg vil absolutt si det er noe for deg. Det er hvertfall noe for meg, som som sagt har omtrent samme tingene :ja:

nalana sa for siden:

Tenk så deilig å måtte takke nei til operasjon om et par år. :D
Heier på deg jeg også!

Emmie sa for siden:

Jeg er ganske så fersk i gamet her - og har som deg prøvd utallige mange metoder for å gå ned i vekt - uten å ha lykkes in the end !

Jeg gikk ned 12 kg med Grete Roede opplegget for 2 år siden - men gikk hele tiden sulten og men faktisk mest fysen på noe godt hele tiden (søtsug!) Etter en kort stund etter kurset var ferdig , var alle kiloene på igjen + litt til (og flere kom på etterhvert! :rolleyes:)

Med lavkarbo kost - er jeg veldig sjeldent sulten i det hele tatt , om jeg passer på å spise noenlunde regelmessig og søtsuget er forsvunnet totalt ! (Jeg som fint kunne spise 1-2 stor plate sjoklade om dagen :eek:!!)

Til nå i min tredje uke på lavkarbo , har jeg gått ned 3,6 kg (kremt - og det uten å trene noe ennå !)

Håper du vil trives med lavkarbokosten du med, og opplever å gå ned kiloene uten å måtte sulte og streve så hardt for det !
Ønsker deg lykke til med både kampen mot kiloene og barneønsket !!

LenaBeatrice sa for siden:

Det er ikke noe å tenke på en gang synes jeg, klart du skal prøve!!
Dette er ingen skummel diett som mange nye kanskje kan tro, det er en sunn livsstil :-)
Og det skulle ikke forundre meg om du ikke trenger operasjon om 2-3år.

Go for it!

Lykke til :-)

Luna* sa for siden:

Jaaaa, prøv du! :heia: :heia: :heia:

Bellabo sa for siden:

syns du ikke skal tenke på det en gang :)
Hiv deg rundt, du vil få mange aha-opplevelser underveis :)

Janis sa for siden:

Heier jeg også :heia:
Her inne er det mange med gode erfaringer. Meld deg på videokurs med Torkil, les boken osv.
Dette er perfekt for deg.

Furine sa for siden:

Eg seier berre, GO FOR IT! thumbs up

Tutte sa for siden:

Sier som de andre her : Tror absolutt dette kan være noe for deg ! Så kom i gang, og jeg er sikker på at du vil merke mange positive sider av lavkarbo ! :)

Lykke til :)

Jannicke sa for siden:

Åååååh, tusen takk for så masse oppmuntrende ord jenter.

Jeg har bestemt meg for å prøve.

Må fine ut litt mer om HVA jeg kan spise og HVOR mye.....

Bixen sa for siden:

Anbefaler deg å låne boka til Torkil på biblioteket, så kan du se om ketolyse er kuren for deg, eller om det evt. er en annen lavkarbokur som passer deg bedre. Lykke til! :heia:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.