< Tilbake til oversikten

Scampi i fløtesaus eller i kokosmelk?

aslaug sa for siden:

Hei!
Er det ok eller blir det helt feil? Har noe scampi jeg skal bruke i morgen og vil gjerne lage en feit rett ut av det? :D:D Forslag?

scartz sa for siden:

I fløtesaus ville jeg ha valgt isåfall :) Kokos føler jeg er mer indisk/kinesisk osv u get the idea :p

Photobscura sa for siden:

Både scampi og kokosmelk er typiske ingredienser i thai-mat f.eks.
Jeg som ikke tåler fløte bruker en del kokosmelk, men jeg har aldri prøvd sammen med scampi.
Men, jeg kom over denne oppskrifta! Den kan jo lett lavkarbofiseres, hørtes veldig nam ut! :)

Ellers er smørstekt reke/scampi som man dypper i rømme/creme fraiche nydelig snack :)

LenaBeatrice sa for siden:

Jeg dypper gjerne scampi i smeltet godt smør jeg, men litt krydder i....DIGG! :)

helleduss sa for siden:

Hei..Jeg er ny her og jeg må si jeg blir fryktelig inspirert av deg:) Sitter nå å lager meg en meny ut i fra oppskriftene dine...tusen takk

ingerspringer sa for siden:

Kokosmelk har en uttalt søthet, det har også scampi. Derfor må scampi/kokosmelk-retter balanseres med syre og krutt: så som masse lime eller sitron (skall & saft) + f.eks rikelig med Red Curry.
Da når det fort himmelske høyder.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.