< Tilbake til oversikten

Blir en smule redd ...

Sushi sa for siden:

Hei!
Har nå levd på lavkarbo siden 4.januar, men mye prøving og feiling.
Fant tilslutt ut at ketolyse-kuren er noe for meg-så nå har jeg vært i ketose i to dager!! Veldig gøy å se at vekta endelig begynner å slippe og også artig å kjenne på kroppen at ja!, nå er jeg i ketose! (tanke på kløe i huda, hodepine, litt skjelven, og ekkel smak i munnen)
men....det som bekymrer meg er hjertebank...:hjelp: fått det bare på kvelden og føler meg da i forferdelig ekkel form. I går kveld føltes det ut som jeg kom til å besvime, kjente jeg ble litt redd og gumla i meg 10 g 70%sjokolade-var redd blodsukkertet var på 2 eller noe:o heiv og innpå magnesium og mye vann og følte det hjalp, men var fortsatt noen ekkle dunk etter at jeg hadde lagt meg.

Vil dette gå over? og er det helt harmløst? vet jo at hjertebank ikke er farlig, men er det et varsel om noe?

Skal til å bestille start-pakken på nett og da blir jeg kanskje klokere:)

Takk for svar!

ps-hører dere ikke fra meg, ligger jeg nok på gulvet med acetonånde og minus i blodsukker,haha:D

Charlott sa for siden:

Er helt vanlig, helt ufarlig og noe som vil gi seg innen rimelig kort tid. Tar litt tid for kroppen å omstille seg fra karbo-drift til "fett-drift" og noe ubehag er vanlig den første tiden.
Ikke dytt innpå sjoko el karber, da vil du bare forlenge "omleggingstiden" ;)
Dette årnær sæ! :D

Muff-muff sa for siden:

Du trenger magnesiumtilskudd :)

Photobscura sa for siden:

Typiske overgangssymptomer. Pass på at du får i deg nok mat, og ta gjerne dobbel dose magnesium på kvelden en stund. Jeg måtte det i en overgang, og nå klarer jeg meg med enkel dose, virker det som :)

Sushi sa for siden:

Takk:)
Ja, fant mer info om flere som har desse symptoma i begynnelsen, bl.a Viclin! og hun manglet magnesium. Har prøvd å søke om problemet før uten mye funn.
Så føler meg litt tryggere.

Viclin sa for siden:

Ja, jeg hadde de i sommer. Det var skikkelig fælt. Aldri opplevd det tidligere i ketose, men da har jeg også vært flink til å ta magnesiumen min. I sommer hadde jeg jo vært tom en ukes tid. Og det merktes skikkelig.

Så gjør som Photo sier; ta dobbel dose en stund. Jeg har tatt trippel (600) en periode også, jeg.

Jeg vil våge å påstå at magnesium er det viktigste kosttilskuddet man kan ta. Det er magnesium i varierende grad i stort sett alt vi spiser, men ikke like mye som det var før på grunn av industrialisering etc, så magnesiumtilskudd er viktig for mange :)

Kitt sa for siden:

For meg er 600mg dobbel dose!:)

Tar dem primært mot rastløse ben, må ta dem om kvelden fordi jeg også blir trøtt av dem!

Viclin sa for siden:

Om man tar Ketolysetablettene er 600 trippel dose. På de andre jag har, er det dobbel dose.

Sushi sa for siden:

Godt å høre at andre og har hatt det fælt, missforstå meg rett:D
Skal hive en magnesium innpå med en gang!!

ble litt deppa av hele greia da jeg tenkte jeg kanskje måtte slutte-for føler virkelig at dette er rette veien å gå!!!

I starten skiller kroppen gjerne ut mer væske enn normalt, det vil stabilisere seg, men mens kroppen kvitter seg med vann, så følger det gjerne mye mineraler med også. Det er gjerne derfor dette er et symptom som er verst i starten. Så om du kjører på med litt ekstra magnesium nå, så kan det godt hende du kan trappe ned til vanlig dose etter en stund :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.