aslaug sa for siden:
Hei!
Er veldig glad i Apetina feta på glass med olje og urter. På glasset står det vegetabilsk olje, men det er vel ikke alle disse oljene som er direkte sunne?
Noen som vet??:o:o
aslaug sa for siden:
Hei!
Er veldig glad i Apetina feta på glass med olje og urter. På glasset står det vegetabilsk olje, men det er vel ikke alle disse oljene som er direkte sunne?
Noen som vet??:o:o
SunnhetMedSirrup sa for siden:
hvilke kosthold følger du ?
men hvis du er lavkarbo, eller skaldemann teller ikke mettet fett så mye, bare du får nok.
tror ikke det er noen krise.. mange her spiser maaasse egg daglig, eggeplommen er masse mettet fett i.
Gerd sa for siden:
Oljene er nok varmebehandlet, og jeg ble anbefalt å tømme ut og fylle på kaldpressa olivenolje :) (har ikke gjort det da....)
Photobscura sa for siden:
Hmmm ... Hva snakker du om, egentlig? Er jo ikke mye mettet fett i planteolje, da! Planteoljer har stort sett enumettede fettsyrer. I det store er mettet fett best, fordi det oppfører seg bedre i kroppen.
Og som en en presisering, så er Skaldemann en lavkarboretning, det er ingen motsetning der, men igjen er også lavkarbo alle andre retninger med karbohydratreduksjon. Lavkarbo-ordet er bare et paraplybegrep ;).
Når det kommer til oljen i Apetina fetsnacks så er det raps. Men jeg aner ikke om den er kaldpresset eller ikke. Jeg synes uansett at den fetaen smaker gummi, og hadde vel heller kjøpt feta i løsvekt og laget selv med en god olivenolje og diverse urter ...
aslaug sa for siden:
Ja det var en god ide, det skal jeg jammen gjøre. Skal gå på den butikken på grønland torg og kjøpe i morra!:D:D forslag til urter (helst tørka)
Hvor lenge kan det holde seg i kjøleskapet tror du? For da kunne jeg laga masse......
Photobscura sa for siden:
Hvis du liker smaken på de som Apetina har, kan du jo kopiere dem!
F.eks så fant jeg en på nettet med hvitløk og grønne oliven med persille, og oregano.
Ellers så er det sikkert godt med chili, soltørka tomater hakka i småbiter etc.
Når du er på den sjappa, så be om den feteste. Min erfaring er at de gjerne har to typer, en skikkelig fet en og en litt magrere. Den fete er så sinnsykt god!
Ha i litt sitron i også, den burde holde seg i kjøkeskapet en stund. Ikke godt å si hvor lenge, men ettersom den ligger i olje så har du den nok en stund.
aslaug sa for siden:
Takk Photo dette skal prøves ut ja, gleder meg til å kjøpe den feiteste osten de har!!!:D:D Jeg handla mye feta i løsvekt før i tiden, men da var det den magreste som gjaldt!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.