Da har jeg fått dato for bukplastikk. Var på konsultasjon på Aleris i Oslo forrige fredag og fikk nettopp brev med operasjonsdato. 1. september legges jeg under kniven! Det var da hårreisende raskt?! Ventetiden er på 3-4 måneder egentlig, så jeg er sikkert blitt skviset inn fordi en eller annen har avbestilt eller noe.
Nå er det panikk her i huset, hehe. Mannen må ordne seg fri fra jobb, fordi vi har en gutt på 17 mndr som selvsagt bæres endel enda, og jeg kan ikke bære på flere uker etter operasjonen. Jeg hadde tenkt å spørre om mamma kunne bo her en uke eller to, men hun er på Toten hvertfall ut september. Jeg må få NAV til å ordne med flybilletter eller hvertfall dekke reisen for meg og ledsageren min (ei venninne skal bli med, jeg får ikke lov å reise hjem alene etter operasjonen) og jeg må fakse inn svarskjemaet til Aleris på mandag.
Er helt skjelven, trodde jeg hadde flere måneder på meg og min første tanke var å ringe Aleris og utsette operasjonen, men mannen min mener det er like greit å få det overstått, og det er det jo forsåvidt.
Dere som har vært gjennom inngrepet, forteller dere litt om det? spent og skrekkslagen
Jess, jeg har gått ned så mange kilo at magen ikke ser ut, hehe. Masse løshud på magen, og det skal de skjære vekk. Jeg har sett andre som er blitt operert av samme kirurg og de har blitt helt fantastisk flotte etterpå. Skal legge ut bilder etterhvert. Grugleder meg!
Masse lykke til!
Det er flere jeg kjenner som har gjort det, og resultatene er like forskjellige som personene som har gjennomgått operasjonen. Stort sett går det greitt, kan bli litt infeksjoner i sårene etterpå, fordi det er såpass stort inngrep at kroppen trenger litt tid på seg til å lukke igjen. Andre er det piece of cake, det gror så fort og ingen problemer. Fint blir det ihvertfall!
Ja jeg har også sett litt av hvert når det gjelder resultater. Både grusomme og flotte. Heldigvis skal jeg til en kirurg som har svært godt rykte på seg, han er bla. en av de dyktigste på arr og jeg har sett endel av hans "verk" og det ser kjempeflott ut. Så jeg er nok i trygge hender. Men jeg gruer meg til tiden etter operasjonen, for jeg har som sagt en liten gutt som krever sitt og jeg gruer meg til å ha smerter osv. Men jeg overlevde en stor vektoperasjon, jeg skal overleve dette også. :p
Jeg har ikke inntrykk av at det er så mye smerter etterpå, vondt er det selvsagt, men til å holde ut. Det verste er at en ikke kan løfte og blir litt hjelpeløs. En er jo helt frisk, men må ha hjelp til det meste! Bra du har en kirurg med godt rykte, det er ihvertfall en jeg kjenner som er operert på SUS, og det ser ikke bra ut, mildest talt.
Jeg vet, derfor nektet jeg å bli henvist til SUS eller noe annet offentlig sykehus, jeg sa jeg ville ha henvisning direkte til Aleris i Oslo. Så jeg tar det der. Aldri i livet om jeg hadde frivillig tatt noe sånt på et offentlig sykehus. grøss
vektoprasjonen er mye værre en bukplastikk
du har nok litt vondt et parr dager ,men smertestillende står i kø ,ikke vær redd for og bruke de
det værste er i grunn den pantien du må ha på deg natt og dag,og vær glad for at det går mot høst og vinter, så du slipper sommervarmen
men vær veldig forsiktig med og løfte ,de første ukene , for da kan såre gå opp
og reslutatet er forskjellig fra den ene til den en andre , fordi vi har forskjellige kropper ,og det tar opp til et helt år føre du kan se det virklige reslutatet , hoven i mange mnd framover
jeg tok bukplastikk i mai mnd i fjor ,desverre er ikke resultatet blitt helt som forventet , så jeg skal ta det en gang til ,,,men for all del ti ganger bedre enn det var, så denne gangen blir det vel mer kosmetisk
lykke til ingenting og grue seg for
er et forum som heter bukplastikk.com der kan du snakke med mange som har tatt oprasjonen og få mange gode råd også se bilder av de som har vært igjennom det
Tusen takk. :) Jeg er registrert på bukplastikk.com ja.
Åja jeg må visst ha rekvisisjon på at jeg ikke kan ta rutegående transport, men må ta fly til og fra (hverfall fra) Oslo for å få det dekket av NAV. Jeg spurte kirurgen sist jeg var der og han sa at det er uaktuelt å sitte i ÅTTE timer på et tog hjemover etter operasjonen. Men må jeg få rekvisisjonen av legen min da, eller kan jeg ringe Aleris og få det fakset over kjapt? Jeg er sånn i villrede her og så er det helg så jeg får jo ikke gjort noe!
Så flott at det blir gjort så fort! Like greit å hoppe i det! Slipper å grue seg lenge og sånt!
Ja, det er litt vondt de første ukene, men bare ille i noen få dager. Det verste var å sove på ryggen, syns jeg.
Men husk at jeg også sydde sammen alle magemuskelene med sånn ca 280 sting, så jeg hadde det ganske ille litt ekstra lenge.
Hadde en revisjon i fjor (kosmetisk) og da var det ikke ille i det hele tatt.
Og spis smertestillende for det det er verdt! Det er viktig at du klarer å være i beveglese, vet du! Og at du får sove!
Ikke ta for mye Paralgin Forte, forresten. De kan gjøre deg hard i magen, og det er noe du ikke trenger!:p
Masse lykke til!:klem:
Er det noe, så bare send meg en pm. Bor jo utenfor Oslo om det skulle være noe!
Ps! Husk å få drosjerekvisisjoner også, da. Tror ikke buss/trikk/tog rundt i Oslo/flyplass er noe særlig ok heller!
Takk for gode tips, jeg setter kjempepris på dette! Ja jeg er livredd jeg må sy i magemusklene, håper virkelig jeg slipper det. Altså mest fordi jeg tenker på minsten her hjemme, jeg vil jo friskne til fortest mulig så jeg kan ta meg av ham igjen. Jeg elsker å bære på ham, det blir fryktelig å ikke kunne løfte ham opp. :( Det gruer jeg meg skikkelig til, han er jo så mammadalt også. Men mannen min skal være hjemme så det går greit.
Så flott, Iset!
Endelig og mye bedre at det går fort enn at du måtte vente i flere måneder:).
Det kommer til å gå så bra - og som Kitt sier, det er bare de første dagene som er litt vonde, men mye mindre enn jeg hadde forestilt meg!
Skjønner at du føler på dette med den lille, men de ukene går så fort, plutselig kan du løfte han igjen. Og legger du ting til rette, så får du lekt masse med han allikevel:)
Du må love å holde oss oppdatert - og jeg er helt sikker på at du kommer til å bli like fornøyd som meg!!
Jeg får mer og mer vondt i magen for hver dag som går, mest pga. alle forberedelsene jeg trodde jeg skulle få bedre tid til. Jeg haater telefoner, nå må jeg ta panikktelefoner til både NAV og Aleris på mandag, mannen må snakke med jobben osv. Heldigvis har jeg en bekjent som er operert av samme kirurg for bare noen uker siden, så jeg spør og graver om alt og får masse nyttig info av henne. Og hun ser helt strålende ut nå. imponert
Masse lykke til Iset!!! Dette kommer til å gå kjempebra!!!
Jeg hadde en brystreduksjon for noen år siden. Unngikk også SUS, og fikk heller komme til en dyktig plastikkirurg på Colluseumklinikken (dekket av det offentlige). Resultatet ble over all forventning:D Dyktige fagfolk pleier å få til gode resultater ;)
Når du skal hjem etter operasjonen, kan du bestille rullestol på flyplassene, med beskjed om at du kan gå opp og ned flytrappen selv. (s.k. WCHR (Ramp)). www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Spesielle-behov/?vst=true
Det vil spare deg for slitsomme vandringer over lange avstander.
Når dere kommer til Gardermoen, setter du deg ned mens venninnen din går og finner en hyggelig mann/dame med gul vest som har deg på lista over folk som skal følges/trilles. :)
Da blir du og følget ditt også raskere sluppet gjennom sikkerhetskontrollen og dere blir fulgt helt til gaten. Du trenger ikke noen attest fra lege for det, bare du opplyser selv at du er nyoperert.
NB: Bestilling av rullestol må gjøres samtidig med flybillettbestillingen, og sjekk at det står på billetten.
Ønsker deg lykke til! Det må jo være greit å få det kjapt overstått istedet for å måtte gå og vente i månedsvis på at en gitt dato skal dukke opp. Jeg gleder meg til jeg har kommet så langt som deg!
Jeg har også tatt brystreduksjon på colloseumklinikken i stedenfor SUS.
Dekket det selv da, for det er så mange år siden.
Jeg tror ikke jeg ville valgt bukplastikk på det offentlige heller.
Private viser seg å være dyktige med flotte resultater.
Lykke til Iset , dette går helt sikkert kjempeflott :)
WOW! Det var raskt ja. Gratulerer så mye Iset. Jeg hoppa nesten i sofaen da jeg leste overskrifta. Ble så glad på dine vegne. Gleder meg til bilder. :D
Oi! Ja, det gikk fort, men som de andre sier; Da rekker du sikkert ikke å grue deg så mye :)
Ei venninne av søstra mi tok bukplastikk på Aleris, og man ser knapt arret, veldig fint utført!
Hei!
Gratulerer med kjapp operasjon!!;)
Jeg tok bukplastikk for 4 år siden, på sykehuset i Kirkenes(bodde i Finnmark på den tiden) Kirurgen der oppe var kjempeflink, og jeg er veldig fornøyd!! Hadde ikke mye vondt etterpå, men når jeg hadde det, fikk jeg smertestillende så det holdt..:p Siden jeg ble operert på offentlig sykehus, lå jeg der i tre døgn etterpå.. Det som var eklest med operasjonen var egentlig å "drasse på" drenene. måtte også inn å suge ut veskeansamling i såret etter noen dager, men det var ikke noe problem...
Jeg tok full bukplastikk, med flytting av navlen, men nå vises nesten ikke arret engang (og i tillegg kan det gjemmes i bikinibuksen..:D) og navlen er så fin atte...:D
Hadde også en gutt på ca halvannet år den gangen (pluss en på 3, 7 og 9) mannen måtte ta løftene, men å sitte på fanget osv gikk greit etter noen dager når det ikke var så ømt i såret lenger....
Selvfølgelig er det noen som ikke har gode opplevelser med en sånn operasjon, (hørte masse skrekkhistorier før jeg ble operert:() men jeg syns ikke du skal grue deg..
Masse lykke til med operasjonen, du kommer nok til å bli kjempefornøyd skal du se;)
Tusen takk folkens, det er så koselig å lese det dere skriver. :klemme:
Jeg har ei jente på snart 6 år også, men hun går på skolen og trenger ikke å bæres rundt, så det går jo greit hehe. Det er minsten som er "problemet" men mannen skal ta ut ulønnet fri fra jobben, så vi taper mange tusen kroner men får bare overleve det, leve på havresuppe osv. :p
Løvetann: tusen takk for gode råd ang. flyreisen, det var virkelig nyttig info! Jeg hadde ikke tenkt over det med å måtte stå i lange sikkerhetskøer og sånt, jeg klarer vel ikke å stå oppreist så lenge om gangen, det strammer vel i såret, så da kan jeg hvertfall slippe dét. :)
Takk dere. Nå er flybillettene og bosted i boks. Vi reiser mandag ettermiddag og har åpen retur, regner med å være til fredag eller lørdag. Håper jo å reise hjem tidligst mulig men jeg må fjerne drenene før jeg drar. Gruer meg IHJEL til det, men det er visst raskt (og smertefullt) overstått og så blir alt bedre etterpå. Gruer meg mest til å sove med drenene. Ugh.
Så heldig du var som fikk time så fort, da får du det unnagjort og trenger ikke å grueglede deg så lenge! Lykke til med både forberedelser og etterarbeid:)
Da er jeg hjemme og 2 kilo hud lettere. :D Magen er helt stram og flat, nesten innover, helt utrolig. Synes denne operasjonen var større og verre og mer smertefull enn vektoperasjonen, men det er allikevel verdt det. Skal ta ut det siste drenet på mandag og så er det bare å vente på at ting skal gro. Jeg måtte desverre sy i magemusklene men det gikk greit allikevel. Må gå krokbøyd noen uker men det gjør ikke noe, jeg er bare lykkelig over at alt gikk så bra og at magen er helt fantastisk!
Tenk, 2 kilo hud fjernet de. Jeg kunne jo tidligere dra ut et stort stykke av magen og bare kna som en deig, nå får jeg faktisk ikke tak i en FLIK engang, det er ikke noe der. Alt er flatt og helt stramt. :eek:
Hehe nei, det å sove med dren på hver side var et sant HELVETE. Men de tok heldigvis to av drenene vekk i går så jeg fikk sove i natt, og dette siste drenet tas vekk på mandag (kunne tatt det i morgen men da er det helg, og jeg orker ikke flere timers venting på noen legevakt). Drenene er ikke noe gøy, det skal bli godt å få det siste bort! Brenner veldig når de drar dem ut, de sitter jo laaangt inne under huden, men vips så er det over.
Ingen behagelig opplevelse, men så utrolig flott du ble!:D
Når drenet er ute og hevelsen begynne å gå ned, blir det bedre!;)
Så dumt at du måtte sy musklene! Nå kan du vel ikke løfte på lillemann på 3 måneder eller noe sånt!:_oppgitt:
Må bare advare deg om en ting jeg opplevde!
Jeg fikk "kynnere"!:eek:
Musklene var jo slett ikke vant til den nye "stillingen" og slo knute på seg fra tid til annen! Kirurgen min hadde aldri hørt noen kalle det kynnere før, men det var sånn det føltes!:p
Å Iset - så flott!! Velkommen til en helt annen verden:) Og gratulerer med vel overstått!
Regner med du kommer til å merke dette på buksene din ja;) Gled deg til julebordene, tenk så fin du blir i den lille sorte.....
God gro-tid, og husk å følge legens ordre om ikke å løfte - jeg glemte det en gang, og vips så gikk såret opp igjen....
3 måneder?? Det sa ingen til meg, jeg tror ikke jeg har sydd så mye i musklene, bare litt rett over navlen, det var visst et lite søkk der. Jeg kan ikke ikke løfte ham på så lang tid, da mister vi så mye inntekt siden mannen må ta ulønnet fri at vi må selge hus og bil og alt vi eier. :eek:
Jeg får ringe Aleris på mandag og høre med dem.
Jeg fikk 3 måneder sykemelding og beskjed om å ikke løfte noe tyngre enn en melkekartong på de 3 månedene!
Men jeg hadde 280 innvendige sting i magen!:eek:
Alle magemuskelne mine hadde gått helt ut av , hva sier man:confused:, stilling!
Om du "bare" har sydd litt innvendig, er det nok ikke så farlig. Kirurgen sa til meg at stingene uansett ikke kunne gå opp, det var bare for å være heeelt sikker på at ikke noe gikk galt!
I morgen er det 3 år siden jeg ble operert og enda er jeg øm øverst i magen der han sydde mest!:eek:
Har fått igjen nesten all følelsen i magehuden og er stort sett veldig fornøyd med hele greia.
Jeg fjerne 3 kilo hud, hud som ble helt ødelagt etter 2 svangerskap.
Pass nå godt på deg selv! Benytt deg av alle måter du kan få hjelp med den lille, uten at dere går helt konkurs, selvfølgelig!
Synd du bor så langt unna, er helt fri om dagen!:)
Fortsatt god bedring, og vær forsiktig, og bare spør om det er noe du lurer på!:klem:
Ah, takk for svar. :) Han har 2 ukers fri med lønn pga. barnepassers sykdom, men mer får han ikke for man har jo bare et visst antall dager. Egentlig er det bare 10 dager men sjefen var grei. Han må nok ta en ekstra uke og da uten lønn, så da taper vi mange tusen, men det får heller være.
Forresten; jeg har MYE følelse i magehuden? Aleris sa at man kan være helt følelsesløs i operasjonsområdet lenge etterpå, men jeg er faktisk mer følsom nå enn før. Jeg sitter hele tiden og kiler meg på magen fordi det kiler så mye mer enn det gjorde før operasjonen, hehe. Er det uvanlig? Dessuten, når jeg kiler på ett sted, kjenner jeg det også på et annet samtidig, akkurat som noe fantomaktig. :eek:
10 arbeidsdager er jo som regel 2 uker for de fleste!
Godt han fikk noen da, skjønner bare ikke at han ikke kan få omsorgslønn når dette er godkjent av NAV!:confused:
De kan jo faktisk risikere at noe går galt fordi han må på jobb før du er klar for det!:eek:
Dette med følelse i magen er veldig forskjellig, tror jeg. En venninne har ikke fått igjen noe følelse etter 12 år, en annen har aldri merket at den har vært borte! Jeg er litt sånn midt i mellom. Mye ble borte, alt bortsett fra en stripe rett under navlen har kommet tilbake!
Men jeg har det litt som deg, kiler jeg over navlen, kjenner jeg det under!:p
Mon tro hva slags nerver de har endret på!:eek:
Hehe det med kilingen er litt artig.
Men du mener altså at han har krav på fri med lønn/betaling fra NAV så lenge jeg ikke kan løfte? :hmm: Jeg har nemlig ikke sjekket det opp for jeg trodde ikke det fantes noen slik løsning. Jeg skrev litt feil da jeg skrev at han hadde 10 dager, han hadde brukt noen av dem så sjefen var grei og sa han kunne få 2 uker totalt uansett. Men har han krav på mer så skal jeg jammen gjøre det jeg kan for at han får det, for jeg er litt redd det er for tidlig å gå på jobb om litt over en uke eller to, og hvertfall er det ikke lurt for oss å tape en hel ukes inntekt eller mer. Jeg skal ringe NAV på mandag jeg!
Ah, men det gjelder vel helst om man ikke har sydd i magemusklene, men jeg har jo sydd så lite der uansett. Tror jeg ... 6 uker ja, det er også litt for lenge, jeg må snakke med NAV. Usj. Vi har søkt om barnehageplass til minsten men det ser ut til at han kanskje ikke får før til neste år, det er helt tragisk.
Det var også seks uker for meg - med sydde magemuskler - og det er det vanlige.
Du fikk sikkert med deg et skriv om hvordan forholde seg til dette etter operasjonen, følg det er mitt råd - det er de som vet hva du har vært igjennom og hvor mye du tåler. Dersom du er i tvil, ring han:)
Og jeg er sikker på at det ordner seg med omsorgspermisjon - eller i nødsfall kanskje en sykemelding for din mann? Kanskje det er en ide å ta kontakt med fastlegen?
Det står ikke noe om tid i de papirene jeg har fått, har lest godt gjennom alt. Men jeg kan ringe Aleris, det kan jeg.
Mannen min får nok ikke sykemelding, det er ikke lov siden han ikke er syk, men jeg skal høre med NAV og ikke minst fastlegen min på mandag, har time da. Så får jeg se hva de sier. :)
Jeg vet ikke hvordan NAV stiller seg, men det er i hvert fall verdt å spørre!:D
Særlig siden de har godkjent alt annet i forbindelse med denne operasjonen.
Jeg vet faktisk ikke hva som er vanlig ikke-løftetid i forbindelse med sydde magemuskler, kjenner ingen andre som har hatt et så omfattende inngrep som det mitt ble. Er jo ikke bra enda, etter nøyaktig 3 år i dag!:p
Vet bare at jeg fikk beskjed om 3 måneder, mens venninner har fått alt fra 2-8 uker.
Foreløpig skal du jo i hvert fall ta det heeeeelt med ro, så du finner nok ut av det!:D
Hehe ja, jeg tar det helt med ro i et par uker hvertfall. Må jo ha hjelp til å komme meg opp av senga og sofaen. Har sovet ca. EN time i natt, nede på sofaen, klarte ikke finne riktig stilling i senga og drenet svir litt osv. Men men, det blir jo bedre.
Jeg kunne nok fjernet drenet i morgen om det var hverdag, kanskje også senere i dag. Men da må jeg gjøre det på legevakten, og Stavanger legevakt er Legevakten Fra Helvete, med 3-4 timers ventetid uansett hva man skal, og DET orker jeg ikke som nyoperert altså. Så jeg får gå til fastlegen på mandag.
Men vennen, du trenger søvn!streng sykepleier
Kan du ikke ringe legevakten og avtale tid med en av sykepleierene. Du trenger jo ikke legetime! Er jo "bare" en sykepleier som gjør det!:)
Jeg hadde en stooor pute under knærne og en ekstra under hodet. Gubben bandt fast et tau i enden av sengen slik at jeg kunne dra meg opp og skifte litt stilling i løpet av natten. Sparte gjerne Pinex forte dosen til natten, det var da jeg trengte den mest. Hadde den stående klar på nattbordet for å kunne ta en dose midt på natten også!
Men så blir jeg noe så innmari trøtt av PF, da!:p
SMART! Jeg hadde stryki med om jeg ikke hadde sånn fjortis-seng med bokhylle over da jeg operete blindtarmen, som jeg kunne holde i og dra meg opp. Og jeg skjærte og sydde bare 15cm på magen. Tør ikke tenke på hvordan det er med hele :o
Skal love deg at dette er noe helt annet!:eek:
Men, når du tar blindtarmen kutter man muskler og det gjør man jo ikke ved bukplastikk, selv om man får et sår fra hoftekam til hoftekam+++!
Jeg tok blindtarmen da snuppa var 16 dager gammel, jeg, og kan ikke huske at det gjorde vondt etter den føste natten. Fikk jo minimalt med smertestillende fordi jeg ammet i tillegg. Måtte bo på tomannsrom med en liten baby og klare meg helt selv. Den hjelpen jeg så fint ble lovet, den skjedde liksom aldri!:(
Fordelen var at jeg gjorde dette mens magen fortsatt krympet etter fødselen og det samme gjorde arret. Endte opp med et 5cm arr som ingen kunne se! Og nå etter bukplastikk er det borte for godt!
Jo jeg kan kanskje forsåvidt det ... Men jeg er usikker på om jeg bør vente til i morgen for det har kommet 40 ml siden i går formiddag, og Aleris mente rundt 30 var greit men helst mindre. Jeg kan se det an til i morgen, nå sover jeg bedre på sofaen så jeg får sove der noen netter.
Tau i sengen går ikke da vi bare har rammemadrass, fankern og. Men mannen min hjelper meg jo når jeg trenger det heldigvis.
Og ja, jeg blir grisetrøtt av PF, egentlig av det meste av smertestillende. Og kvalm, sååå kvalm! Har fått Afipran med meg fra Aleris da, heldigvis.
Merkelig med det, men vektoperasjonen var blåbær i forhold til denne. BLÅBÆR! Men så er jo en bukplastikk faktisk klassifisert som en større og mer smertefull operasjon enn en Gastric Bypass utført med kikkhullskirurgi, så det er jo ikke så rart. Jeg var på beina få timer etter GBPen, gikk rundt i gangene og følte meg såå vel. Dette er noe helt annet, jeg var halvdød hele det første døgnet og enkelte perioder VILLE jeg nesten dø. dåne Men det første døgnet er jo verst da, og nå er det mye, mye bedre. Og selvsagt verdt hver smerte og hver plage. :D
:DJa det er et kjempestort inngrep dette her med alt det medfører av plager i rekonvalesenstiden. Men nå går det bare en vei med deg, framover!:D Du vil føle deg litt bedre dag for dag! Lykke til i ukene framover!
For noen fantastiske bilder Iset! For meg ser det knall bra ut og jeg håper du er fornøyd når alt er grodd. En utrolig forskjell!
Gratulerer så masse :blomster:
Flott, takk. :D Ting går bedre og bedre, men jeg gleder meg sinnssykt til å ta ut det siste drenet. AAAARGH!!! Det slutter jo aldri å blø?! Fra onsdag til torsdag hadde det kommet ut ca. 10-20 ml i de andre, så de ble tatt ut. Men det siste var det altså kommet 105-110 ml i! Så det måtte sitte lenger. Jeg tror jeg får fjernet det på mandag, men det blør jo enda. Nesten 50 ml fra i går til i dag, og still coming. Men det som kommer nå er (grøss) ikke så blodete men mer lysoransje og vannete. Godt tegn, eller?
Kanskje du kan bruke dette til å få en plass nå????
Da sønnen begynte i barnehagen, gråt jeg meg til en plass fordi jeg hadde kommet inn på sykepleierskolen.
Da sa de at de alltid hadde noen plasser "på lur" i tilfelle noen brått hadde veldig behov for en.
Som naboen som ble skilt og måtte ut i jobb så og si på dag, eller en venninne som ble svært syk.
Lov å prøve seg! Da kan jo mannen dine bruke sine dager til tilvenning i barnehagen!
Åh! Nja, mannen ringte barnehagen rett før jeg fikk time til operasjonen (så da visste vi ikke om dette) for å høre om det var ledig plass fort, men det var det ikke, de var svært så krasse og sa vi måtte vente til vi fikk tilbud om plass. Så jeg vet ikke om det nytter å ringe igjen, det blir sikkert masete?
Ikke ring barnehagen, ring kommunenes inntakskontor!!!
Det er vel ikke bare en barnehage. Familiebarnehager er feks helt topp når de er såpass små!
Jeg satt meg på kontoret med en hylende 9 måneder gammel unge på fanget.
Tok 30 min, så hadde vi plass, gitt, selv om det jo ikke var en plass å oppdrive!:rolleyes:
Ikke der vi helst ville, men må man, så må man. Kan jo søke seg et annet sted neste år!
Snuppa hadde jeg i park hvor en av parktantene fungerte som dagmamma før og etter parktid de dagene jeg jobbet turnus.
Mange muligheter, man må bare vite om dem!
Ante ikke hva en familiebarnehage var, jeg, før sønnen fikk plass i en!:o
At det er vannete og lysoransje tror jeg er et godt tegn. Da har blødningen stoppet og da er det bare overskuddsvæske som kommer ut. ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.