< Tilbake til oversikten

Gallesteinssmerter

Rosekinn sa for siden:

De siste årene har jeg en sjelden gang hatt gallesteinsanfall. Dvs kraftige smerter i mageområde, oppkast, kaldsvetting og oppkast. Anfallene har gått over etter 1 - 2 timer. Jeg har nå begynt å spise lavkarbo mat og desto mer fetmat. Noen som erfaring på hvordan det påvirker gallen? Har ikke kjent noe enda heldigvis og håper jeg slipper..

Tutte sa for siden:

Jeg hadde mye problemer med dette for noen år tilbake, og opererte vekk gallestein og blære for ca 4 år siden. Har egentlig hatt mindre problemer med dette etter at jeg startet på lavkarbo enn jeg hadde før (kan få endel smerter, diare, osv også etter opersjon). Men har slitt med endel magesmerter o.l de siste ukene, så jeg håper virkelig ikke at det er det som er på vei tilbake. En kan få gallestein i gallegangene, etter at galleblæra er borte.

Har også hørt om andre så har vært mindre plaget (både som er operert og ikke), etter at de gikk over til lavkarbo-kosthold ! Så jeg håper du slipper å bli plaget :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.