< Tilbake til oversikten

Sulten - veldig sulten!

Sophie sa for siden:

Har i dag spist:

Frokost: 1 brødskive (hjemmelagd) med masse skinke og ost

Middag: 100gr røklaks, eggerøre av 3 egg stekt i smør, salat med isberg, agurk og paprika

Har gått tur på 1 time.

Nå er jeg super sulten. Aner ikke hva jeg skal spise, har frossen kyllingfillet og karbonadedeig i fryseren, ellers lite, vet ikke om jeg orker å tine + lage (se evt spørsmålet mitt om kylling- broccoli, som jeg vurderer i morgen, kan jo lage den nå og spise litt + varme opp i morgen?) forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=757239#post757239

Ønsker ett kosthold som inneholder flere karber og mindre fett enn ketolyse og mindre karber og mer fett enn det som offentlig anbefales.

Hva skal jeg spise nå?

Spretter snart lapskausboksen (Trondhjems), men den er vel ikke særlig bra? (Pr. 100gr = Protein, 3,0 gr. Karbohydrat, 10gr. Fett, 3,1gr)

luringen sa for siden:

hehe..det er nok lurt å velge filosofi ja. Fedon ligger jo høyere da.

Hvis du sliter med måltid, kan du sette opp ukeplaner og handle inn så er du klar!

Sophie sa for siden:

Jepp, men hva gjør jeg nå?

Spretter Trondhjems eller dunker hodet iveggen eller noe annet? :rolleyes:

SunnhetMedSirrup sa for siden:

fedon er garantert bra, fint kosthold for livet!

men er du glad i god mat, passer LCHF best, egentlig..

( low carb high fat )

du kan spise deg mett hver gang du er sulten på all fet og god mat!

Sophie sa for siden:

Jeg tror LCHF passer meg best, er i ett miljø der god mat står høyt i kurs.. :p

Sophie sa for siden:

Og mannen er kokk, men borte i dag og jeg døøøøør av sult :o

jeg lever på LCHF :D det er en ren nytelse av en hverdag!

til frokost lager jeg en deilig, fet omeleett av maaaasse ost, egg, og masse bacon og bacon smøreost.. ( mye fett, eller? :) )

det blir jeg veldig mett av.. kansje noen osteskiver til lunch..

og idag lagde jeg en baconpøse( som jeg fant her på forumet ) til middag!

en pøse der jeg flettet bacon( ustekt ) , til et teppe.
stekte den ene siden i stekepanna , og snudde den. når den andre siden stekte, la jeg på et tonn av deilig fet ost på toppen, og rullet sammen.

osten smeltet inni den deilige bacon pøsa! mmm..

kvelds var ost ;) ( jeg elsker ost! )

Sophie sa for siden:

Ahh, høres godt ut :)

Men hva gjør jeg nå? Spretter Trondhjems eller legger meg...:confused:

Megvel sa for siden:

Kok to egg og spis med majo. Stort glass vann.

Yonah sa for siden:

Du tar den frosne kllingen og steker i panne på lav varme under lokk. Vanskelig å svare mere om du ikke skriver hva mere du har... Var du fløte? Blomkål? Når fileeten er ferdig heller du i litt vann så det fastbrente løsner, ha i fløte og kok inn sausen litt og krdre etter smak. Blomkål kan dampes eller rives og stekes i panne i masse smør som jukseris. Spis så k*lling med jukseris og fløtesaus.

Anne sa for siden:

Spis litt ost eller kjøttpålegg.Makrell i tomat?
Du har spist alt for lite i dag. Ikke rart du er sulten. Eventuelt stek deg ett par egg og bacon. La Trondhjems være...100 gr er ingen ting....og du går garantert over det. Og karbene er karber med høy GI.
Vil anbefale deg Lindberg:ja:

Hva har du i kjøleskapet eller i skapet ellers?

Sophie sa for siden:

Takk, har allerede lagt bort Trondhjems. 4 skiver med bacon og 2 egg er på gang på stekeplata :D. Litt salat og rømme ved siden av bør gjøre susen.

Vet du noe om den matretten jeg la inn link på? Skulle gjerne forberedt meg litt.. Takk :)

Sophie sa for siden:

Tusen takk MegVel og Imse!

Nå er bacon og egg på gang :) Kjenner dere til den middagsretten jeg refererer til?

arkine sa for siden:

og kast lapskausen , den er ikke spislig ,,hehe no good:D

Sophie sa for siden:

4 skiver bacon og to stekte egg fortært. Jeg har da spist 5 egg totalt i dag, er det ett problem?

Er mere sulten :rolleyes: Kan jeg steke to bacon til?

Yonah sa for siden:

Stek mere bacon, men du MÅ spise fettet også, ellers blir du ikke mett. Sprøstekt bacon er rimelig fettfattig... Stek heller på lav varme så du ikke steker ut fettet.

Og 5 egg er ikke noe, mange her som spiser 5 egg om dagen;)

om dagen ? til frokost! spiser altid en stor frokot, og heller mindre utover dagen.. har merket det hjelper på energien :)

Sophie sa for siden:

Takk! Da steker jeg tre skiver til med bacon og jeg spiser alt fettet :)

Kjenner det er det jeg trenger nå og er så fornøyd :D

Hvor mye mat trenger egentlig denne kroppen min? 163 høy og nå vekt på 59.7. Trives best rundt vekt på 51-54. Er 40 år og født to barn (alder 3 og 5 år)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.