Innsendt av: Beatrixie
Jeg lurer på hvorfor vektklubbs "eksperter" stiller til nettintervju om lavkarbo, når det vitterlig ser ut til at de fleste er anti-lavkarbo?
Jeg har lest flere av nettintervjuene med bl.a C.A.Drevon og ser at hverken han eller de andre som er anti-lavkarbo har skjønt hvordan lavkarbo virker. Fettlagringshormonet insulin er en viktig faktor når det gjelder slanking, men vektklubb vektlegger kun 1kcal er 1 kcal prinsippet.
Jeg synes det er rart at noen som ikke har den rette kunnskapen om hvordan lavkarbo virker i kroppen skal sitte å svare leserne på deres spørsmål.
I en diskusjon om lavkarbo hadde det vært mer naturlig om f.eks Dr. Hexeberg, Annika Dahlquist, Andreas Eenfeldt eller Sten Sture Skaldeman hadde sittet og svart leserne....
Hæ, ingen av mine spørsmål kom med?!? Nå skjønner jeg ingenting! :geip:
Jeg trodde ikke jeg skulle si det, men jeg ble positivt overrasket over Hjelmesæth denne gangen. Han har tydeligvis lest en del om lavkarbo og jeg synes det ser ut som at han er på gli. Mangel på langtidsstudier, ja... Så rart at de ikke trengte langtidsstudier før de bestemte at fett var usunt? :geip:
Bra svar, hvis man bare ser melleom fingrene med at han tror at lavkarbo betyr lite vitaminer og mineraler og at han tror vi må få i oss masse gress.
Ensidig? :rulleøyne De som synes det er nok de som ikke klarer å fortsette med kostholdet. Men ikke skyld på kostholdet fordi noen ikke klarer å variere kosten selv om de burde klare det!
Og det er jo også rart at han ikke ser sammenhengen... Han skriver jo selv her at så lenge man spiser lavkarbo så holdes overvekten og sykdommene unna, men så kommer de tilbake igjen når man går tilbake til det som liksom skal forebygge nettopp dette. Vel d'uh! Einstein definerte galskap som å gjøre det samme om og om igjen og forvente forskjellig resultat. Ble man overvektig og syk på kostholdet før, så blir man det igjen hvis man går tilbake til det.
Det var litt av et løfte... Så hvis jeg spiser en kilo banan om dagen, så er det sunt? :geip:
Jeg synes det grenser til patetisk når VG og vektklubb er så anti-lavkarbo at alle nettmøter,artikler etc er gjennomsyret av deres inkompetanse.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.