< Tilbake til oversikten

Krampe med magnesium?

Abbe sa for siden:

Er det noen som opplever kramper selv om de tar magnesium? Har tatt det i 8 dager nå, om kvelden før jeg legger meg... De siste nettene har jeg hatt kramper i leggene og under føttene. :eek:Jeg har ikke hatt slike kramper siden jeg gikk på ppiller, og jeg hater å våkne av krampe. Våkner gjerne i det den setter seg, akkurat for sent til at jeg klarer å forhindre bevegelsen som utløser krampa :eek:

Gerd sa for siden:

hvor sterke er magnesiumtablettene du bruker da?

Det er lurest å ta de om kvelden :)

Abbe sa for siden:

er 300mg, og jeg har tatt de om kvelden.

Vaffel sa for siden:

Kanskje du skal prøve å doble dosen en stund?

Gerd sa for siden:

Det kan være lurt å doble dosen en ukes tid, for å få fyllt opp litt :ja:

Areola sa for siden:

Så lenge du ikke har problemer med nyrene så er det lite fare for overdose, ta dobbel dose en stund framover om ikke trippel.

Kitt sa for siden:

Jeg tar alltid 600mg om kvelden, men merker innimellom at jeg nok kunne ha gått opp til 900mg.
Når det nærmer seg leggetid og tid for kveldsmedisiner, merker jeg at beina begynner å krible!

Sophie sa for siden:

Jeg har fått skjelvinger i overkroppen, særlig armene. De har kronisk små ristinger :eek:

Jeg tar en multivitamin om kvelden. Den ser jeg inneholder 75mg magnesium. Kanskje jeg bør ta 2 tabl selv om det står på glasset at man bare skal ta en?

Carisma sa for siden:

Siden dette også inneholder mye annet ville jeg ikke tatt dobbelt opp av alt. prøv med et tilskudd som bare inneholder magnesium ved siden av.

Sophie sa for siden:

Takk, da får jeg kjøpe dette :)

Photobscura sa for siden:

Jeg måtte opp i 600 i en overgangstid da hjertet klappet hardt en periode uten grønnsaker. Etter et par uker kunne jeg gå ned til 300 igjen.

Abbe sa for siden:

Hmmm... Får prøve 600mg ei ukes tid og se om det blir bedre da... Det rare er at jeg ikke hadde så mye tendens til krampe før jeg begynte å ta magnesium... :confused:

Sophie sa for siden:

Jeg kjøpte i dag magnesium som inneholder 400 mg. Bør jeg starte med en av disse eller to? Tar i tillegg mulitvitamin som beskrevet over.

Areola sa for siden:

Begynn med en. Du kan nok fort få litt trøblete mage om du begynner med for høy dose. (du kan få svart avføring, men det er vanlig!)

Mr. Muscle sa for siden:

Jeg tar 3 x 200mg per dag. Morgen middag og kveld. Null kramper :)

Sophie sa for siden:

Da har jeg i 10 dager tatt ekstra med magnesium. De første par dagene tok jeg 1 tablett ekstra (200mg) og 1 multivitamin (med 75mg magnesium)

De neste dagene har jeg tatt multivitaminen + 2tabl magnesium, tilsammen da 475mg om dagen.

Avføringen har blitt svart og rennende, det er plagsomt og spes ille når jeg sitter i kø på motorvegen på morgenen og overhode ikke har sjans til å få gått på do...

Jeg har fortsatt sjelvinger i kroppen, mest plagsomt i armer og musler rett over rompeballene. Det er småristing og sjelvinger, ingen kramper, men utrolig plagsomt. Kjennes ut som jeg skulle hatt parkinson og det forstyrrer nattesøvnen + det er vanskelig å sitte i ro i en stol, må bevege meg.

Hva gjør jeg nå? Øker eller minsker dosen?

Kitt sa for siden:

Leste akkurat om en som hadde sånne skjelvinger og det viste seg å komme av B12 mangel og lavt stoffskifte.:eek:
Kanskje på tide å komme seg til legen og få tatt noen blodprøver?:helsesjek

Sophie sa for siden:

Isj, hakke lyst til lege...:helsesjek

Det er B12 i multivitaminen min, men kanskje litt lite? 9ug (ikke u, men ett tegn jeg ikke ser på tastaturet som er en u med strek ned på venstre side)

Kitt sa for siden:

Det er tegnet for mikrogram du ikke finner på en vanlig pc!;)

B12 tas vanligvis dårlig opp fra tarmen, så har man alt for lite, må man få det i sprøyteform med noen ukers mellomrom til verdiene er fine igjen!

Du har valget da, ikke bli bedre, bli verre eller gå til legen!:eek:
Jeg vet hva jeg ville valgt!;)

Bestill legetime, skriv ned på en lapp det du vil ta opp og ikke gi deg før legen har gjort som du ber om! Så det så!

Sophie sa for siden:

Ja, du har vel rett. Jeg får bestillt meg time, problemet er at fastlegen min holder til så langt borte at hele arbeidsdagen går bort :(

Frem til jeg får time, ville dere anbefale meg å øke litt på med magnesium for å se om det kan hjelpe?

Carisma sa for siden:

Joda, "alt gr"-tasten + m-tasten :ja: Så blir det sånn: µ

Sophie sa for siden:

Må prøve...

µ

Jippi, da lærte jeg noe nytt :D

Kitt sa for siden:

Takk! :o Da lærte jeg noe i dag også!:D
Kanskje det bare er jeg som er en smule pc- analfabet!:confused:
Er litt for gammel til å ha hatt sånt på skolen og i helsevesenet er det ikke akkurat flust med pc- tilgang mange steder!
Takk igjen!:klem:

Kitt sa for siden:

Må du til lege, så må du! streng sykepleier

Og sliter du allerede med magen, skal du i hvert fall ikke øke!:eek::eek::eek:

Sophie sa for siden:

Ja, du har vel rett igjen :p Tenkte kanskje det med magen roer seg ned når den blir vant til dosene?

Kitt sa for siden:

Har alltid rett!:p
Du kan nok godt fortsette med samme dose en stund, 2-3 uker eller til du kommer til legen.

Jeg tar 600mg om kvelden og merket det godt på magen de dagene jeg var på ferie og ikke tok dem. Kom meg jo nesten ikke på do!:o

Anom sa for siden:

Samme her.
Merket ingenting de to første ukene. Så kjøpte jeg magnesiun (300 mg) Etter jeg begynte med de har jeg også våknet lit vel brått noen ganger.
Hoppet over noen dager, var fin, prøvde igjen, samme resultat, bråvåknet av "nestenkramper" i leggen(e)..

Abbe sa for siden:

Fortsatt? Hos meg lot til å være forbigående...

Anom sa for siden:

Litt til og fra. I dag, ingenting. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.