< Tilbake til oversikten

Stole på kaloriene?

adventhiel sa for siden:

Jeg sjekket innom diett.no for å kontrollere karboinnholdet i maten jeg har spist i dag. Den kom fint på litt under 15, men når jeg skulle sjekke kcal for moro, kom det på 4500 kalorier!! Wow! det er 3000 mer enn jeg ville spist vanligvis. Burde jeg kutte ned på kaloriene eller spiller det ingen rolle?

Yonah sa for siden:

Noen dager blir det slik, men du må ha spist m*e fett for å få så mange kalorier...

Jeg spiser fra underkant av 2000 til opptil 3000kcl om dagen tror jeg..

adventhiel sa for siden:

ja, det ble mye småspising, og da drar kcal seg på enormt, hehe.

Photobscura sa for siden:

Om du holder deg mett gjennom dagen er dét det viktigste. Jeg spiser lett 3000 kcal på en dag med to-tre relativt fettrike måltider.
Men småspising uten grunn, altså uten at du er sulten, er uten særlig mening.

adventhiel sa for siden:

det er søtsuget jeg ikke blir kvitt. nå har jeg begynt å ta vitaminer og krom, så kanskje det hjelper.

LenaBeatrice sa for siden:

Jeg ville nok heller tenkt litt på hva jeg spiser hvis jeg var deg, ikke kaloriene.
Ser at du holder deg lavt når det gjelder karbo, men det hjelper ofte ikke hvis man spiser feil mat, eller for lite mat :-)

Jeg har ikke en eneste dag brydd meg om hvor mye kalorier jeg spiser ;)

adventhiel sa for siden:

I dag har jeg spist mer karbohydrater og merker at det hjelper veldig på søtsuget. En vanlig dag for meg nå er:

100 gram bacon
3 stekte egg
Stor hånndfull agurk

Kjøttdeig
Avokado
Paprika
Litt rømme
Agurk
Løk
salatblader
tomat

blomkålmos (mm! takk til gerd!)
grillribbe

Litt cottage cheese med nøtter og lettsyltetøy

Jeg føler meg mye bedre nå også:) Jeg er jo i begynnerfasen, så man "forsker" litt på seg selv. Moro å finne ut hva som funker!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.