Lurte bare på hva slags sjokolade mna kan spise med "god" samvittighet?
har klart meg i 3 uker uten kveldskos nå, men mer ker at nå kniper det veldig:eek:
Jeg er av den typen som er avhengig av å kunne kose meg med noe om kveldene om det er mat, kjeks, snacks hva som helst- og mer ker nå at savnet er utrolig stort!! Kjedelig når gubben drikker kaffe og spiser sjokolade, is elelr kake om kvelden og jeg ikke har noe....:mad:
Og det må være noe jeg får kjøpt på butikk, orker ikke å styre for å lage noe....Gi gjerne tips om andre gode ting man kan kjøpe på butikken også annet enn sjokolade hvis dere vet om noe!! ( Kjeks o.l)
Hva med Atkins - barene egentlig? Ser ikke at de er nevnt i den andre sjokolade tråden, men jeg har en veninde som har drevet med lavkarbo lenge, og hun skeiet ut med atkinsbar en gang i blandt. Den er jo både god og mettende...
Kan spise sukkerfri sjokolade - og ja, man kan spise atkinsbarene også. Sukkerfritt, Cavalier og Cloetta er sukkerfrie sjokolader med lite karber. Jeg synes at Cloetta sin melkesjokolade smaker best og ligner mest vanlig sjokolade.
Atkinsbarene mener jeg å ha sett det både er aspartam og soyaprotein i, så jeg prøver å styre unna de...
Å spise kunstig søtning kan stoppe vektnedgangen for noen, og det kan trigge søtbehovet så det er lettere å sprekke, så det er ikke lurt å spise for mye av dette.
Jeg spiser mandler noen ganger til kvelds, hvis jeg har lyst på noe. Har også spist eggedosis med sukrin, eller vafler med rørt bringebær og rømme. Ligger en oppskrift på vafler med JBKM her på forumet som er veldig god:)
Lager meg også yoghurt av tyrkisk yoghurt, bær, honning, linfrø, solsikkefrø og vaniljeessens. Ostechips er også veldig godt til kos. Ellers så spiser jeg rett og slett litt IFA-pastiller innimellom;)
Ja, sjokolandene fra Sukkerfritt er virkelig gode ! De har to varianter med nøtter, en mørk, en hvit og en type melkesjokolade (er hvertfall de typene Rema her fører) :)
Ellers er det noen dagligvarer som fører Cloetta sine sukkerfrie sjokolader, der er det en mørk og en melkesjokolade. Helsekosten selger endel Cavalier, osv. Så egentlig er det ganske godt utvalg en bare kan gå rett i butikken å kjøpe !
Kos deg med sjokoladen (HUSK! Ikke hele på en gang;)) :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.