Jeg begynner sakte men sikkert å nærme meg målet og har forsøkt å lese litt frem og tilbake her i forumet på atkins og lindberg, men må innrømme jeg ikke er superkeen på å skal veie og måle i en ellers hektisk hverdag...er det utopisk? :rolleyes:
Jeg forstår det slik at man skal kutte litt ned på fettet og øke gradvis med karbohydrater alla nøtter og grønnsaker, er dette riktig forstått?
Hva har dere andre gjort som har gått over fra ketolyse til vedlikehold?
Det å velge lav GI mat, unngå de store karbekildene og mengdene, samt å veie ukentlig for å følge med på at ting ikke sklir ut, det holdt fint for meg!
Vanen med mer grønnsaker, middag uten potet hver dag etc. Samt at man må lære seg å ta en utskeielse uten å ta helt av.
Hei
Jer er jo veldig inhabil da det er jeg som har skrevet "Etter slankekuren" som gir råd om lav GI mat (uten veiing og beregninger) mosjon, betydningen av vitaminer, mineraler og sporstoffer samt effekten av hvordan vi tilbereder maten m.m.
Boken kan sikkert lånes på biblioteket, så kan du jo lese den og se om det passer for deg. Andre alternativer kan være Fedons metode og Atkins siste fase (IV?)
Gratulerer med ditt resultat og lykke til med den vanskelige vektstabilisering
Vennlig Hilsen
Torkil:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.