Har spist lavkarbo i over 3 mnd nå og er fornøyd med det. Problemet mitt er at når jeg trener intervall så holder jeg ikke lenge på maks, kanskje 11/2 til 2 min før eg må senke tempoet.:mad: Dette er jogging. Har drevet aktivt med idrett lenge så det er ikke det. Intervall har jeg derimot ikke gjort så mye av (liker det egentlig ikke) men skal kondisen bli bedre så er det vel det som må til:confused:
Det føles som om jeg ikke klarer å få ut nok energi til å jobbe på spreng. Jeg er vel mer også av dn utholdenhets typen som kan løpe langt i moderat tempo:o
Noen som kan gi meg gode råd???
Jeg trener intervall som bare det. Kroppen trenger tid til å venne seg til å trene på fettforbrenning.
Og detter individuelt hvor mye du tåler - men det er trenbart.
Det er tyngre å trene eksposivt i ketose- se tråd som er klistret under "trening" av Pål, nyttig lesning.
Jeg kjører f.eks. 20 x 45 sec med pause i 15 sec. - det fungerer veldig bra for meg. Må tåle at tempoet er lavt til å begynne med, men etterhver t er du istand til å presse farten opp.
Så stå på - les de to klistrede trådene av Pål.
Lykke til :)
Skal man yte maks utholdenhet (feks 2-3-4-5min) må man ha blodsukker. Dersom du ikke spiser nok til at kroppen kan lagre unna litt til treninga di så vil det gå tyngre. Den individuelle grensen er hvilken submaksimal grense man klarer uten blodsukker. Den er forskjellig, men maks klarer ingen å yte uten blodsukker.
Men, det går bare tyngre, og man kommer i form likevel. Det spørs hva målet er. Er det å bli verdensmester må man nok spise litt karbo også, er det for å trives så kanskje man klarer seg uten likevel.
For meg funker det å spise karbo etter trening. Da er kroppen helt anderledes til å takle karbo. Utenom trening blir karbo bare tull for kroppen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.