< Tilbake til oversikten

Billig, enkel og Atkins-vennlig middag

Bubble sa for siden:

Nå er jeg kravstor :) Er det noen som har tips til enkle middagsretter med rimelige råvarer (som jeg gjerne kan lage flere porsjoner av i form av at jeg kan fryse resten), og som er Atkins-induksjons-vennlig?

Biff er for dyrt for en student. Kylling, egg, bacon og skinke begynner jeg å bli temmelig lei av. Syns også at fisk er dyrt. Dyre mel-erstatninger (til å lage f.eks Frokostpannekaker) har jeg heller ikke råd til...

Carisma sa for siden:

Vær bevisst på hvilke butikker du handler i, enkle ting som kjøttdeig kan koste 2-3 ganger så mye fra en butikk til en annen.
Og bruk fryste varianter framfor de ferske, det er ofte mye rimeligere.

Nakkekoteletter koster 38-39 kr pr kg i de fleste kjedebutikkene, og er genial lavkarbomat.
Frossenfisken fra enghav (hos rema) koster halvparten av findus, og er i de fleste tilfeller bedre.

Levita sa for siden:

Kjøp kjøttdeig på tilbud (f.eks. Rimi tar 19 kr for en pakke Grilstad-kjøttdeig om dagen), stek opp karbonader, kok gryteretter osv. og frys ned :-)

Carisma sa for siden:

Thaigryte, som jeg skal ha til middag i dag, er billig :ja:
En pakke kyllingkjøttdeig, en boks kokosmelk og 1 ss currypaste fra glass.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.