< Tilbake til oversikten

Noen erfarne som kan se over dette

peder5 sa for siden:

Hei,

Er nå i min andre uke på ketolyse, og gikk i ketose etter første dag. Har gått ned 2,7 kg først uken, så jeg regner jo med at jeg spiser sånn ca riktig. Teller ikke så mye, men spiser typisk følgende:

Frokost:
2-3 kokte egg, 50-60 gram kokt skinke med agurk og mye majones
alternativt
150 g stekt bacon og 3 stekte egg. Dekker eggene med majones

Lunch:
3 egg
ca 40 gram kjøttpålegg
en STOR tallerk salat bestående nesten bare av kinakål, men også noe agurk og tomat. Har også en rundt 100gr tunfisk.

Middag
Brokkoli, eller salat sammem med 3-500 gram kjøtt/fisk. Varierer mellom gris og kylling (stort sett)

Kvelds
Omelett med majones + agurk. Litt usikker på hvor mye dette er, men rundt 3-400 gr tror jeg.

Ser dette greitt ut? For meg virker det som om jeg kanskje får i overkant av proteiner og litt for lite fett. Tror jeg får noe under de karboene jeg også skal ha.

Noen erfarne her som kan skumme over dette og (forhåpentligvis) si at dette ser sånn noenlunde greitt ut?

SunnhetMedSirrup sa for siden:

går du ned? for da er det bra!

men en stor talerken salat? håper ikke det ble for mye da ;) husk: tunfisk har ca ikke fett.. men egene gir jo litt fett ..

Megvel sa for siden:

Hell olivenolje over salaten og bruk grønne salater isteden for kinakål (hjertesalat, rucola, jo grønnere/mørkere på farge jo sunnere er det!). Ellers ser det jo fint ut!

peder5 sa for siden:

glemte å nevne at i den omeletten, så er det også mye ost. Det gir meg en del fett.

Ellers, så er dette en jobbkantine, og det er litt begrenset utvalg. Det er f.eks. ikke andre typer salater, så om jeg ikke skal ha med hjemmefra (og det har jeg ikke lyst til), så får jeg ta det som er.

Satser på at dette går greitt jeg, og det vil jo vise seg etterhvert. Har jo som sagt bare en uke bak meg, så tiden vil vise..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.