Men, dersom jeg begynner no oom en ukes tid, når jeg får paken.
Hvordan er det da dersom jeg 8 dager ut i kuren beinner meg i en situasjon, hvor "nei vi tar bare en kjapp pølse med brød på shell, rekker ikke noe anna i dag"...........
Er det mye galt, blir en slik greie veldig veldig skadelig for kuren, altså ødelegger det mye eller er det baer og fortsette og stå på videre?
Eller dersom vi om 2 uker er hos svigers, og det blir servert, vannkrngle, svele, og is.....
Deler av det å forholde seg til et kosthold handler om å finne løsninger/stå på for sin egen helse. Man må forberede seg på situasjoner hvor man trenger kjapp mat - det finnes mange tråder om dette på forumet.
Videre må man lære seg å takke nei. Bare fordi noen serverer kaker må du ikke spise de. Lær deg å si nei til kaker og ja til en friskere kropp, en tynnere kropp og dine egne mål.
På bensinstasjonen må du lære deg å tenke nytt.
Se i kjøleskapet deres, de fleste bensinstasjoner har en kjøledisk med pålegg. Kjøp en pakke skinke og oppskjært ost og kanskje en majones og lag deg ost og skinkeruller. Kjøp en salat hvis de har det. er det bare pastasalat, så la være å spise pastaen.
Barer skal ikke erstatte måltider, men i begynnelsen kan det være lurt å ha en atkinsbar på lur i veska og bilen til nødstilfeller.
Og man må lære seg å si nei takk til mat. Det er uvant, men det blir også en vane :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.