< Tilbake til oversikten

Ferdiggrillet kylling - med sukker?

tankefull sa for siden:

Man får kjøpt poser med ferdiggrillede kyllinglår fra minst et par produsenter (en av dem er First Price), men alle jeg har sett oppgir sukker som en av ingrediensene. Sukker er selvsagt et stort nei-nei når man prøver å være lavkarbo. Vet noen noe om sukkernivået i disse produktene, og om man bør holde seg unna dem? Hvordan bør man kjøpe kyllingen sin? Rå er sikkert best, men det blir litt vel involvert for noe jeg skal putte i lunsjen min. Har ikke rukket å sjekke om hele ferdiggrillede kyllinger også er tilsatt sukker, men hvis ikke er nok det en løsning for meg.

SunnhetMedSirrup sa for siden:

jeg kjøper altid ferdig grillet kylling på farta..

no problem !

det er i sausen de er smurt med det er sukekr i..
det er ikke mye nok til og gi det vektøkning, så ikke dropp kyllingen :)

Photobscura sa for siden:

Tja, om jeg ikke husker feil så er det 0,5 gr kh i den kyllingvingemiksen til First Price, og enn om det absolutt er en uting, så tror jeg det har veldig lite å si. Jeg kjøper den uansett, da jeg ikke har råd til å kjøpe de mye dyrere og faktisk langt mindre smakfulle til Prior (bortsett fra de med typ provence eller indisk krydder, men de er igjen sykt dyre ...). Ellers kan man alltids kjøpe frosne rå kyllingvinger/lår, krydre og steke i ovnen, men da forsvinner hele det hurtigkonseptet som i grunn er en av hovedårsakene til at jeg kjøper kyllinvinger.
Ellers synes jeg det er stas, ikke minst ganske billig å kjøpe ferdiggrillet kylling i ferskvaredisk. De er best på smak etter min erfaring.

tankefull sa for siden:

Takk for informasjon! Skal definitivt ikke droppe kylling.

Siden sukkeret sitter i det de smører den med, betyr det at man kanskje ikke bør spise skinnet, hvis man vil være "helt" sukkerfri?

Photobscura sa for siden:

Nå er det i skinnet fettet sitter, så jeg ville ikke ha droppe det, med mindre det er snakk om mer sukker/glukose/dextrose enn det er i vingene fra first price.

SunnhetMedSirrup sa for siden:

pleier ikke kyllingen og suge til seg litt av sausen uansett.. ?

men whatever, spis og kos deg, det er jo umulig 20 karbo for en kylling..!

hvis ikke det er nuggets :eek:

tankefull sa for siden:

Takk til dere begge, skal slutte å bekymre meg for det der :-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.