Samma her. Kan spise tusenvis av kalorier for dag, á la ribbe og bacon og koteletter og feit saus, men én tomat for mye liksom... :rolleyes: Sinnsykt karbofølsom ja.
Kalorier har jeg aldri orket og tenke på en gang.
Aner ikke hvor jeg ligger.
Jeg spiser når jeg er sulten, og spiser til jeg er mett. Verken mer eller mindre.
For mitt vedkommende så sier jeg bare at JEG kan spise så mange kalorier jeg vil i form av fett, så lenge jeg holder meg unna karbene. Jeg vet det bare fordi jeg har eksperimentert på min egen kropp i tre år, spist meg frisk fra mange plager og gått ned 40 kilo.
Det viktigste tror jeg er at vi er forberedt på dette; at vi må beregne å eksperimentere litt på egen kropp, siden alle kropper jo er forskjellige. Da er det også lurt å skrive ned hva man spiser (nøyaktig) og å skrive ned hvordan de ulike matvarene og mengdene får DEG til å føle deg i kroppen, á la friskere, lettere, mer opplagt eller evt. sliten, tung, dorsk.
Kjenn etter. Kroppen din forteller deg det du trenger å vite. Og ta deg tid.
Hvis du er så gæærn etter nøtter (bare MÅ ha det) så er det sannsynlig at du spiser for lite fett, altså. De fleste her inne kan skrive under på at de blir "snope-i-skapet-sjuke" når de får i seg for lite fett. OG når de drikker for lite vann. Ofte er også snopetrang kamuflert tørste.
Høres litt crazy ut med så strenge kcal-restriksjoner på et såpass lavt kh-nivå, spør du meg. Når du ligger så lavt på kh er det viktig med mye fett, og da tror jeg man lett overskrider kcal-nivået du nevner ... Jeg teller heldigvis ikke kalorier. Fysj :p
Nei, det er vel ingen som har sagt at man kan spise så mange kalorier man vil, det er jo ikke det det handler om! Man skal spise når man er sulten til man er passe mett, med andre ord stole på kroppens signaler, som jo er der av en grunn. Det kan for noen etter mange år med feilernæring være litt vanskelig å kjenne ordentlig godt på hva som faktisk er sult og metthet, men det går seg gjerne til med proteiner og fett, som holder deg mett og stabil i blodsukkeret.
Så, om vi omformulerer det litt, så er jeg med: Du kan spise så mange kalorier kroppen din vil! :D
Jada, de er gode, men guri malla så søte! Gi dem bort! Vekk me rem :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.