< Tilbake til oversikten

Kalorier?

StoreLilleMeg sa for siden:

Jeg har gått på ketolyse i snart en måned.

Lurer på dette med kalorier.

Mange her inne sier vi ikke skal telle kaloriene , bare karbene.

Men om dere skulle regne kalorier, hvor mye tror du du får i deg?

Ser fra mitt eget oppsett at jeg havner på helt nede i 1300 noen dager. Dette er nok litt lite, så jeg jobber meg oppover mot 2000.

Hadde vært fint med noen tilbakemeldinger på dette med antall kalorier ut fra hvillken filosofi du lever etter :)

Bare løfter denne litt, da jeg kunne tenke meg noen tilbakemeldinger her :)

sirimor sa for siden:

Jeg ligger nok et sted mellom 1500 og 2300, noen dager over også,
og vekta er stabil på det:)

SunnhetMedSirrup sa for siden:

noen dager er jeg helt oppe i 5000 og mer, uten noe særlig skjokk på vekten :lol:

Såpass, hehe....
Ja, det er vel egentlig bare disse karbene vi skal passe oss for, så går vel tingene rimelig greit :)

men spiser jeg liiiitt for mye karbo.. oi!

jeg er vist utrolig karbo-følsom :(

Nicpins sa for siden:

Samma her. Kan spise tusenvis av kalorier for dag, á la ribbe og bacon og koteletter og feit saus, men én tomat for mye liksom... :rolleyes: Sinnsykt karbofølsom ja.

Hengebuksvinet sa for siden:

Hvis man skal følge Forsberg ( Spis deg mett uten sult ) skal man ligge på max 25 gr karbohydrater og 1100 til 1400 kalorier pr. dag.

Er det Atkins som sier man kan spise så mange kalorier man vil? ( er litt forvirret av alle variantene ).

Huffda... Hvis man skal spise seg mett uten sult, så funker ikke 1100 kcal for meg ihvertfall. Da ville jeg sultet ;(

joa.. selv om jeg vet jeg kan spise så mye jeg vil * jada,jada , nesten da..

så får jeg dårlig samvittighet av en pakke baconsvor, med 0karb!

( gammel vane ;) , heg var en Grete Roend.. tapt i kalori telling.. hah )

Bee sa for siden:

Kalorier har jeg aldri orket og tenke på en gang.
Aner ikke hvor jeg ligger.
Jeg spiser når jeg er sulten, og spiser til jeg er mett. Verken mer eller mindre.

Er sånn jeg også gjør. Men regner litt sammen for å se at jeg ihvertfall ikke havner på sparebluss i antall kcal.

Nicpins sa for siden:

For mitt vedkommende så sier jeg bare at JEG kan spise så mange kalorier jeg vil i form av fett, så lenge jeg holder meg unna karbene. Jeg vet det bare fordi jeg har eksperimentert på min egen kropp i tre år, spist meg frisk fra mange plager og gått ned 40 kilo.

Det viktigste tror jeg er at vi er forberedt på dette; at vi må beregne å eksperimentere litt på egen kropp, siden alle kropper jo er forskjellige. Da er det også lurt å skrive ned hva man spiser (nøyaktig) og å skrive ned hvordan de ulike matvarene og mengdene får DEG til å føle deg i kroppen, á la friskere, lettere, mer opplagt eller evt. sliten, tung, dorsk.

Kjenn etter. Kroppen din forteller deg det du trenger å vite. Og ta deg tid.

Tid tid tid. Det funker.
:)

problemet mitt er at jeg er spesialist i og småspise nøtter, i allt former.. yoghurtdekkete,rista,naturell,sjoko,salta,mixa,ALT!

heregud har 6 pakker med 700g i hver i skapet, + 4 fulle bokser med yoghurtnøtter, + 2 stk 450g paranøtter!

OG JEG KAN IKKE SPISE DET PGA LAVKARBO! :(:(:( NEEEI! ok, paranøttene da.. :D

Nicpins sa for siden:

Mennehh...Sirup? :)

Hvis du er så gæærn etter nøtter (bare MÅ ha det) så er det sannsynlig at du spiser for lite fett, altså. De fleste her inne kan skrive under på at de blir "snope-i-skapet-sjuke" når de får i seg for lite fett. OG når de drikker for lite vann. Ofte er også snopetrang kamuflert tørste.

Hengebuksvinet sa for siden:

Du får invitere på nøtteparty, og verne om paranøttene dine:D

neida, spiser en god del fett..

men selvom jeg er stappa kvalm av fett , nesten overspist blir jeg fristet :(

sånn jeg altid har vært - vokst opp med nøtter :)

Nicpins sa for siden:

Ekorn?! :D

Photobscura sa for siden:

Høres litt crazy ut med så strenge kcal-restriksjoner på et såpass lavt kh-nivå, spør du meg. Når du ligger så lavt på kh er det viktig med mye fett, og da tror jeg man lett overskrider kcal-nivået du nevner ... Jeg teller heldigvis ikke kalorier. Fysj :p

Nei, det er vel ingen som har sagt at man kan spise så mange kalorier man vil, det er jo ikke det det handler om! Man skal spise når man er sulten til man er passe mett, med andre ord stole på kroppens signaler, som jo er der av en grunn. Det kan for noen etter mange år med feilernæring være litt vanskelig å kjenne ordentlig godt på hva som faktisk er sult og metthet, men det går seg gjerne til med proteiner og fett, som holder deg mett og stabil i blodsukkeret.
Så, om vi omformulerer det litt, så er jeg med: Du kan spise så mange kalorier kroppen din vil! :D

Jada, de er gode, men guri malla så søte! Gi dem bort! Vekk me rem :D

Nicpins sa for siden:

Nemlig. Godt sagt. :) Hør hør.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.