Beklager at jeg starter så mange like tråder, men trenger bare litt moralsk støtte. Har tenkt på å prøve en lavkarbo-diett så lenge, og nå som jeg har funnet dette forumet så ble det så enkelt å begynne. Men jeg syns det er altfor rart.
I dag har menyen sett slik ut: Frokost: Eggerøre (to egg, to skiver Norwegia, ca 150g Bog-skinke) og en kopp salat. Lunsj: En haug med kyllingvinger (vet ikke hvor mye fordi jeg spiste dem på skolen). Middag: Kyllingvinger nå også. Slik Prior "Littavenkylling" som er krydret. Spiste 7 slike, 1 1/2 ss Seterrømme og en kopp salat (hjertesalat og hakket cherrytomater). Kveldsmat: Samme som frokost, men litt mindre skinke, to skiver bacon med svor og en stor sjampinjong.
Alt stekt i Tine Meierismør.
Har drukket en Cola Light (vannet her jeg bor smaker helt motbydelig, så er litt vanskelig å stå fristelsen). I forhold til søtningsstoff og sukkerhunger så har jeg alltid vært ganske flink til å motstå søtsaker, så light-bruser som Cola Light og Pepsi Max er aldri noen sukkertriggere for meg.
Men jeg klarer ikke å skjønne at jeg vil få vektreduksjon av dette. Jeg prøver å følge Atkins induksjonen, men jeg blir nesten litt deprimert på kvelden. Tenker at "Huff, jeg har spist så mye fett i dag, og så mange kalorier som har gått! Det er umulig at jeg går ned av dette, nå har jeg nok sikkert bare lagt på meg...".
Hjelp! Trenger litt motivasjon. Fungerer dette virkelig??
Elsker dette forumet. Herlig! Nå ble jeg litt mer motivert :) Bra å høre at det fungerer. Og Arnakristin: Svarene dine er veldig hjelpsomme og informative. Tusen takk! :)
Da venter jeg spent på resultat. Egentlig har jeg en policy på å ikke veie meg, og heller kjenne på hvordan jeg føler meg. Kjenne på hvor mye bedre jeg føler meg etterhvert. Se hvordan klærne sitter bedre. Syns ikkje veiing er noe særlig, da blir jeg bare stresset. Hva mener dere?
Jeg kastet vekta for lenge siden jeg, pga stresset.
Men i går merket jeg at et arbånd jeg har plutselig sitter løsere rundt håndleddet, og i dag var det innmari lett å dra på seg en nyvasket olabukse :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.