Jeg har valgt å prøve Atkins-diett. Jeg ser at det står at man ikke sakl innta søtningsstoff som aspartam (eller hvordan det skrives), men at acesulfam-K er lov. Da er mitt spørsmål: De fleste light-bruser inneholder BÅDE aspartam og acesulfam-K. Kan jeg eller kan jeg ikke drikke Pepsi Max og Fanta Free? Fanta Free f.eks har jo 0,5 karbo per 100ml. Går det greit dersom jeg teller?
Hei igjen, så litt feil jeg begge inneholder jo aspartam. Søk på aspartam på forumet og du får en haug av gode grunner til å holde deg unna av helsemessige årsaker...
Hei,
Husk at inntak av søtningsmidler kan være med på å opprettholde søtsuget. Når jeg passer på at jeg får i meg nok fett i løpet av dagen så har jeg ikke noe problem med søtsug.
De to første ukene skal man vel holde seg unna alt som heter søtningsmiddel? Etter det veit jeg ikke, men jeg ville uansett begrenset det til et minimum. Og etter to-tre uker uten brus smaker det faktisk ikke så godt som man husket :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.