< Tilbake til oversikten

Spørsmål ang. søtningsstoff

Bubble sa for siden:

Jeg har valgt å prøve Atkins-diett. Jeg ser at det står at man ikke sakl innta søtningsstoff som aspartam (eller hvordan det skrives), men at acesulfam-K er lov. Da er mitt spørsmål: De fleste light-bruser inneholder BÅDE aspartam og acesulfam-K. Kan jeg eller kan jeg ikke drikke Pepsi Max og Fanta Free? Fanta Free f.eks har jo 0,5 karbo per 100ml. Går det greit dersom jeg teller?

arnakristin sa for siden:

Hei,
Du må nok sjekke innholdsfortegnelsen på Fana Free en gang til, på min flaske står det aspartam og sakkarin.

Hei igjen, så litt feil jeg begge inneholder jo aspartam. Søk på aspartam på forumet og du får en haug av gode grunner til å holde deg unna av helsemessige årsaker...

Bubble sa for siden:

Det står at jeg kan drikke lightbrus osm er søtet med Sucralose, men det finnes jo nesten ingen lightbrus som inneholder Splenda.

SunnhetMedSirrup sa for siden:

jeg drikker altid litt cola light i helga, for ekstra kos :)

den indeholder asparmtan , som nok ikke er særlig sunt for meg.. men det gjør ikke noe utslag på vekte, magen, eller noe annet .. :)

Bubble sa for siden:

Takk for svar, begge to :) Da kan jeg drikke meg ett glass Pepsi Max :D Liker den så godt :) Og så stilner den søtsuget.

Hei,
Husk at inntak av søtningsmidler kan være med på å opprettholde søtsuget. Når jeg passer på at jeg får i meg nok fett i løpet av dagen så har jeg ikke noe problem med søtsug.

Carisma sa for siden:

De to første ukene skal man vel holde seg unna alt som heter søtningsmiddel? Etter det veit jeg ikke, men jeg ville uansett begrenset det til et minimum. Og etter to-tre uker uten brus smaker det faktisk ikke så godt som man husket :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.