annama sa for siden:
...eller holder det med boka?
Hvis jeg spiser masse forskjellige grønnsaker og tar tran hver dag trenger jeg vel ikke ekstra vitaminer og mineraler?
Og disse stixene...MÅ de brukes?
annama sa for siden:
...eller holder det med boka?
Hvis jeg spiser masse forskjellige grønnsaker og tar tran hver dag trenger jeg vel ikke ekstra vitaminer og mineraler?
Og disse stixene...MÅ de brukes?
Photobscura sa for siden:
Jeg mener det holder lenge med boka. Du kan jo alltids ta et multivitaminkompleks i tillegg, Spektro sin synes jeg er finfin. Men det er ikke noe must. (Enn om grønnsaker nok ikke inneholder like mye vitaminer og mineraler som det pleide, mtp hurtigdyrking og utarmet jord).
Det virker som om det er forskjellig fra person til person hva man trenger.
Jeg spiser ikke ulikt ketolyse, men kanskje litt mer karber. Jeg tar magnesium, nevnte multivitamin og b-70 (for håret ;)). Det holder lenge. Hender jeg tar tran også, men glemmer ofte å kjøpe :rolleyes:.
Og ketostixene har bare en funksjon: Måle ketoner i urinen. De aller aller fleste kommer i ketose når de spiser 15-20 gr kh om dagen, og man merker det gjerne når man kommer i ketose, så med mindre du føler for å ha stålkontroll, så er stixene ikke nødvendige i det hele tatt.
annama sa for siden:
Takk for rask svar, photobscura! :)
Skal bestille meg boka i dag...:ja:
Tidligere bruker sa for siden:
hvor får man kjøpt denne pakka da??? og stixene???
Ignite sa for siden:
En del Menybutikker har dette. Eller herfra : ketolyse.no/
SunnhetMedSirrup sa for siden:
du trenger jo egentlig ikke stixene..
når du går ned fort er du i ketose- enkelt ;)
Tidligere bruker sa for siden:
jo tror jeg trenger sticksene... jeg står helt stille i vekt jeg og har gått ned bare et par kg siden jeg begynte på dette... Og mener jeg spiser rett,men gjør da tydeligvis ikke det:mad:
Photobscura sa for siden:
Eh ... Nei, det er virkelig ikke nødvendigvis så enkelt ... :o
Carisma sa for siden:
Jeg er i ketose og går ned sakte.... :rolleyes:
Silver sa for siden:
Samme med meg.. Går ned kjempesakte, men har vært i ketose hele tiden.. Hadde meg en liten sprekk i dag og er for tiden ute av ketose, men den sprekken har ikke vist seg på vekta! enda.. :/
Løvetann sa for siden:
Du kan faktisk ikke spise "masse forskjellige grønnsaker" hver dag når du er på ketolyse. :eek: Grønnsaker inneholder (ulik mengde) karbohydrater, og derfor er det faktisk begrenset både hvilke og hvor mye grønnsaker du kan spise hvis du skal være i ketose.
Og tran erstatter ikke de vitaminer og mineraler som ketolysetablettene inneholder, men er et godt supplement. :)
Ketolysetablettene er blant annet med på å forhindre at kroppen blir tappet for mineraler eller kommer i ubalanse i forhold til mineraler, på grunn av at stoffskiftet ditt endrer seg i ketosen. Tablettene er utviklet for å kompensere for denne endringen og vil f.eks. forhindre kramper i leggene, som en del får med dietten på grunn av magnesiummangel. I tillegg bidrar de til å dempe søtsuget og øke fettforbrenningen.
Selvfølgelig bestemmer du selv om du vil bruke tablettene, men hvorfor ikke begynne med dem og gi deg selv best mulig sjanse til å lykkes med dietten? :confused:
Hvis du er nybegynner på ketolyse vil du kunne ha stor nytte av å bruke stixene for å sjekke om du er i ketose. Jeg brukte dem hver kveld til å begynne med. Når du blir mer kjent med kostholdet og mer erfaren i forhold til din kropps reaksjoner, trenger du dem ikke lenger. Da kan du jo bare sjekke ketosen en gang i mellom, spesielt hvis du vil teste deg etter nye matvarer eller utskeielser.
Lykke til!
annama sa for siden:
Løvetann: Må jeg bestille tablettene på ketolyse.no eller kan jeg kjøpe dem andre steder? Kjøpte boka billigere på nett i går...der hadde de ikke tablettene...;O)
Til jeg får boka - hvilke grønnskaer MÅ jeg holde meg unna...?
Og nå krysser jeg fingrene for at det IKKE gjelder brokkoli og blomkål...? :)
Carisma sa for siden:
Grønnsaker som vokser under jorda skal man holde seg unna (untatt løk), de andre kan man spise :ja:
Tablettene kan kjøpes bl.a på endel meny butikker.
annama sa for siden:
Ja, det med grønnsaker over jorda visste jeg...;O)
Tablettene er ikke på min Meny...:nei:
...må lete mere...
Står det noe om mengder grønnsker per dag?
Mengder kjøtt/fisk per dag?
Løvetann sa for siden:
Ikke alle overjordiske grønnsaker er bra. Brokkoli og blomkål er bra, mens f.eks. sukkererter og mais er skumle.
Du finner nok ut av det meste når du har lest boka og etterhvert får sjekket karbeinnholdet i de matvarene du liker best. Anbefaler å begynne med å følge det forslaget til ukemeny som er i boka, da kommer du fort inn i det.
Og så må du prøve å være tålmodig i mellomtiden. Du er ikke den eneste som gjerne vil vite alt før boka kommer. :) Men det går jo ikke an å formidle den kunnskapen du trenger i et lite innlegg her, vet du. ;)
:goodluck:
annama sa for siden:
Okej, da...;)
Løvetann sa for siden:
:klem:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.