< Tilbake til oversikten

Livet på lavkarbokosthold

nevergiveup sa for siden:

Hei :)
Jeg har i noen uker stadig vekk vært her inne og lest oppskrifter og fått motivasjon. Er så imponert over alle dere som er så utrolig flinke og inspirerende.

Jeg begynte på lavkarbo for ca 10 - 11 uker siden sammen med min mann. De første 7 - 8 ukene gikk så fint, jeg tok av 9 kg, og mannen min 11. De siste 3 ukene har vi stått mer eller mindre bom stille. Vi har hatt en 3 dager planlagt sprekk i midten av denne perioden, pga noen festligheter vi ønsket å få med oss og nyte (ta oss en drink på fest etc) . Ellers har vi holdt oss til lavkarbokostholdet vårt.
Vi ligger på max 40 karbohydrater per dag, men ender stort sett opp med rundt 25-30, og ketostixen viser at jeg er i ketose :-)

Vi spiser stort sett lavkarbo brød etter oppskrift funnet på forumet med egg / omelett el.l til frokost, det samme eller salat med div til lunsj. Til middag blir det litt forskjellig, alt fra hjemmelaget megagod fiskesuppe til stekt kjøtt med stekte grønsaker i fløtesaus. Når vi er litt godtesyke blir det ofte en sjokolade fra sukkerfritt.com eller baconsvor.

Vi har i løpet av de siste 8 årene prøvd en rekke ulike slankekurer, og har hver gang gått ned 6-8 kg og lagt på oss det + 8-10 til og har derfor endt opp med alt for mange kg på kroppen. Jeg ønsker på sikt å ta av 55-60 kg, mens mannen min ønsker å ta av ca 25-30 kg.

Når man sammenligner dette kostholdet med andre kosthold vi har prøvd er dette det som fungerer best for oss, og vi ønsker å fortsette med det.
Dessverre står det som jeg nevnte stille for tredje uka på rad.
Men vi gir ikke opp.

Det jeg ønsker å oppnå ned dette innlegget er egentlig å høre litt om hvordan livet deres på lavkarbo kosthold har artet seg. Hvordan har vektnedgangen fortonet seg, hva spiser dere, har dere hatt noen tøffe perioder med nedgangsstilstand - hva gjorde dere for å komme videre, hva har dere prøvd før og hvor mange kg ønsker dere å gå ned.. Setter pris på om dere vil dele litt av dere med oss :-)

Ønsker alle en god lavkarbo dag videre.

SunnhetMedSirrup sa for siden:

hei. (og velkommen! :):) )
først vil jeg si jeg bare lever som en lowcarber.. ( litt blandet, egentlig..)

og jeg prøver ikke og gå ned i vekt, men spiser heller 3x normalt men bare lavkarbo! ( jeg har aldri likt pasta,ris,poteter eller brød, så ser ikke noe fornuft i et normalt kosthold med lite kjedelig mat! )

frokost: frokostpannekake med bacon, og sukrin ( gjerne 2-3 stykker :) )
lunch: mikro omeletter, med ost, og bacon smøreost.. masse fett :)
middag: da varierer det faktisk.. idag hadde jeg Tex Mex bacon pizza med naco.. ( naco var ostechips.. pizzaen var med kjøttdeig g bacon, masse ost, paprikka, og løk m.m.. )

og så langt har dagen min kommet!

idag har jeg ikke spist så mye .. følte meg litt mett. men har jo også gomla en hel pakke bacon snack ( 200g ) , med dip.. :)

Bellabo sa for siden:

jeg har holdt på siden jul, og har stadig hatt slike platåer. Det virker som om at min kropp må på en måte tenke seg om av og til.

rase ned en 4-5 kg... tenke, tenke... rase ned 4-5 kilo til osv :rolleyes:

Vi er forskjellige, og noen av oss har slike perioder hvor vi står stille.. så jeg er sikker på at plutselig går det nedover igjen:)

Men jeg lever et supert lavkarbo-liv og har det bedre enn på leeenge. andre slankekurer fungerer ikke på meg.
Men veldig greit å lese litt bøker, en vet bedre hva dette innebærer. Samt en blir kjempemotivert til å bare fortsette.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.