< Tilbake til oversikten

Nytt hjelp-jeg-er-mett spørsmål

dani sa for siden:

Jeg våger meg også på et jeg-er-mett spørsmål.

Tar igår som et eksempel. 2 speilegg, litt salat, en halv tomat, 50 gram bacon. Dette ble spist til middagstid. Var ikke sulten før. Og var ikke sulten før lunsjtider igjen idag. Da ble det reprise på igår. + 8 skiver mikra ost med smør og agurk på som kveldskos, enda jeg ikke var sulten.

Og jeg jukser ikke, ingen småspising, jeg lover :) Men jeg er bare ikke mer sulten etter at jeg heiv meg på lavkarbo/ketolyse. Bør jeg tvinge i meg mer ? mindre og flere måltider ?

Drikker forøvrig "greit" med vann, + en kopp te eller to på arbeidsdager.

SunnhetMedSirrup sa for siden:

har sakt det før, og sier det igjenn ( hvis ikke du er lei ? )

fordelene med lavkarbo er nettop at du blir METT av maten du spiser! :)

kroppen sier når den trenger mere mat:)

dani sa for siden:

hehe, joda, greit det....men ett måltid for dagen? er det lurere å dele opp mengden i 2 og dermed få 2 måltider for dagen? sånn for kroppen og forbrenningens skyld mener jeg

arnakristin sa for siden:

Hei,
Man skal spise seg passe meg og så skal man spise igjen når man er sulten…

Fungirl sa for siden:

Hvis du nettopp har begynt så er det vanlig at man enten spiser mye eller lite i begynnelsen, det regulerer seg nok etterhvert slik at du spiser flere måltider. For fett er vitkig på ketolyse for å forbrenne fett, men nå går du jo ikke på ketolyse etter det jeg forstår?

Vaffel sa for siden:

Hvor lenge har du holdt på?

Jeg opplevde det også slik i begynnelsen, at jeg følte meg mett hele dagen, men det gikk lettere etterhvert.

Det jeg gjorde var å legge inn små måltider, selv om jeg ikke var sulten. (En av grunnene var jo at jeg skulle ha i meg ketolysetablettene.) Det funket for meg. Men det hender fortsatt at jeg bare spiser to "skikkelige" måltider pr dag, og at det tredje bare blir en liten snack.

SunnhetMedSirrup sa for siden:

ja, husk fettet!
fetter hjelper musklene og bli en bedret, og kraftigere fettforbrenner :o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.