< Tilbake til oversikten

Forsida på VG i dag

Kira Bowlers sa for siden:

Dette er jo bare utrolig bra!

"Lars Sponheim ble alvorlig syk: Reddet helsen med sjokkdiett og trening"

TRE hele sider er viet dette i papirutgaven (12, 13 og 14)

Og jammen meg var det ikke LAVKARBO han hadde begynt med!
Nå må da bare flere skjønne at dette ikke er humbug!!:D
Og han ble kvitt diabetesen:cool:

(sikkert mange folk (sannsynligvis lavkarbokritikere) som kommer til å påstå dette er for å fremme valgkampen, men det blåser jeg i)

Ble bare så gira jeg ;) Har ikke sjekka engang om kanskje noen andre har lagt inn noe om dette her :rolleyes:

trillian78 sa for siden:

:eek:
Hvorfor sjokk?

Veggpryd sa for siden:

Dette er jo kanonbra! Håper det kommer på nettavisen etterhvert, så vi får en link!

Sanke stemmer, ja. Hvis han begynner å jobbe med å endre Norsk Ernæringsråds kostholds-anbefalinger - så skal jeg jammen meg gi alle mine stemmer til Lars Sponheim og hele gjengen! :lol:

Veggpryd sa for siden:

Stusset litt på den jeg også. Tabloid-news. hehe.

Kira Bowlers sa for siden:

Jeg også syntes det var merkelig å skrive sjokkdiett.
Folk blir vel så sjokka at det går an å spise fett og så bli slankere da:rolleyes:

Håper han Lars får blod på tann nå og gjør noe med dette så lavkarbo blir normalt istedet for alt annet;)

Kitt sa for siden:

Ikke nok med at jeg har en alvorlig sykdom , jeg går også på en sjokkdiett!:eek:

Tror jeg må sjekke pulsen så jeg er sikker på at jeg lever!;)

Spøk til side; kult om hans livsstilsendring kan få andre i de kretsene til å åpne øynene for at lavkarbo ikke er noe sjokk!

Albertine sa for siden:

Kanskje han har gått på sjokodiett og VG skrev feil?

aslaug sa for siden:

Haha.... ja det skal du se!!!:D:D

StoreLilleMeg sa for siden:

Gledelig oppslag selv om jeg ikke liker mannen :)

Hun der blonde på frokost-quizen, Line Victoria, har også slanket seg 15 kg på lavkarbo (ifølge hennes egen blogg).
Bra at "kjendiser" stiller opp å forteller om deres erfaringer med lavkarbo.

Luna* sa for siden:

Så bra for Sponheim og lavkarbo :D

Gracella sa for siden:

Jeg reagerte også på overskriftene inni VG:
"Medisinfri med streng diett"....

Streng diett?? I praksis kan man jo spise det meste unntatt sukker og stivelsesrike produkter.
Men så klart, for de som ikke vet noe om lavkarbo, så høres det å leve uten å spise brød ut som dødsstraff, skulle man tro ;).

(Ok, de første ukene på ketolyse var uvante, men jeg følte aldri at dette ikke var noe jeg kunne leve med leeeeenge, he, he)

Carisma sa for siden:

Det kan hende de mener streng, som i at han fulgte opplegget og ikke ga seg selv noe slingringsmonn. Som alle de som starter på kur hver mandag, helt til de spiser overtidspizza på ettermiddagen... :rolleyes:

Forøvrig syns jeg Sponheim får ufortjent mye pes i media, han er tøff og går nye veier. Og går i mot de etablerte sannhentene med logiske slutninger som egentlig er innlysende. Lavkarbo må jo være midt i blinken for han :D

Veggpryd sa for siden:

Jeg har helt plutselig fått veldig sansen for Sponheim, jeg nå! :lol:

Viclin sa for siden:

Dette så jeg på seher.no i dag. Det er jo kjempebra!

Carisma sa for siden:

:eek:

aslaug sa for siden:

:d:d:d:d

SusieBlues sa for siden:

Jeg ble også glad av dette!
Ikke minst får alle rundt meg sett at dette ikke bare er noe crazy nymotens greier som jeg og mannen min tuller med..

Iset sa for siden:

Hvorfor i faen (sorry) slutter de ikke snart å skille mellom naturlig fett og "junkfood-fett" ala karbohydrater? :rolleyes:

Photobscura sa for siden:

Eh ...

Risten sa for siden:

Det som er så "rart" er at når de skriver om fett og da spesielt metta fett, så er det alltid bilde av noe som inneholder mest karbohydrater. F.eks hamburger med pommes frites, det er stappfullt av karbohydrater. Snart på tide at de begynner å se at det er kombinasjonen som er skadelig.

Iset sa for siden:

Ja ikke sant? Hvorfor kan de da ikke skrive feks. at "karbohydrater gjør deg feit og dum" når det er bilde av pommes frites og burgere? For det må da være like sannsynlig det? Jeg skjønner ikke logikken, er de hjernedøde?

Carisma sa for siden:

Kanskje de har spist for mye "fett" som i hamburgerbrød og pommes frittes? :lol:

Iset sa for siden:

Haha, ja noe må det være. :knegg:

Hm....
VG er vel redde for å trosse statens anbefalinger for kosthold.
Jeg syns flere kjendiser burde stått frem og fortalt om deres erfaringer med politisk u-korrekte dietter/kurer/kosthold.

Iset sa for siden:

Det virker som om de er redde ja, merkelig at de turte å trykke Sponheim-historien? VG er den siste avisen jeg trodde ville trykke noe sånt, de driver jo hele tiden med antilavkarbo-propaganda. Men hvor lenge kan lavkarbo-effektene dysses ned? Jeg tror ting er i endring nå, og at det blir spennende fremover.

Ser på VG.no at deres "vektklubb-ekspert" skal være på nett idag og åpen for spørsmål. Har vist noe med "ble sommeren for fet?" eller noe sånt.
Kanskje vi skulle bombardere han med spørsmål rundt effekten av lavkarbo? hihi....

Carisma sa for siden:

Det har vært gjort mange ganger. Han ignorerer de som regel.

Iset sa for siden:

Er det Drevon? Han er det mest anti-lavkarbomennesket som finnes på denne jord tror jeg, og både folk her inne og andre har prøvd å skrive inn spørsmål om lavkarbo før, han bare fnyser av det, blander ketose med ketoacidose og skriver omtrent at man dør etter ei uke på lavkarbo. Så det funker ikke. :rolleyes:

Men en vakker dag MÅ de bare få øynene opp, inkludert han.

Ah ... Det begynner bra, med bearbeidet kjøtt. Er jo en gang sånn at rent kjøtt er bedre enn kjøtt blanda ut med tapiokastivelse, benmel og whatnot ... Og så kommer det "rødt kjøtt", "mettet fett". Bla bla bla. Sukk.

Nicpins sa for siden:

Åh HERREGUD... :rolleyes:

Jaja. Så var vi igang igjen. Noen som er overrasket?

Iset sa for siden:

Ikke overrasket, bare lei. VG burde skjerpe seg snart. Dagbladet trykker jo alt av lavkarbo, VG trykker helst bare anti-propaganda, jeg synes bare det er litt patetisk.

Vi får bare heve oss over VG's ignorante holdning.
La oss innse at VG lever i en fantasiverden.
Lurer på om det ikke er karbene som gjør mennesker dumme, og IKKE fett, hihi.....

VI vet at lavkabo fungerer.
Den som ler sist - ler best.
Og VI ler hele veien til vekta, hihi.....

Nicpins sa for siden:

:lol:

Veggpryd sa for siden:

Går det ikke an å legg inn kommentarer til inleggene på VG-siden?

Hehe....tror du de tørr å la leserne gjøre dèt???
:)

Nicpins sa for siden:

Jepp. Jeg stemmer for hjernedøde. HJERNEN TRENGER GLUKOSE, må vite... :rolleyes:
Og fett er livsfarlig. Og du kan få kreft av å spise kjøttpålegg. Og det er ikke bra å drikke vann. Og dessuten får du beinskjørhet hvis du ikke drikker melk. Og høyt kolesterol av å spise egg. Og du kan dø av å spise som Atkins.

Og på julaften kommer det en snill mann med skjegg og røde klær, med gaver til alle som har vært flinke til å spise magert.

:D

Iset sa for siden:

Kitt sa for siden:

Og jeg må være tidenes vææææærste mamma.:eek:
Min datter spiste 2 ostesmørbrød med tynne brødskiver, ordentlig smør, skinke og mye ost til frokost og for å riktig være slem fikk hun etter eget ønske 2 brødskiver med skinke:eek: i matpakken!:eek:

Skulle nok heller gitt henne Honnicorn til frokost og sendt med henne loff med Nugatti i matpakken!;)

Kitt, da! Det er jo masse fett i nugattien :lol:

Nicpins sa for siden:

Fysj skamme seg, Kitt! Stakkars barn som må oppleve slik vanskjøtsel! :lol:

Kitt sa for siden:

Jeg vet, jeg vet! Skammer meg dypt og inderlig!:o:o:o

Nope!:lol:

Nicpins sa for siden:

Hæhæ-hæææ! Æ Kvæles! :D

Ramah sa for siden:

Hei, jeg var også i sjokk når jeg så forsiden på lørdag. Det er tydelig at Sponheim har lest sin Skaldemann. Det er helt utrolig at VG av alle velger å trykke dette, og til og med på en lørdag! Tipper slankeklubben til VG satt og rev seg i håret hele helgen.

Det er veldig bra at Sponheim har en lege med på laget. Det gjør hele artikkelen "troverdig" i stedet for at det bare er en politiker fra bygda.

Uansett om de har mange andre rare artikler i ettertid, så har de faktisk hatt tidenes reklamekampanje for lavkarbo på forsiden på en lørdag. Jeg tar av meg hatten, og håper dette er enda et tegn på at flere der ute får opp øynene for det vi har har skjønt en stund allerede.

Carisma sa for siden:

For folk som bor på bygda tror jeg det kan ha minst like mye å si som hva alle disse "rare byfolkene" driver med :D

Var inne på se&hør.no i går og tittet.
Der var det en artikkel som het : "slik får du Cindy Crawford's kropp".
Hun sier at hun passer seg for koffein, alkohol og sukker.
Og at hun passer på hvor mye karbohydrater hun får i seg :)

Nille sa for siden:

Done !! :D

Anitra sa for siden:

Done! Mens jeg spiste ost og skinke :)

Ivory sa for siden:

Sponheim har nå fått en gratulasjon fra meg også :D

Nicpins sa for siden:

Oooog meg... :D

Fnutte sa for siden:

Ikke alle er like glade over Sponheims utspill. Her er en blogg fra en idiot som mener Sponeheim ikke vet hva han snakker om og ikke har rett til å uttale seg om ernæring:

bedreviteren.blogg.no/1250423997_tabloidpressen_bidrar.html

Han burde bombarderes med kritiske tilbakemeldinger den stakkars uvitende mannen :rolleyes:

Iset sa for siden:

Bedreviteren ja, han elsker vi her inne. :knegg:

Carisma sa for siden:

Har du lest kommentarene? (må klikke på link under artikkelen for å få de opp). De folka må være de mest sneversynte jeg har sett på lang, lang tid. Blir bare trist.

SusieBlues sa for siden:

Jeg leste den bloggen nå og er selvfølgelig uenig med han i hva som er sunt.
MEN: jeg er forsåvidt enig i at kostholdsråd ikke bør komme fra politikere som nettopp har gått ned i vekt. Jeg synes liksom det er greit med Sponheim for han er jeg jo enig i og jeg er glad for at lavkarbo for presseomtale. Men hvis Brustad eller pølse-Hansen eller Erna går ut og ber folk spise mindre fett og bevege seg mer, så blir jeg frustrert..

Poenget mitt er at kostholdsråd som kommer fra politikere i en valgkamp ikke blir tatt like seriøst som hvis det er basert på forskningsrapporter og understøttet av "nøytrale". Noe som ikke vil skje på lenge, siden staten synes lavkarbo er skummelt og pressen omtaler det som sjokkdiett.

Carisma sa for siden:

Nå har jo til og med de inrømmet at det kan være en løsning for overvektige, og der var jo Sponheim en døråpner.

Noen burde definitivt linke til denne onsdagens dagsrevy på den siden.

For en dust. Jeg ga han en mild øreflagring. Selvfølgelig så postet jeg det før jeg leste igjennom det, så det ble noen skjønnhetsfeil, he he. Er litt for bortskjemt med endreknappen her på forumet :p

Carisma sa for siden:

Trodde det var bare meg som hadde dyslektisk tastatur og måtte bruke endre-knappen hyppig jeg :D

Haha, jeg kan vel ikke skylde på tastaturet, jeg har bare en greie med at jeg aldri leser gjennom noe før jeg poster det :rolleyes:
Det ender ofte med at jeg blir quota på noe mens jeg redigerer, og da blir slurvet mitt der for all evig tid :p

Paris sa for siden:

Syns det er kjempekult at Sponheim endelig har skjønt det! Vet ikke om dere husker når han gikk hardt ut mot Fedon Lindberg som kritiserte brødskiva med brunost? Fedon sa at man kunne likegodt ta seg en sjokolade - og da ble det ramaskrik. Sponheim gikk ut og forsvarte den norske spesialiteten...

Nå har han endelig skjønt at det var en dum kommentar:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.