< Tilbake til oversikten

Problemer ved brå overgang til ketose

Alien sa for siden:

Er det noen som kan fortelle om slike erfaringer?
Selv har jeg nå hatt kraftig diare i 2 døgn. Med febersmerter i kroppen(ingen feber da:)), kalde føtter og hender og difus smerte i nyrer-region.
Gikk ned 2,5kg. Noen på forumet mente det kunne være "fett-diare"

Fikk "kade føtter":rolleyes: i går kveld, og spiste kinamat uten ris. Det er slutt på diare, men resten av plagene er der. Får bare såve 3-4timer etter måltidene, da våkner jeg av plagene.

Er dette normalt eller bør jeg søke lege fort som "F"?:confused:

Skippy sa for siden:

Drikker du nok? Vann altså, i tillegg til kaffe/te/saft osv. Tenker på de diffuse smertene i nyreregionen. Har opplevd sånne selv, men det hjalp å drikke mye.

Alien sa for siden:

Drakk mer enn jeg hadde lyst på, men trolig for lite, fikk tørre lepper.
Formen har gradvis forbedret seg utover dagen,men er forsatt litt slapp med klibring i kroppen.

Skippy sa for siden:

Håper diare og feberaktigheten har forsvunnet. Tenkte jeg kunne beskrive hvordan jeg har det når jeg går inn i ketose. Litt slapp av alle omstillingene i kroppen blir jeg jo, kanskje mest av at jeg har så mye kaotiske drømmer de første 5-6 nettene. Etter det sover jeg som en stein. Litt "hetetokter" rar varmefølelse uten å svette, spesielt en liten stund etter fettrike måltider. Opplever også enslags "during" i kroppen, ikke kribling direkte men noe lignende. Og så "napper" det i muskulaturen i beina, noe som fortsetter så lenge ketosen holdes. Nappingen skyldes at om en får for lite magnesium så vil fibrene i musklene slappe av, men litt ujevnt. Det hjelper godt å ta magnesium mot det, husk at mange kan bli trette av å ta magnesium så da kan det være best å huske denne på kvelden. Smerter i nyreregionen opplever jeg om jeg har drukket lite, såpass at jeg våkner av det om natta.

Alien sa for siden:

Det går likar no, feberfornemmelsen er så å si borte.
Diare`n er helt borte:)
Skulle sykkle å hente en bil i går, og jeg var så sprek. Jeg sykkla så fort og så lett, uten å bli andpusten eller sliten. Og i dag kjenner jeg ikke noe i føttene:cool:
Fint å høre dine erfaringer. I ettertid var det nok slik jeg hadde det, men uttøkingen som følge av diare, forsterket sikkert det som skjedde.

Photobscura sa for siden:

Ja, det er en overgang for kroppen å skifte brennstoff, og avvenne seg med raske karbohydrater, hadde vært rart annet ;).
Godt å høre at du kom igjennom det fint! For noen kan det ta opp til to uker før den gode formen kommer!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.