< Tilbake til oversikten

Cocosa - kokosnøttolje?

SunnhetMedSirrup sa for siden:

har en god del nå søkt rundt og lest mye om cocosa oil.

og alle efektene, blant annet ikke blir tatt opp som fett ..

men funker dette med vanlig kakosolje fra en kinaresturang , eller må du punge ut med 150kr på en helsekost?

arnakristin sa for siden:

Hei,
Mange bruker cocosa for å øke fettprosenten i kostholdet.
Cocosa extra virginencoconut oil: noen spiser den som den sånn den , noen blander den i for eksempel smoothie og jeg har brukt den i te’n.
Cocosa pure coconut oil: smakløse og brukes av noen til steking.
Cocosa’n på helsekosten er dyr da den er kaldpresset, kan ikke tenke meg at de bruker en så dyr råvare på kinarestaurantene.
Delfiafett, som jo også er kokosfett er også diskutert, forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=816&highlight=delfiafett
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24666&highlight=delfiafett

…mener jeg så ei krukke med kokosolje på Meny i Asia avdelingen, tror det stod Bali et ellr annet på den, men kan ikke huske innholdsfortegnelsen.

Abbe sa for siden:

Siden helsekosten her i området ikke hadde Cocosa inne når jeg var innom har jeg kjøpt
KTC 100% Pure Coconut Oil, smakløs og rimelig luktløs fant jeg ut, prøvde den "bar" og det anbefalles ikke :lol: stekte kylling i den og fikk fint og sprøtt skinn så den var jeg fornøyd med :)

Abbe sa for siden:

Kjøpte forresten KTC sin olje på en asiatisk butikk, kosta vel 30kr eller så...

Carisma sa for siden:

Den har jeg også, Bali Kitchen. Den er omtrent det samme som cocosa har jeg funnet ut, men i mindre glass. Prismessig er den omtrent lik, men hvis man er usikker på om man kommer til å bruke mye er det jo rimeligere å kjøpe mindre kvanta :)

Men den er ikke kaldpresset. Så den blir nok omtrent som delfiafett.

Abbe sa for siden:

Hmmm... dokumentasjon? Såvidt jeg har kunnet finne ut er det ikke det samme som delfiafett (lest på engelske nettsteder).

Carisma sa for siden:

Som jeg sa, OMTRENT som, dvs varmebehandlet kokkosfett.

Abbe sa for siden:

Ønsker meg et sted å lese om dette jeg, er derfor jeg spør om dokumentasjon... Står ikke noe spesielt på glasset om at det er varmebehandlet, og når jeg søker på nett finner jeg bare at det er 100% pure...

Carisma sa for siden:

Så lenge det ikke står kaldpresset så er den varmebehandlet.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.