Tidligere bruker sa for siden:
slettet
Tidligere bruker sa for siden:
slettet
Nille sa for siden:
Vi må race rundt og vekke noen Lindbergere her... jeg vet ikke ser du ! :D
ole dole sa for siden:
Nei.. frukt er godt og sunt! 2-3 porsjoner til dagen er sikkert lurt til en hver diet som går over lengre tid. Spis den frukten du vil, variasjon er lurt. Frukt juice derimot ville jeg holt meg unna siden det er alt for lett å få i seg for mange kcal.
mofe sa for siden:
Bringer denne tråden opp igjen, jeg.. :)
Jeg aner ikke hvor mye frukt man kan/bør spise jeg.. :o Men det kan da umulig være usunt..? Men om man stopper vektnedgang.. aner jeg ikke..
Broren min spiste kun frukt i to-tre uker, og gikk ned mange mange kilo.. så kan man jo diskutere hvor heldig en sånn "kur" er...
Alkazelters sa for siden:
Kiwi har en Gi på 75 så vidt jeg vet. Hvor høyt karbohytdratinnholdet er vet jeg ikke.
Kanel sa for siden:
Jeg spiser masse frukt hver dag:)
Til hvert brødmåltid som jeg spiser 3 ganger daglig tar jeg et eple og en appelsin.
Til middag spiser jeg (i tillegg til kjøtt\fisk) 1eple,1 appelsin,en halv agurk,1 tomat,en neve peanøtter,ost,purre og paprika.
Blir jeg sulten innimellom spiser jeg frukt da også, en banan, et eple eller appelsin.
I jula gikk det med endel mandariner.
Dette blir jo endel frukt hver dag, men det spises med god samvittighet.
Og vekta holder seg stabil.
Anne sa for siden:
Hei Kanel
Hyggelig å se deg.
Tenker ofte på deg, skjønner du.
Flott at det går bra med deg. Du spiser en del frukt og det er jeg helt sikker på er bra. Jeg føler ihvertfall jeg spiser for lite både av bær og frukt.
Må jammen se om jeg kan lure inn litt mer av det....:)
elian sa for siden:
Jeg spiser alt for lite frukt.... Jeg spiste mye mandariner i jula, men ellers er det lite. Det hender jeg spiser 1 eple eller litt druer......
Jeg tror nok frukt er bra, men jeg tror det er best sammens med måltider. Altså etter en brødskive, eller etter middag.... Da blir sikkert ikke blodsukkerstigninga like høy.... Mulig jeg tar helt feil nå...... :confused:
MHM sa for siden:
Det er en del karbohydrater i frukt, men på den annen side så er det jo mye antioksidanter og fiber også. Jeg har følgende kjøreregler når det gjelder frukt:
Jeg kunne aldri ha spist så mye frukt som deg Kanel. Men kanskje jeg kan det en gang i framtida. En ting er vekttapet, men jeg ville ha fått et enormt søtsug! Spiser du ikke bær da? Grønnsaker bare til middag?
mofe sa for siden:
Så flott regler, MHM! :) Har aldri tenkt på det der med blodsukkerstigning når jeg tar meg en frukt.. Kanskje lurt :)
Men spiser mye bær da, i smoothiesene mine.. sånn kanskje.. 700 gram i uka, omtrentlig :)
Jeannie sa for siden:
Heisann,
så kommer jeg igjen da.....
Har hørt veldig mye snakk om "smoothies.... Hva er det egentlig?? Har du noen oppskrift på den:confused:
Jeannie:)
mofe sa for siden:
skal vi se.. er noen tråder her inne om det :) (forresten, du vet du kan søke på ord her inne på forumet? gå på søk øverst til høyre) :)
Her f.eks;
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2198&highlight=smoothie
Kort sagt - i mine smoothies kjører jeg 2-3 egg i blender, har i litt yoghurt naturell, bittelitt melk, 150 g bær, rapsolje og litt søtstoff (flytende natreen bruker jeg). Psylliumfrø er også fint å ha i, så får man i seg ltit fiber - fordøyelsen seter veldig pris på det :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.