Nå i lunsjen på jobben ble vi enige om å gå ut å spise, de andre ville på et kina/thai/viet. spisested. Jeg leste menyen mange ganger og så følgende beskrivelse på menyen: Scampi Tempura, Fritert scampi (6 st) og grønnsaker. Ikke noe ris etc. Så jeg tenkte at dette burde være bra.
Trodde at scampien bare skulle være fritert - som den er - uten noe uten på for da trodde jeg det het "innbakt". Noe de også har på menyen...
Men så kommer maten og ser slik ut: www.rema.no/folkekokkene/folkekokker/jorgen/article7557.ece
Også grønnsakene var det noe utenpå...ble skikkelig skuffet. Var veldig sulten og så jeg "måtte" jo spise av det og..godt var det. Men nå har jeg skikkelig dårlig samvittighet. Tok av det som var utenpå på i hvertfall 2 av rekene da. Hvor mye karbo kan det være på 4 st scampi med sånt "trekk"??
Håper jeg ikke detter ut av ketosen for nå er jeg veldig godt i gang.
Vi har Maccern fredag på jobben.. noe jeg spiste hver fredag før jeg begynte på lavkarbo, i dag kjøpte jeg med en halv grilla kylling fra ultra og spiste den i stedet inne på maccern... Yummi + 0 Karbs :)
Hei,
Tempura er en japansk rett og det er innbakt kjøtt, sjømat, grønnsaker. Maten blir dyppet i en tykk pannekakerøre og deretter fritert.
[color=#000000][/color]
Dersom "røra" var laget med rismel så inneholder den 78 kh/pr 100 g, ellers så kan de ha brukt vanlig hvetemel som vel ikke er noe særlig bedre. Røra består i hovedsak av "mel", egg og vann. ...men jeg har ingen formening om hvor mange gram røre som ligger utenpå rekene desverre.
Dette er sånne ting som fort kan skje i starten, men over tid vil du bli mer obs på fellene.
Prøv nå en gang å tenk sånn at dette var et feiltramp, men det er jo ikke verre enn å børste det av skuldrene og bare fortsette videre! Dette kan skje oss all i starten, og er virkelig ingen krise -faktisk vet du nå en ting du bør holde deg unna.
Det er det jevne som drar!
Lykke til videre :)
Og noen gang øl i tillegg for å få det ekstra sprøtt :eek:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.