< Tilbake til oversikten

Dårlig av sukker?

Tonemi sa for siden:

I helgen var jeg i bryllup... HAdde da planlagt en sprekk. Til middag ble det selvfølgelig potet og div.......dessert ble det creme brulee med multer, og så ble det en kaffe avec( baylies) og et bitte lite kake stykke...
Men etter jeg var ferdig med kake stykke ble jeg skikkelig dårlig....Kvalm og var skikkelig elendig.. Kan det være sukker inntaket som sjorde susen for meg?? Andre som har opplevd noe slikt????

Alyssa sa for siden:

Oh yes ;) Det er veldig mange av oss som blir dårlige av sukker :ja:

Gerd sa for siden:

Jepp, svimmel, stressa kropp og blir uvel av sukkerinntak... Skikkelig ekkelt :ja:

Yonah sa for siden:

Å, ja, helt normalt. Når man har levd uten sukker en stund får man virkelig merke hva sukker gjør med kroppen når man spiser sukker.

Jeg blir mest bare ekstra kreftesløs( jeg har ME og blir 10 ganger verre på minutter), oppblåst, svingende blodsukker og får nærmest føling av det.

Carisma sa for siden:

:ja:

Og sist jeg spiste noe med rent sukker fikk jeg faktisk blåmerker! :eek: I følge akupuntøren min så klarer ikke kroppen min kvitte seg med avfalstoffer bra nok, og sukkeret ble bare alt for mye, og bare tøt ut av blodårene... :rolleyes:

Ja, også halsbrannen da, alltid grusom halsbrann i dager etterpå.

Photobscura sa for siden:

Velkjent, ja! Jeg har stort sett bare fått i meg sukker på min årlige glukosebelastning, men det må være omtrent som å ta et skudd, hehe. Først skikkelig høy og prikkete og urolig, så pang! Full kræsj; svimmel, kvalm for så å sovne sittende på legekontoret og nesten ramle av stolen. :p.
Skumle sukkeret!

irjan sa for siden:

Jeg blir kvalm! Jeg har spist litt 90% mørk sjokolade, og det fungerer bra som avrunding på et deilig måltid i helger o.l.

Så lurte jeg fram en aldeles nydelig 60% sjokolade med salt (innkjøpt før endringen i kost ble bestemt...) Mmmmm - ikke lenge etter ble jeg litt uvell. Så dette skal jeg ikke gjøre igjen :eek:. Og det var av en liten bit!

LorelaiLeigh sa for siden:

rekker opp hånda Kjenner meg igjen her ja,reagerer ikke bare på sukker,men hvis jeg spiser brød,pasta etc blir jeg også kvalm. Får vondt i magen å jeg da.

trollmamma sa for siden:

Ja, jeg har også reagert akkurat sånn. Blir kvalm og uvel nokså umiddelbart, og om jeg spiser søtt på kvelden, våkner jeg dagen derpå og føler meg skikkelig uggen. Det er det ikke verdt.

luringen sa for siden:

hjertebank her..hehe. Pyton!;):o

Homer Simpson sa for siden:

For min del blir jeg oppblåst i timevis, etterhvert magesmerter, diaré, og et langt opphold på "ramma". Absolutt ikke å anbefale:mad:

LivT sa for siden:

Hva, får man blåmerker? Det visste jeg ikke. Har et gedigent blåmerke på høyre skinke som jeg ikke aner hvor kommer fra (har "kost" meg i sommerferien med karber :o), og mannen min påstår at det ikke er han som har kløpet meg ila natta. Blir spennende å se hvor fort det forsvinner nå som jeg hopper av karbokjøret nå denne uken som kommer.

Ellers reagerer jeg negativt på karbohydrater; kløe i hele kroppen, stiv muskulatur, svie på tungen samt kanten på tunga får et rart bølgete mønster, kvalm, svimete, og har alltid mer lyst på mat når jeg spiser karbohydrater - blir liksom aldri mett. Blir oppblåst i fjeset, osv osv.

Kanskje på tide å droppe karbohydratene helt, :-)

Carisma sa for siden:

Jeg veit ikke om det gjelder flere da, eller bare meg :) Mine var forøvrig bittesmå, så ut som sprøytestikk først.

Emmie sa for siden:

Etter nesten to uker uten sukker i det hele tatt - hadde jeg en liten sprekk og spiste to små sjokoladekake ruter (laget av toro ferdig langpannekake med glasur m massevis av sukker i ! :-/)

Reaksjonen var SÅ tydelig - men skjønte ikke før etter jeg leste her inne at dette var en helt vanlig reaksjon ! Jeg fikk først magesmerter og ble så akkutt kvalm, og uggen i kroppen ! Jeg var helt sikker på at jeg hadde fått spysyken så dårlig som jeg ble !

Dolly sa for siden:

Jeg ble også veldig dårlig av sukker.. hadde bittelitt av ungenes lørdagsgodt og oppblåst med en gang.. Nå får jeg bare fortsette å holde meg vekke altså.. fysj..

grotingeling sa for siden:

Var i bryllup i helgen og tillot meg å spise "vanlige" kaker, og reaksjonen kom så og si umiddelbart. Ble svimmel og rimelig hyperaktiv i ca 1 time, før jeg "datt" ned og ble skikkelig uggen i magen og sløv:eek:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.