< Tilbake til oversikten

Oppskrift på Ziggylapp?

jinny sa for siden:

Hei! :)
Er rimelig ny her, og har ikke helt lært meg hvordan jeg søker mest effektivt, men klarer ikke å finne oppskrift på Ziggylapp!
FInner innlegg som har det nevnt, men ikke oppskriften:(

Noen erfarne som vil hjelpe meg?

xtra sa for siden:

De oppskriftene er nok borte. Jeg tror den du er ute etter er denne:

Polarbrød

1/2 boks cottage cheese

• 1,5- 2,0 dl revet ost
  • 3 stk egg
  • Salt, pepper, pizzakrydder, oregano, basilikum mv.
    3 ss kli
    1 ss vann eller olje

Stivpisk eggehvitene med litt salt for å få de skikkelig stive.

Mos Cottage Cheese, krydder, kli, væske og eggeplommene sammen med en stavmikser, eller klem det ut med en skje. Vend så den krydrete eggeplomme/cottage cheese blandingen og den revne osten forsiktig inn i de piskede eggehvitene med en slikkepott til en jevn deigrøre, slik at alt blir fordelt i eggehvitene.

Du kan også kutte opp f.eks. skinkebiter eller stekte baconbiter og blande det inn i røren, om du vil det, men det beste er nok å ha en skje med deigrøra på bakepapiret først, deretter ha på ønsket fyll, for så å dekke over med mere deigrøre.

Settes på en stekeplate med bakepapir med spiseskje. Jeg har på litt mere pizzakrydder el.l. etter at jeg har laget lappene på stekeplaten, syns de ser best ut da.

Lag ca 8- 10 slike Lavkarbo Polarbrød, alt etter hvor store/små du vil ha dem. Husk at de "flyter" ut under steking. Stekes på ca 175°C i ca. 25 minutter eller mere midt i ovnen, til de har fått en gyllenbrun farge.

Ellers er de fleste oppskriftene på lapper veldig like (syns jeg), liten forskjell i ingredienser og resultat.

jinny sa for siden:

Tusen hjertelig takk :o
Da skal jeg bake i helgen!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.