Sliter skikkelig med å få i meg vann jeg. Har aldri vært flink å drikke. Føler sjelden tørste. Det merkes jo huden, er tørr som bare det.
I dag har jeg vært kjempeflink og drukket 3 store glass med vann... er jo sikkert ikke mer enn 1,2 liter.....
ikke hjelper det med en mugge med vann i kjøleskapet (jeg foretrekker uansett romtemperert vann), flaske er prøvd..
det er jo trist og høre :( men ahr du prøvd kansje litt kunstig søtning ?
eller noen fancy isbiter? husker når jeg var guttonge, lagde mamma isbiter av agurker til meg :D
Tilsett noen dråper sitronsaft (sånne små gule flasker) i vannet. Det er veldig forfriskende.
Agurk, en appelsinskive, lime, Frisker også godt opp vannet.
Det er jo en vane som ofte trenger tid på å innøves.
Jeg bruker flaske. Og passer alltid på å fylle opp igjen med en gang den er tom :)
Pussig hvordan folk er forskjellige sånn - jeg har alltid drukket mye, hele dagen (skjønt det har ofte gått i saft og brus, innrømmer jeg, men har for det meste klart å konvertere til rent vann de siste årene), mens min mor for eksempel synes det er omtrent umulig å skulle få i seg to liter eller mer i tillegg til kaffen hver dag.
Jeg vet ikke helt hvordan man 'lærer' seg å drikke mer, det er kanskje et usunt krumspring å starte med noe man i alle fall drikker for smakens skyld for deretter å bytte det ut litt trinnvis med kaldt og friskt vann? (Selv har jeg en 2liters-kanne vann med ingefær og en sitronskive i kjøleskapet for avveksling, mm!)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.