SunnhetMedSirrup sa for siden:
hvilken diett var den du prøvde først - med eller uten hell ? :)
;)
hvilken diett var den du prøvde først - med eller uten hell ? :)
;)
Bulldog sa for siden:
Øldietten. Fungerte dritbra. Opp 20kg fett og tilsvarende (ok, mulig jeg overdriver litt nå) ned i muskelmasse. Anbefales.
Veggpryd sa for siden:
Egenkomponerte sultekurer var mine første dietter. Kan anbefales hvis man vil OPP i vekt! hehe :lol:
I 1993 prøvde jeg noe som het "steinalderdietten", eller en variant av den iallefall. Bare kjøtt og grønne grønnsaker. Jeg visste jo ikke da at man burde unngå brød og poteter - og spise riktig fett, men jeg gikk ned 8 kilo på 2 månender. Når jeg var ferdigslanket gikk det 14 dager før vekta hadde gått opp igjen 10-12 kilo... :cool: Jada... :lol:
oOo , need to try that. ;)
trillian78 sa for siden:
Ketolyse - stort sett med hell ;) Men fortsatt lang vei igjen å gå.
Fatso81 sa for siden:
Grete Roede i 1998, men var så sulten at jeg sprakk gang på gang...
Starry Eyes sa for siden:
Jeg husker at jeg slutte å spise smør på skiva og holde meg unna fett generelt når jeg var rundt 11 år, ettersom jeg hadde blitt så feit (puberteten begynte). Som Veggpryd holdt jeg og på med sultekurer, med bulimiske tendenser etterhvert. Min mor har alltid sverget til havregryn (og kun det!) som slankemetode, for jo verre en hadde det jo bedre virket det. Og så husker jeg en sånn 13 dagers kur hvor man den ene dagen kun skulle spise bananer, og neste kun ananas (?husker ikke hvordan den gikk videre). Så prøvde jeg Nutrilett opptil flere ganger, Noka, Grete Roede, høykarbodiett (!. Jepp. Han jeg var sammen med da gikk ned 15 kg, jeg gikk opp 10!) Alt dette gjorde at jeg i en alder av 24 år veide nesten dobbelt så mye som jeg skulle. Men nå er jeg frelst på lavkarbo - det eneste som har virket! Hurra!
mokki sa for siden:
Jeg har gått flere grete roede kurs. Første gang gikk jeg ned 10kg på et kurs. Men falt tilbake i gamle synder. etter det har jeg prøvd flere lengre kurs, og jeg går ikke ned med grete roede. mange gjør,men det funket ikke for meg...
tror det første jeg sverga til var og spise nesten kunn egg, brokkoli, og tunfisk i vann( på boks.
nei, jeg tuller ikke. det var før jeg viste noe som helst nesten, hadde bare lest at egg indeholdt alle vitaminer undtatt C , og den var i brokkoli. og tunfisken har jeg altid vært glad i.. :)
husker det ble omelett med tunfisk og brokkoli 24/7 ..
før jeg hørte om lavkarbo.. det var på en måte den dagen jeg søkte på google om dette var sunt, jeg fant det ut :D ( noen år siden ) hoho
aslaug sa for siden:
Ananas-kuren, da jeg var 16! :( UTEN hell
LenaBeatrice sa for siden:
Pølse, potetstappe og pomes frittes dietten...med ketchup!
Herregud, jeg måtte jo gå ned minst 4-5 kilo må dere vite, da jeg gikk på ungdomsskolen.
Jeg kuttet pølsa i to og tok litt mere potetstappe.
Så var det pomes frittes til kvelds, på den lokale restauranten
funka dårlig
Hillelille sa for siden:
Herbalife. I ca en halv dag.
Også prøvde jeg sånn såpe som visstnok skulle vaske vekk fettet.
Bulldog sa for siden:
Seriøst?
Carisma sa for siden:
Jøss, the story of my life! Hvis vi føyer til 5 klementiner om dagen-diett, Cambridge-kur og suppekuren :lol:
I min familie var det bestemora mi som slanket seg med smake vondt mat, husker hun grein på nesa og spiste cottage cheese :D Så er hun tynn nå da, for hun ga opp tilsutt og slutta å bry seg. DA raste kiloene! :ja:
Hillelille sa for siden:
Helt seriøst:p
Jeg var 17, nybakt mor og desperat.
Carisma sa for siden:
Da jeg var student spiste vi smågodt, for å ikke fyse på sjokolade. For det var det ikke fett i. Jeg ler meg ihæl :lol:
LenaBeatrice sa for siden:
Min Svigermor spiste kun ihjelkokt kålrot og gulerot helt til hun mistet masse hår....
Carisma sa for siden:
Hun mistet jo NOE da hvertall... :rolleyes::D
Brillefia sa for siden:
Herbalife funket det.....helt til kroppen ikke ville ha det lenger, måtte gå av toget for å spy.
Bulldog sa for siden:
Oi... Vi har kødda en del på jobben om å vaske oss i avfettingsmiddel for å bli tynne, men jeg ante ikke at noen faktisk hadde markedsført ideen! :p :lol:
Carisma sa for siden:
Det funker ikke, er oppvokst med avfettingsvaskemiddel vaskerumder (odelsjente og en far som var bilmekaniker) både seint og tidlig i barndommen, når jeg hadde vært med i traktorn eller i smøregrava :lol: Men genialt å sette det i system ja :D
har dere lest den "morning banana" dietten fra kina?
hver morgen starter med en banan og lunkent vann, og elers kan du spise hva du vill, men legge deg før kl:24:00, og gå ned en hel del.. :p
Bulldog sa for siden:
Ok. Hvis det ikke funker, så gidder jeg ikke å dusje i vaskehallen på jobben mer. Folk ser så rart på meg, og høytrykken svir sånn... :p
Mona S sa for siden:
Zone-dietten, som funka så lenge jeg gadd å følge den. Meeen standhaftigheten var heller laber, og dermed gikk det som det måtte - opp, opp, opp:rolleyes: Etter zone gikk jeg vel på Coca cola dietten en stund, det var skikkelig bra for vektoppgang
Yonah sa for siden:
Jeg gikk ned 10kg på noka dietten ( og ja, shakene var sjuk gode, jeg savner smaken av sjokoshaken enda) for 5 år siden, og da visste jeg at lavkarbo var greia, men jeg ante ikke hvordan jeg skulle komme i gang... Men så ble jeg gravid, gikk opp 16kg i svangerskapet, og gikk de opp igjen i ammeperioden fordi jeg hadde ikke tid til å lage skikkelig mat og det gikk me i is, pomes frites eller annen mat som stekte i stekeovn, jeg hadde seriøst IKKE tid til å hente meg et glass vann de første 6månedene, jenta hang i puppen konstant uten opphold.
Jeg meldte meg inn her og prøvde å komme i gang med noe, men fikk ikke tak i noen bok og egenkomponert fungerer som kjent ikke alltid like bra og for meg funka det ikke:( Kiloene la seg på sakte, men sikkert..
Så ble jenta litt større og litt mindre krevende og mars 2006 satte jeg i gang med lavkarbo og gikk ned 10kg, ble brått og uventet gravid og klarte å spise sånn ca lavkarbo i hvaerdagen og gikk opp totalt 5kg.
Men så ble jenta født og vi endte opp på sjukehus fordi hun hadde et sndrom, trengte ekstra oksgen og fikk mat på sonde mm. Og på sjukehus er det ikke lett å få tak i lavkarbomat, og lettere blir det ikke når man lever i et vakum av ukjente ting, leger som ikke opplser osv... Så jeg la på meg nesten 11kg på 2måneder, og da pumpet jeg 7dl mjølk i døgnet til jenta og åt ikke så vannvittig m*e sjokolade, selv om det ble noe.. Og siden rant kiloene på.
Nå håper jeg det er lavkarbo for resten av livet og at jeg går ned mine 60kg overvekt.
Siden jeg ble sammen med mannen i august 2001 har jeg lagt på meg 60kg! Totalt vannvittig, men mannen elsker meg gjennom tkt og tnt:love:
timich sa for siden:
Cambridge-kuren, jeg var 19 år. Klarte det en uke, og jeg gikk ned og la deretter på meg det dobbelte av det jeg hadde tatt av:o
Carisma sa for siden:
Sambo ble sammen med meg da jeg nesten var på mitt verste (3 kg under toppnotering), så alt jeg går ned er bare postive overraskelser for han :lol:
Fuffe sa for siden:
Lot være å spise :P
Gikk ned masse. Helt til det ble oppdaga og jeg måtte begynne å spise igjen ;)
Dette var i 9. klasse
Pearl sa for siden:
Jeg ble vegetarianer og gikk sakte, men sikkert opp i vekt. :(
w o w.. ? :eek:
Sostråle sa for siden:
Hei :)
Jeg gikk første året på vg.skole og hadde lagt på meg veldig mye første halvdel. Etter jul begynte jeg å trene, ut å løpe hver morgen, styrketrening 3 g/u samt gym og svømming på skolen. I tillegg kuttet jeg ut alt som het snop, kunne spise sukkerfritt, drikke light brus og saft is. Ikke junk food og ikke sauser til middag, ikke desserter og kaker/boller.
Jeg gikk ned en masse, vet ikke hvor mange kg for jeg hadde ingen vekt. Men det var sånn at folk trodde jeg var blitt anorektisk, noe som ikke stemte:D
Jeg holdt vekta i flere år fordi jeg trente og ikke spiste så mye snop:p
Sunfrid sa for siden:
Min mor var overvektig og det vil si at jeg er oppvokst på slanke mat uten fett men masse karbohydrater...Det var først som 12-13 åring at overvekt ble et problem for meg. Har siden da gått ned og opp i vekt, 10 kg variasjon i året var ganske normalt... Har da testet mange kurer som overspising og sulting annenhver dag...Kinesisk te 3-ganger om dagen (skulle trekke 45 min den var stærkere en krutt)... Rikshospitalets kur fra tidlig 70 tallet... Pulverkur via legen og Ingrid Espelid... Sultekurer spisevegring... Cambridge kuren... Ananaskuren... Karbblokker tab... Norgeskuren...Grethe Roede...m.m
Mye virker faktisk men problemet er jo at en kan ikke leve på en kur resten av livet og da faller en tilbake til gamle synder... Har absolutt tro på lavkarbo som livsstil...
sykavsukker sa for siden:
Grete Roede
Skippy sa for siden:
Janis sa for siden:
Tja... sulting innimellom, noka, herbalife, blodtypedietten, supper...
Men det første som virkelig funka, det var grete roede sammen med muskelsimulator (eller hva det heter) og bein hard trening på senteret. Men var sykt sulten heletiden.
Ble en mega sprekk ved første graviditet. Og siden har jeg bare gått en vei- OPP.
Lavkarbo= funker
Carisma sa for siden:
Husker mamma gikk på en kur som man skulle drikke noe avsil fra en sopp som ble oppbevart i fryseren :eek: Lignet mistenkelig på cottage cheese.... :rolleyes:
Også har jeg drukket ingefær avkok.... FUnket ikke i det hele tatt. Og eplecidereddik, funket enda dårligere. og spist ulovlig importerte slankepiller fra polen eller et annet lugubert østblokkland. Funket som fy, ble helt duracell. Til jeg fikk allergisk reaksjon, og nesten havnet på sykehuset.... :o
Summer sa for siden:
Spis deg Glad. Vegetarisk og bare frukt frem til klokken 12. Skulle være godt for helsen. :grøss:
Ivory sa for siden:
Regulering var min første slankekur, hehe - Mistet 5 kg da:p Levde etter det stort sett på 3-4 brødskiver om dagen, og de tok jeg til kvelds før jeg la meg...
Slet litt med noen kg for mye etter barnefødsler, og prøvde cambridgekuren... Husker ikke hvor lenge jeg gikk på det, eller hvor mange kg jeg mistet (noen var det da..), men jeg måtte ha mat etter hvert så jeg sluttet på den.
Gått opp mye siste 1-2 årene, og ketolyse fungerer fint for meg nå:)
Mercudia sa for siden:
"Suppekuren" basert på kål og tomater. Jeg var ca 16 år og helt normalvektig :( Sørgelig å tenke på i dag...... og fortsatt klarer jeg ikke kål... blir kvalm bare av lukten!
Lava sa for siden:
:lol:
Den beste jeg har hørt var selvsagt en vits:
bruk zalo i dusjen, den fjerner fettet :lol:
Photobscura sa for siden:
Jeg har vel når sant skal sies bare gått på en diett før jeg la om til lavkarbo for tre år siden, og den var det ikke jeg selv som satte meg på en gang.
Jeg ble satt på diett som tolvåring av legen etter å ha lagt på meg over tredve kg på bare noen måneder -skummamelk, ikke smør på brødskiva, frukt i stedet for godteri, magre pålegger etc.
Kiloene gikk av igjen like fort som de kom på, uten at jeg tror at det hadde det minste med den dustete (og frustrerende) dietten å gjøre, og har tenkt mye på det i ettertid, at det må ha vært hormonelt. Ingen unger som plutselig legger på seg typ ti kg i månedern fordi de spiser for mye mat og godtieri, liksom. Det eneste den dietten hjalp til med var oppfinnsomheten. Jeg lærte meg både å smugspise, stikke fingeren i halsen og ta laksativ. Hurra! :rolleyes:
Siden har jeg fått anfall av frøkenhet og sulta meg selv nå og da så lenge jeg kan huske. Er man tjukk, så burde man ikke spise nemlig. Men i andre anfall av selvtillit så hendte det at jeg spiste også. Særlig etter at jeg fikk en kjæreste som syntes jeg var deilig uansett. Hups! Opp maange kg ... Og så kom lavkarboen inn i livet mitt and the rest is history ...
Dessverre er dette med sulting noe jeg fortsatt driver med, om enn ikke direkte bevisst.
Tutte sa for siden:
Eneste "dietten" jeg har vært på er snop, brød, brus...osv altså høykarbokosthold, så har lagt på meg jevnt i mange, mange år.
Endte 3 uker på sykehus, skikkelig syk, for ca 4 år siden. Spiste ca ikke på de ukene (utenom intravenøst da) og mistet MANGE kilo. Akkurat hvor mange vet jeg ikke, veide meg ikke på den tiden.
Men etter det ble jeg etterhvert kronisk syk og hadde et par operasjoner som tvang meg til å holde meg helt i ro for et par perioder, og med det kom alle kiloene tilbake igjen (og endel ekstra tror jeg).
Så eneste skikkelige slankekuren (jeg liker ikke å kalle det noen kur, det er en livsstil) er lavkarbo som jeg er på nå ! Og den er jo vanvittig bra :)
Krøllerellerei sa for siden:
Åh.. da må jeg grave i mange kurer og dårlige erfaringer. Den første var nok en ukebladkur, ned 8 kilo på 14 dager. Det eneste jeg husker er at jeg ikke gikk ned mer enn 2 kilo og var sulten støtt. Kanonsulten, skjelven og svimmel.
Etterpå kan man nevne i fleng: Sitronsaftkur, Cambridge, Grete Roede, Rikshospitalet sin kur, flere ukebladdietter, på ungdomsskolen spiste vi bare tørt brød og drakk vann 3 dager i uken, alskens egenkomponerte sultekurer og dårlig samvittighet. Alt for mange år med gnagende dårlig skikkelig selvdestruktiv svart samvittighet.
Carisma sa for siden:
Åja! Jeg sliter med tomatsaus etter det, var ikke spesielt glad i tomater i utgangspunktet :lol: Og det værste var at suppa gjæret på slutten!
Krøllerellerei sa for siden:
Hehe, jeg har ikke vært på denne kuren, men mine kjære kolleger. Det luktet gjø og fyse i dagesvis her på jobben! Og så bleke de var og så snakket de bare om mat. Hele tiden.
mener du sykehusdietten? den ekle suppa du skal spise samt frukt og den siste dagen biff? :eek:
Carisma sa for siden:
:ja:
Vi bodde på hybelhus og fikk MYE klager fra de andre på lukta :D
Ei veninne droppa av første dagen, så hun gjorde alt hun kunne for å ødelegge for oss to andre som holdt ut. Møtte opp til frokost med is og sånn :lol:
var veninna de overvektig ?
Carisma sa for siden:
Nei, hun hadde kanskje 4-5kg for mye. Eller 15 som vi tenkte på den tida... :eek:
sykavsukker sa for siden:
Jeg har også slitt med spiseforstyrrelser og ser at mange her inne har det.
Lavkarbo er i mine øyne en fin kur mot bulimi, for suget går bort og du bruker mye av tiden du brukte på å spise og spy til å tilberede og planlegge sunne måltider.
Trist å lese hvordan du har hatt det Photobscura.
StoreLilleMeg sa for siden:
Da jeg var rundt 17-18 år gammel prøvde jeg Nutrilett. Var vel det første erneringspulveret for vektreduksjon som kom på markedet?
Kjøpte dette på apoteket. Smakte dritt.
Gikk ned 8 kg. Men de kom jo selvsagt tilbake ++ etter endt kur :)
Bee sa for siden:
Cheeze doodles-dietten. Det gikk ikke så bra, så takk og lov for Ketolyse og LCHF som kvitta seg med 30 kg for meg. :p
Bee sa for siden:
Huff Photo. En stooor klem til deg. :klem:
Photobscura sa for siden:
Jammen, åh! Takk dere :klem:
Jeg har vært heldig med at foreldrene mine aldri har vært kostholdshysterikere, husker mamma prøvde herbalife en gang, og det var det (hun gikk ned en kg og opp åtte, eller noe sånt :rolleyes:). Så jeg tror den legedietten samt ukentlig veiing og måling var like smertefull for mamma som det var for meg.
Bortsett fra noen bekymringsmeldinger og kanskje noen tankeløse kommentarer har jeg i grunn aldri blitt fortalt noe annet enn at jeg var bra som jeg var hjemmefra :)
matvraket sa for siden:
tror det var noe pulver greier.. etterfulgt av noen tabbiser
men første ordentlige diett var south beach.. kompliserte greier ;)
deretter Grete Roede, ned 10 kilo, og opp igjen 20 kilo :rolleyes:
og nå er det lavkarbo resten av livet :ja: enkelt greit og superduper godt :sikle:
Margrethe sa for siden:
Jeg har alltid vært tjukk og til tross for perioder med spis mindre snop og mindre smør, så har jeg vel aldri slanket meg skikkelig før i 2006. Jeg hadde riktignok kyssesyken i 10.klasse. Så om det å spise to poser potetmos med ketchup på en uke (vann den skikkelig ut, så den blir tynn og varer lenge) kan kalles en diett, så var vel det den første. Jeg gikk da også ned ned -10 kilo første uken og sikkert 15 totalt. Men så var jeg også borte fra skolen fra begynnelsen av november til januar - og orket ingenting før uti mars.
Det er vel det tynneste jeg har vært, det året jeg var 16... jeg husker jeg veide 75 kilo (er 169 høy) og drømmer enda om den ekstremt smale midjen jeg hadde da. Jeg holdt vekten et års tid, blant annet fordi jeg begynte å trene. Så tillot jeg meg stadig mer sjokolade fordi jeg jo trente mye, så begynte jeg og jobbe og sluttet å trene... og så ble jeg feit. Veldig feit. Jeg vet ikke hvor stor jeg var da jeg dro til Guatemala i 2006, men buksene mine var størrelse 50! Første gang jeg turde å veie meg var i Trondheim et år etter, i mars 2007, da viste vekten 107 kilo - og da hadde jeg gått ned sikkert 10 kilo allerede bare på å sykle til skolen og ha noenlunde regelmessige måltider. Da jeg så det tallet - da bestemte jeg meg for å gjøre noe!
De første 10-12 kiloene gikk av ved å spise mer grønt, mindre fett og begynne å trene igjen. Så kom julen 2007, søs ble fridd til og jeg bestemte meg for å legge meg i selen frem til bryllupet. Jeg meldte meg inn på vektklubb.no, trente masse og gikk ned til 78 kilo på tre måneder. Der nådde jeg et platå og vekten stod stille til september. Så ble det slutt med samboeren min, sjokolade ble igjen min bestevenn og jeg orket ikke bry meg om hva jeg spiste. For mye av alt, er vel en god betegnelse, og jeg var fullstendig klar over det selv. Jeg orket bare ikke gjøre noe med det... trening orket jeg heller ikke, siden exen var innstruktør og alt minnet meg om ham.
Jeg gjorde et forsøk på kaloritelling igjen våren 2009 og gikk forsåvidt ned seks av de 10 kiloene som hadde kommet på igjen, men jeg var konstant sulten og klarte ikke spise meg mett på mine 1400 kcal. Så dro vi til Asia med klassen i tre uker... Tre uker ferie satte sine spor og så var det rett hjem til en helt vill eksamensperiode, der 14 timers lesedager ble mulig takket være sukker. I sommer tok det helt av, inkludert kantine på Statoil og mammas middag hver dag, samt en del middager ute og ingen trening. Huff.
Nå er jeg i USA og har bestemt meg for at vekt, det går jeg ikke på før i juni 2010. Jeg har lagt om til en lavkarbovariant som gjør at jeg blir mett på 14-1600 kcal - og etter jeg begynte kaloritellingen igjen, så har midjemålet krympet med fire centimeter. I kombinasjon med personlig trener en gang i uken (som krever jeg skal logge all mat) håper jeg dette blir bra :)
arkine sa for siden:
vel smaken er som baken sies det ,,herbalife smaker dritt ,jeg spydde også av de shakene
og hvordan lager du gode shaker ,,mine var klumpfrie
oi! du har virkelig gått mye opp og ned:rolleyes:
stakkar!:klem:
Margrethe sa for siden:
Takk!
Men det er ikke synd på meg - det er fullstendig min egen feil. Jeg har vært veldig klar over at jeg har spist for mye og bare gitt F ;) I motsetning til mange andre her kan jeg ikke klage over at jeg ikke gikk ned med mindre porsjoner høykarbomat, for det gjør jeg, men jeg er alt for enten eller. Enten bryr jeg meg eller så bryr jeg meg ikke. Vel, jeg har vært to ganger på 70-tallet og dit er jeg på vei igjen :D
Rottis sa for siden:
Jeg har en idé om at jeg "alltid" har vært overvektig. Husker jeg sneik meg hjemmefra og kjøpte godteri på den lokale kiosken i smug. Jeg har vært korpsjente siden jeg var liten, og korpset har alltid "vunnet" over aktiviteter som håndball o.l. Og siden korpsets "treningssesong" er april-juni, så ble det ikke så alt for mye bevegelse på meg. Altså har jeg est ut jevnt og trutt siden dag 1.
Jeg har et minne om at vekta viste meg 60 kg en gang. Tipper jeg var 14-15 år. Jeg skulle jo aller helst ha veid 5-10 kg midre da. Nå kunne jeg godt tenkt meg å ha holdt meg på det vektnivået.
Et år på folkehøgskole var mitt siste skippertak. Da spiste jeg det som ble servert (brødmat til frokost, brødmat eller middagsrester til lunsj, udefinerbar middag og brødmat til kvelds. Sjokolade ellers, for å holde energien oppe), og jeg riktig rund i kantene. Jeg aner ikke hvor mye jeg gikk opp i vekt, jeg gikk stort sett i joggebukse hele det året.
Etter endt skoleår på fhs flyttet jeg inn hos samboern min. Jeg har vært opptatt av å lage mat fra bunnen av siden da. Antakelig mistet jeg noen kilo bare ved å slutte på fhs, men det var ikke før i løpet av den sommern at jeg skjønte at jeg måtte gjøre noe. Vekta viste 84 kg fordelt på mine skarve 163 cm. Høsten førte med seg "sunnere" mat (magert kjøtt, grovbrød, osv). Vinteren og våren førte meg til Grete Roede. Jeg følte meg totalt malplassert der egentlig. Jeg var 20 og rykende ferst student, de andre damene som satt der snakket om sine voksne barn som var på min alder. Ikke gikk jeg ned noe særlig heller, og mye av maten smakte vann.
September førte meg til lavkarbo. Og det kjører jeg nå. Har ikke gått ned så mye enda, men jeg holder meg under 80 kg. Det er smak på maten og jeg blir mett. Om det tar meg fem år å gå ned de ca 20 kiloene jeg ønsker å gå ned, så får det være. Jeg trives med å være mett!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.