< Tilbake til oversikten

Lightbrus, Fun light etc

trollmamma sa for siden:

Kan man drikke det?

Jeg er så vant med å tenke kcal, at det er den naturligste ting i verden at det som ikke inneholder kcal, legger man ikke på seg av.

Men hva er aspartam, som jeg ser mange snakker om?
Og skjer det noe med blodsukkeret når man inntar kunstige søtningstoffer?

Jeg trenger litt tid til å omstille meg til lavkarbo-tanken, merker jeg.

SunnhetMedSirrup sa for siden:

du går nok ikke ut av ketose ( hvis du har kommet dit ? ) , men vann er beste tørstedrikk, i dette kostholdet også :)

LenaBeatrice sa for siden:

Veldig mange opplever stagasjon i vekttap ved inntak av søtningstoffer, uansett hva det er.
For noen går det greit, for andre går det med litt, for noen går det ikke i det hele tatt.
Visse søtningstoffer skal jo ikke ha innvirkning på blodsukkeret, men likevel opplever man altså dårlig vekttap.
Jeg kan ikke svare helt på hvorfor det er sånn.

Du får nesten bare prøve deg frem, litt om gangen, så du ser hvordan du reagerer

Carisma sa for siden:

I tillegg er Aspartam et omdiskutert stoff, som sannsynligvis har endel uheldige bivirkninger om man inntar det daglig. Søk på aspartam enten her inne eller på google...

Pearl sa for siden:

Jeg bruker Fruiss saft. Den er søtet med fruktose. Jeg bruker den til å lage desserter, f.eks. gelelokk til ostekake.

trollmamma sa for siden:

Jeg drikker mye vann altså, for tørsten, men kjenner at lightbrus/saft tilfredstiller søtsuget litt.

Takk for svar.

LenaBeatrice sa for siden:

Prøv heller å jage vekk søtsuget :)
Du opprettholder det ved å la kroppen få litt søtt hele tiden.

LorelaiLeigh sa for siden:

Istedet for brus bruker jeg kjøpe Farris lime som jeg blander ut med Fun eple og pære. Det er godt det! Drikker ikke så mye om gangen da,for farris er vel salt? :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.