Jeg har nå gått på ketolysekuren siden 14 mai og vekten viser at jeg er 17.5 kilo lettere enn da jeg startet:O) Jeg er veldig stolt og glad for dette...Det vises utrolig godt og jeg får en del blikk og kommentarer ang vektenedgangen....
Men over til spørsmålet:O) Hvor lenge kan jeg holde på med kuren før man BØR ha en stopp???? Leser i boken at man bør stoppe etter 6 mnd. Noen som har gått lengere??? OG evnt hva skjer hvis man går lengere på kuren???
Hvor lang opphold bør man ha???
Hei!
Så flink du er! UTRULIG bra gjort!
Jeg har lest at man godt kan være i ketose opp til et år.. Men har også lest at mange opplever en stopp/stagnasjon etter 3 - 6 mnd. Og at det da kanskje føles vanskelig å fortsette. Etter en tid vil kroppen vår endre forbrenningen til å ikke forbrenne fett i ketose lenger. (Heldigvis for eskimoene.. :-)
Da anbefales en pause med vedlikehold og jobbing for å holde vekten et halvt års tid før man evt starter på`n igjen for å ta resten.. :-) Uansett - ha tolmodighet ett til to år - med grundig jobbing for å holde vekta der, sånn at der du er - blir din nye trivselsvekt. Ellers vil vel kroppen din gjøre det den kan for å legge på seg igjen. Oao.. jeg gleder meg til jeg har klart det samme som du! :-)
Ha en superduper dag!
[quote=Tonemi;753014]Jeg har nå gått på ketolysekuren siden 14 mai og vekten viser at jeg er 17.5 kilo lettere enn da jeg startet:O) Jeg er veldig stolt og glad for dette...Det vises utrolig godt og jeg får en del blikk og kommentarer ang vektenedgangen....
Så utrolig bra!! Kan jeg få lov å spørre hvor mye du har gått ned i uka, og hvor mye du har trimmet?
Torkil anbefaler en pause når vektnedgangen stagnerer i boka si, og han sier at det ikke er farlig å fortsette etter 6 mnd. Besøk til fastlegen anbefales...
Sier som Dreamy: Tror ikke det gjelder meg heller :)
Forbrenner fett som bare det. Har holdt på i 9 mndr nå. Har tatt prøver hos legen to ganger underveis. Alt ser bra ut. :) Og jeg har forbrent MYE fett :) MINST 30 kilo.:):)
Gud så glad jeg er for at jeg begynte med lavkarbo. Jeg tenker på dette hver gang jeg ser noen på jobben som skal slanke seg med knekkebrød og magerost ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.