Hei! Jeg lurer på om jeg har oppdaget en partystopper hos meg... Trodde ikke jeg hadde sånt jeg, men macadamian og peanøtter har jeg spist de siste 4 dagene (i små mengder) og vekta har gått opp 0,4 kilo....
Hvor lang tid tar det for dere å komme over denne fasen (begynne å gå ned i vekt igjen) hvis dere har spist en partystopper?
Det er nok veldig individuelt hvor lang tid det tar før man går nedover på vekta igjen etter en party-stopp.
Hva mener du med små mengder forresten? Og peanøtter...? kan fort bli litt karbo det, selv med små mengder.
Var det saltede nøtter? Salt binder vann i kroppen
Hvis jeg drikker pepsi max, som er en gedigen festbrems for meg, så tar det 4-5 fager før vannet den drar på er borte igjen. Og en hel uke minst før vekta går nedover.
Jeg bøtter nedpå med enten Cola Zero, TAB X-tra, Cola Light og Pepsi Max hver eneste dag (2-2,5l)
Jeg har ikke merket noe partybremseffekt av det. Aspertam, sukralose og acesulfam har ingen glykemisk indeks og påvirker ikke blodsukkeret. Karbohydratinnholdet i disse drikkene er jo 0.
Derimot er tyggegummi søtet med sorbitol og xylitol en festbrems for meg. Dersom jeg tygger en hel pakke på en gang selvsagt ;)
Etter å ha gått ned ca. 0,5 kg per dag oppdaget jeg at vekten hadde økt 0,5 kg dagen etter å ha konsumert 2 pakker med tyggi. Dette kan selvsagt skyldes veskebalansen, men det tok meg 3 dager før dette halvkiloet var borte og "normal" vektnedgang var gjenoppstått.
Leste en plass at kroppen bruker 1-3 dager på å entre ketose (alt etter person)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.